Toon posts:

Gezamelijke inkoop goedkoper op HCC??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat een groot aantal GoT leden die naar de HCC dagen gaan van plan zijn een upgrade te gaan doen.
Specifiek doel ik op mobo's met de nieuwe via chipset en bijvoorbeeld een athlon xp.
Zou het niet verstandig zijn om onze koppen (centen) bij elkaar te steken en nog meer korting proberen te krijgen?
Ik kan me niet voorstellen dat er geen een bedrijf daar zwijkt voor een grote bestelling.
Ik hoop dat er d.m.v. een gezamelijke inkoop een fikse korting gecreerd kan worden.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Lordy79

Fundamentalist

De meeste bedrijven hebben enorm lage marges op de HCC omdat ze anders domweg niet concurrerend zijn. Het idee is natuurlijk wel goed, maar dan zou je zoiets buiten de HCC moeten doen. Een soort let's buy it ofzo.. ik weet even niet meer hoe die site heet.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
fikse korting? :)
Right. Krijg je nooit voor elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk wel zo dat als je een persoon aan het einde van de dag naar een gezamelijk gekozen standje (de goedkoopste natuurlijk) stuurt met een bestelling van 15 epox/msi/asus mobo's met ieder een athlon xp en een doos geheugen en zegt tegen die man dat je korting wilt, dan krijg je die echt wel.
Als hij nee zegt dan vertel je hem dat je met je hele grote bestelling naar de buurman gaat.
99 van de 100 keer dat hij je achterna rent. Is dat niet het geval dan zijn er nog veel meer standjes waarbij je het kan proberen.
Ik meld me vrijwillig aan om dit te gaan proberen.

;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ok jullie kunnuh dan kijken of ik erbij kan :) :)

mijn bestelling:

* ABIT TH7-II RAID
* P4-1.7GHz
* 4x 128Mb rimm
* 2x 40GB (7200rpm 2Mb) IBM hdd
* Hercules GF 3 Ti500
* Creative Audigy Player
* optical muisje

2x 350Watt voedingen hebt ik al zow ook 2x 3Com 10/100Mbit :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13
Zou lastig gaan

9/10 keer heb je als verkoper een werknemer en die kan dus niet maar zo korting gaan geven, anders krijg je kasverschil enz.

En korting krijgen wordt denk wel erg moeilijk aangezien ze meestal maar minder als 10% BRUTOwinst rekenen, en daar moeten nog allerlei kosten vanaf

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 04 november 2001 00:59 schreef -AuTnoR- het volgende:

En korting krijgen wordt denk wel erg moeilijk aangezien ze meestal maar minder als 10% winst rekenen, en daar moeten nog allerlei kosten vanaf
Winst = OMZET - KOSTEN

dus je praat nu een beetje onzin...

Ik denk dat de brutowinst op een HCC-product < 4%, dus echt veel korting kan er niet af.

• Autonoesis
Op zondag 04 november 2001 01:00 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Winst = OMZET - KOSTEN

dus je praat nu een beetje onzin...

Ik denk dat de brutowinst op een HCC-product < 4%, dus echt veel korting kan er niet af.
Ja wist ik maar wist niet echt hoe ik het anders moet zeggen :)

[edit] ohja brutowinst

brutowinst - kosten = nettowinst :)

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Op zondag 04 november 2001 00:55 schreef ReseTTim het volgende:

mijn bestelling:

* ABIT TH7-II RAID
* P4-1.7GHz
* 4x 128Mb rimm
* Hercules GF 3 Ti500
* Creative Audigy Player
* optical muisje

Als je wil besparen moet je geen Intel kopen, maar een AMD. Meer prestatie en minder centen toch :Y)

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 00:55 schreef ReseTTim het volgende:

mijn bestelling:

* ABIT TH7-II RAID
* P4-1.7GHz
* 4x 128Mb rimm
* Hercules GF 3 Ti500
* Creative Audigy Player
* optical muisje

Ik zou dus echt niet een IBM hdd kopen :X

• Autonoesis
Op zondag 04 november 2001 01:03 schreef Haaguit het volgende:

[..]

Als je wil besparen moet je geen Intel kopen, maar een AMD. Meer prestatie en minder centen toch :Y)
Niet iedereen wilt een extra warmtekachel hebben met vaak onstabiele via moederborden :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 04 november 2001 01:05 schreef iefje het volgende:

[..]

Ik zou dus echt niet een IBM hdd kopen :X
MAxtor is duurder, ennuh kheb nu 2x IBMetjes en ben er tevree mee :) :)
Op zondag 04 november 2001 01:03 schreef Haaguit het volgende:

[..]

ik gah voor stabieliteit ennuh ach tis maar fl 4000,= dat ik ff gah uitgeven :D
Op zondag 04 november 2001 01:06 schreef -AuTnoR- het volgende:

[..]

Niet iedereen wilt een extra warmtekachel hebben met vaak onstabiele via moederborden :)
idd :), btw gah het toch waterkoolen :) :)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 04 november 2001 01:02 schreef -AuTnoR- het volgende:

[edit] ohja brutowinst

brutowinst - kosten = nettowinst :)
hehehehe... dom dom dom >:) *zelfspot*

Ik vind IBM schijven overigens beter dan Maxtor. Minder uitval, MUISstil en erg snel. Ik heb zelf overigens altijd Maxtor omdat ik vrij veel moeite moet doen om aan een IBM te komen via mijn werk. En buiten mijn werk IBM kopen is not done omdat ik dan geen korting krijg.

Verwijderd

Nog goedkoper... >:)

Nou ja, het is inderdaad redelijk gekkenwerk om in zo'n
heksenketel wat voor elkaar te krijgen. Ik snap de lol er
ook niet van, voor de verkopers daar... het enige dat voor
een dergelijk initiatief spreekt is de enorme meute, die
een hoop geld bij zich hebben... :)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Het zou beter zijn als we op een produkt gaan concenreren, zoals een nieuwe AthlonXP 1900+.
lijkt me slimmer of, iets zoals een Digidoc5

maar goed, lijkt me in elkgeval een slim plan

I got a problem-solver and its name is revolver

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 04 november 2001 01:13 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Nog goedkoper... >:)

Nou ja, het is inderdaad redelijk gekkenwerk om in zo'n
heksenketel wat voor elkaar te krijgen. Ik snap de lol er
ook niet van, voor de verkopers daar... het enige dat voor
een dergelijk initiatief spreekt is de enorme meute, die
een hoop geld bij zich hebben... :)
Ik werk 2 van de 3 dagen op de HCC bij een bekende hardwareboer.... Wat de kick is?

- SUPERVEEL verkopen
- Superdrukte geeft een kick
- Supertoffe sfeer onder collega's
- Je hoeft geen uitleg te geven, geen klachten aan te horen... domweg verkopen... Is ook wel eens fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ach.
Ik was laatst bij computerland (die er ook staat geloof ik)
en ik was een beetje met die medewerker aan het ouwehoeren en hij zij dat hij als medewerker een bepaalde kortings marge mag toepassen als hij dat nodig vindt.
En dat is al vooraf besproken. Ik kan me niet voorstellen dat het totaal niets zou schelen.
Ik snap best dat een hoop mensen voor een gulden niet omdraaien, maar anderen die zouden die gulden graag aan iets anders willen besteden.
Dus graag voor diegene die de eventuele korting waarderen reageren. Diegene die wat te zeiken/flamen zoeken of proberen te laten zien het beter te weten, A.U.B. nu niet lopen kloten in deze thread.
Commentaar die op feiten onderbouwd zijn hoor ik graag.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 04 november 2001 01:20 schreef accessoverride het volgende:
Ach.
Ik was laatst bij computerland (die er ook staat geloof ik)
en ik was een beetje met die medewerker aan het ouwehoeren en hij zij dat hij als medewerker een bepaalde kortings marge mag toepassen als hij dat nodig vindt.
En dat is al vooraf besproken. Ik kan me niet voorstellen dat het totaal niets zou schelen.
Ik snap best dat een hoop mensen voor een gulden niet omdraaien, maar anderen die zouden die gulden graag aan iets anders willen besteden.
Dus graag voor diegene die de eventuele korting waarderen reageren. Diegene die wat te zeiken/flamen zoeken of proberen te laten zien het beter te weten, A.U.B. nu niet lopen kloten in deze thread.
Commentaar die op feiten onderbouwd zijn hoor ik graag.
ik ben afgelopen hcc dagen gewoon naar mijn vaste computerland verkoper gegaan en naar info gevraagd omdat ik hem kende en wist dat ie weet waar ie over praat. werd btw meteen begroet met me achternaam terwijl ik alleen bij hem een hdd heb laten trug brengen omdat ie kapot was, een nieuwe 20Gb IBM later kocht, Iiyama A702HT bestelde. toch wel lachuh opzich zow.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Op zondag 04 november 2001 01:07 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

ik gah voor stabieliteit ennuh ach tis maar fl 4000,= dat ik ff gah uitgeven :D
AMD is ook superstabiel :) (hier wel :) :) :) )

Verwijderd

Nog 19 daagjes! :) Zeker geen enkele kans op een nForce bordje bij de een of andere hw-schuiver met goede contacten, hm?

Verwijderd

Ik weet uit ervaring, ik heb er zelf 3 jaar achter elkaar achter zo'n stand gestaan.., dat de meeste bedrijven daar puur voor de reklame staan en dus

<B>geen</B>

winst maken..

Die kortingen van jullie betekenen dus verlies :z

Verwijderd

Hebben jullie btw enig idee wat zo'n standje kost per dag ?? :?

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Noem je dat korting daar op de HCC tegenwoordig? Een jaar of 4-5 geleden ja, maar tegenwoordig kom je nauwelijks meer prijzen tegen die je anders ook niet ergens kan krijgen. Het bezoek denk dat ze stevig korting krijgen, het is gezellig, en ondertussen loopt de handelaar lachend weg met ee flinke zak geld. Om nog maar te zwijgen van het aantal handelaren wat dan ook nog eens garantie tot de beurs uitgang geeft.

Maargoed, misschien ben ik verwend met een broer die een computerzaak heeft, en ik dus 1) altijd weet wat een bepaald onderdeel inkoop kost en 2) altijd voor inkoop + btw kan kopen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, iedereen zit te zeuren dat de HCC tegenwoordig nauwelijks goedkoper is dan de winkels. Is misschien zo, maar dan komt dat niet doordat de HCC duurder is geworden, maar doordat de marges van de winkels omlaag zijn.

Er is dus minder ruimte voor kortingen- een winkel met de torenhoge marges van 10j geleden (79,- voor een doos floppies :( - terwijl ze op de beurs echt maar 35,- waren; ga niet lopen klagen over de goede oude tijden :r ) kon rustig quantumkortingen bieden, of behoorlijk verlies lijden op de beurs om extra klanten te trekken. Nu lukt dat nauwelijks meer.

* dion_b herinnert zich nog z'n eerste HCC beurs in '87 ofzo - i286 en VGA. WOW! Dat was spectaculair vergeleken met mijn 48K Spectrum :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 09:57 schreef Mr Coffee het volgende:
Nee... maar dat ga je me nu vast vertellen ;)

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Op zondag 04 november 2001 11:24 schreef dion_b het volgende:
Grr, iedereen zit te zeuren dat de HCC tegenwoordig nauwelijks goedkoper is dan de winkels. Is misschien zo, maar dan komt dat niet doordat de HCC duurder is geworden, maar doordat de marges van de winkels omlaag zijn.

Er is dus minder ruimte voor kortingen- een winkel met de torenhoge marges van 10j geleden (79,- voor een doos floppies :( - terwijl ze op de beurs echt maar 35,- waren; ga niet lopen klagen over de goede oude tijden :r ) kon rustig quantumkortingen bieden, of behoorlijk verlies lijden op de beurs om extra klanten te trekken. Nu lukt dat nauwelijks meer.

* dion_b herinnert zich nog z'n eerste HCC beurs in '87 ofzo - i286 en VGA. WOW! Dat was spectaculair vergeleken met mijn 48K Spectrum :+
Wat de reden, maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Feit is dat het verschil meestal zo klein is dat het voor mij iig niet de moeite waard is om ervoor naar Utrecht te rijden (kost ook geld) en uren in de rij te staan (frustratie).

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

HCC is inderdaad niks goedkoper dan de hier zo geroemde pricewatch *D

Mensen kopen daar allleen maar voor het "moeten" kopen want je bent op de HCC. Is natuurlijk complete onzin, beetje duwen en trekken tussen 50.000 andere mensen waarvan er 49000 te idioot zijn om tegen te komen.

Het enige wat echt leuk is aan de HCC is die dumpshit die ze wegdoen, kan je soms wel aardige dingen uit halen. Voor de rest is het een commerciele opgeblazen bende, en reken maar van yes dat de handelaren zich de kont aan flarden lachen daar als er weer een mafkees is die een heel systeempje koopt voor zeg 3000 gulden. Hij had het systeem in eigen woonplaats voor 3200 gulden kunnen kopen dus nauwelijks winst en als er wat mee is moet je stad en land afrijden. Mijn buurjongen heb ook zijn pc op een beurs gekocht, waren nogal wat probleempjes mee, moest ie steeds naar zoetermeer rijden, naar een daar voor de meesten hier wel bekende winkel.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Op zondag 04 november 2001 14:14 schreef CB het volgende:
HCC is inderdaad niks goedkoper dan de hier zo geroemde pricewatch *D

Mensen kopen daar allleen maar voor het "moeten" kopen want je bent op de HCC. Is natuurlijk complete onzin, beetje duwen en trekken tussen 50.000 andere mensen waarvan er 49000 te idioot zijn om tegen te komen.

Het enige wat echt leuk is aan de HCC is die dumpshit die ze wegdoen, kan je soms wel aardige dingen uit halen. Voor de rest is het een commerciele opgeblazen bende, en reken maar van yes dat de handelaren zich de kont aan flarden lachen daar als er weer een mafkees is die een heel systeempje koopt voor zeg 3000 gulden. Hij had het systeem in eigen woonplaats voor 3200 gulden kunnen kopen dus nauwelijks winst en als er wat mee is moet je stad en land afrijden. Mijn buurjongen heb ook zijn pc op een beurs gekocht, waren nogal wat probleempjes mee, moest ie steeds naar zoetermeer rijden, naar een daar voor de meesten hier wel bekende winkel.
De hcc is niet meer wat het eerder was, de prijsverschillen zijn veel kleiner geworden.

Je gaat toch zeker niet moeilijk zitten doen om met elkaar iets meer van de prijs af te krijgen... ??

Verwijderd

Ik ga gewoon naar de HCC ff kijken, heb toch gratis OV voor vrijdag en gratis toegang, heb pas een laptop bij de aldi gekocht, dus veel geld heb ik niet, misschien ff grote voorraad cd's kopen daar, en verder lekker rondneuzen en verder nix.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 09:57 schreef Mr Coffee het volgende:
Bijna 1000 piek per dag per 12 vierkante meter

[edit] 12 vierkante meter bestaat uit: 'stand' van 4 x 1 meter, en daarachter 4 x 2 meter loop/werk/opslagruimte :Y)
Pagina: 1