[OC] Mobo zegt dat Duron op andere MP staat

Pagina: 1
Acties:

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Hier heb k een PC met een Duron800. De MP wilde ik op 9 zetten om zodoende de snelheid op te schroeven naar 900. Na het tekenen van de bruggen op de CPU (kan niet op mobo) wilde de PC niet booten. Na het 3 keer nogeens proberen nogsteeds geen resultaat. Dan maar een andere MP tekenen. Had nog een blaadje liggen met de instellingen van een MP van 6.5. Ik dus tekenen en hij boot. 1050MHz. Wat vaag. Ik in de bios kijken, zegt ie: Multiplier: Afbeeldingslocatie: http://home-l3.tiscali.nl/~ti019250/multiplier.gif

Hij pakt de MP dus niet zoals het hoort. Kweet voor 100% zeker dat de MP 6.5 hoort te zijn. Zou iemand misschien weten wat er aan de hand is? Systeem is lijkt stabiel en koetje draait 100% Zodra in Sisisoft Sandra opstart en CPUbenchmark druk blijft ie hangen. Het leek mij alsof hij van het mobo als MP Afbeeldingslocatie: http://home-l3.tiscali.nl/~ti019250/multiplier.gifdoor krijgt en niet weet wat hij er mee moet doen en hij denkt: laat ik eens vastlopen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
CPU loopt nogsteeds goed op 1050 en 47 graden. Voltage is 1.87v. ff topic weer onder de aandacht brengen

Verwijderd

Denk dat je hem inderdaad op 1050 hebt lopen. Maar dat dit net wat teveel is met de koeling die je hebt. Mischien dat je met meer koeling de 1050 wel haalt. Maar warschijnlijk kloppen toch je streepies niet. Want een mobo vangt niet zomaar een andere mp uit de lucht.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:28 schreef Sidewinder het volgende:
Denk dat je hem inderdaad op 1050 hebt lopen. Maar dat dit net wat teveel is met de koeling die je hebt. Mischien dat je met meer koeling de 1050 wel haalt. Maar warschijnlijk kloppen toch je streepies niet. Want een mobo vangt niet zomaar een andere mp uit de lucht.
Leek mij ook. Hij loopt nu al tig uur stabiel. Das al weet-ik-wel-niet-hoeveel uur. Ik ga nu rebooten (moet af en toe na een installatie) maar dat komt dus niet omdat hij onstabiel is. Hij functioneert normaal verder. De streepjes staan goed. Hij is alleen laatst raar gaan doen, heb meer dan 20 keer streepjes getekend dus onderhand zou k toch moeten weten hoe t moet :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Nou, nogsteeds stabiel. Toch vaag dat PC pas crashed als Sandra wordt gebruikt

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49