Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stereo-PC mod idee

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb laatst een oude stereo uit de kast getrokken (hadden de vorige bewoners laten staan :) )en ik denk eens kijken wat het allemaal nog doet...Zo'n mooi oud ding, analoge wijzertjes, fietslampjes als backlights en allemaal lekkere zware massieve knoppen, degelijke schakelaars met een lekkere 'klik' erop, kortom, heerlijke goede oude tijd-kwaliteit :)

Twee componenten, een tuner/versterker en een single casette deck, spul testen....casette deck lijkt dood, nou ja pech. Tuner leek ook dood, maar de line out doet het nog :) Alleen de versterker is dus kassie wijlen.

Toen kwam het grote idee :)

Mijn moederbord tray zou perfect in de behuizing van het casette deck plaatsen, achter het klepje van dat apparaat zou ik mijn zip en mijn diskette drive wel weg kunnen proppen en dan de schijven en de CD in een ander (zelf te bouwen deel) Schijven kunnen heel misschien nog bij de tuner in maar daar zitten denk ik nog al wat spanningsvoerende componenten weinig beschermd.

Ik wil de line out van de tuner op een ingang van m'n soundblaster live! hangen en het vetste lijkt me nog wel om voor de harddisk ipv een knipperend ledje die wijzertjes van dat casettedeck te gebruiken! Nu heb ik op dat ding nog een paar knoppen over waar ik wat suggesties voor kan gebruiken...

Draaiknoppen:
-De rec-level knop (twee knoppen eigenlijk op dezelfde as die je los kunt verdraaien, hebben beide ook een eigen potmeter)
-Output level knop, 1 potmeter

4 Wipschakelaars voor:
-counter memory on/off
-Dolby nr/off
-input line/mic
-Tape norm/CrO2/FeCr
-De aan/uit knop (wordt ook de echte aan/uit knop)

In/uitgangen:
-Phones
-Mic Left
-Mic Right

Hele rits casette deck bedieningsknoppen
-Stop/eject (deze gaat puur en alleen het klepje bedienen
-Play
-FF
-REW
-Pause
-Rec
Hiermee wil ik winamp gaan bedienen, zijn daar progjes/schema's voor?
Twee van de knoppen moeten als eject knop dienst gaan doen voor me zippert en diskettert. Blijven voor winamp nog drie over.

Owjah, er zit ook nog een tape counter op met een counter reset knop. Counter wordt mechanisch bediend (elastiekje om asje casette deck en asje counter) Met daarin 2 ledjes, eentje zegt rec en de andere dolby nr.

Verdere problemen: Ik zal een stuk behuizing bij moeten bouwen en de metaalplaat daarvoor kan ik wel vinden (gewoon alu), maar die platen zijn bewerkt, er zit een beetje textuur op, net alsof ze geschuurd zijn oid. Weet iemand hoe dit gedaan wordt?

Verder wil ik een IR-oogje ergens inbouwen (in die nieuwe behuizing) dat ik aansluit op mijn mobo (zit zo'n IRDA connector op) en daar e.e.a mee bedienen. Ik zit te denken om de knop van de tuner daarmee te bedienen en evt winamp, de CD speler en misschien is de eject functie van de zippert ook nog wel aan te roepen.

Weet iemand hoeveel spanning je op de ingangen van een SBLive! kan zetten? Het zou een beetje lullig zijn als m'n tuner meer uitpoept dan m'n kaartje kan hebben.

Verder wil ik ook weten hoeveel weerstand er minstens op de LED uitgangen van je mobo moet.

ieeeepppppp :P

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

zeer cool idee, hier wil ik t resultaat wel van zien!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Al begonnen?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

zeer gaaf idee, ik ben zelf ook al een tijdje bezig met een radio mod, heb een p75 in een oude stereo gebouwd, is zeer cool om te doen, maar bij mij is het nog niet zo ver gevorderd als jouw plannen zijn, ik heb al wel nog de volgende ideeen die ik wil gaan uitvoeren:

- display vervangen door display op mijn radio, dus dat je kan zien wat / welke track er aanstaat (of vu of id)
- veel knoppen van het origineel laten werken

- proberen dat cassettedeck aan de praat te krijgen via mijn geluidskaart (moet kunnen toch? dr zit gewoon een aansluiting aan, maar die is oversterkt, toch nog een keer naar kijken)

- nog iets doen aan het geluid, want het maakt best een herrie dat ding, zo met die vent geval + hd, beetje isolatie spul, iemand enig idee...?

die van die zip vind ik een heel gaaf idee, ik heb linux draaien, dus dan is het best te maken dat hij 'm automagisch mount als je er een zip instouwt, ik heb ook al een webinterface voor mijn stereotje, maar dies nog buggy...

verder; keep up tha good work! :9

Chriet Titulaer is de man

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 18:13
Grietje is de man

| I've got permission to color outside the lines |

• defl8te
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

wel on topic blijven he joepie? :P

Chriet Titulaer is de man

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik ben nog niet begonnen. Eerst moet m'n aquarium weg, dan een tafel geplaatst waar ik m'n werk op uit kan voeren en dan kan ik aan de slag.

Weet iemand al hoe je die frontplaten zo bewerkt?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

die winamp dingen moet geen probleem zijn, zie topic [topic=155580/1/25] Het zijn gewoon 'moment'knoppen neem ik aan dus dat moet wel lukken.
Verder kan je misschien met die draaiknoppen je fans zachter zetten ofzo (fan/bay-bus). Een display is natuurlijk altijd leuk, als er nog zon tuner inzit met zon draaiding om zenders te zoeken, kan je die misschien vervangen door een display. Maar dat gaa tuulik niet als je tuner wil blijven gebruiken....
verder moet je maar zien, zijn genoeg creatievuslijers hiero dacht ik zo.

• Subz
  • Niet online
Daar zou ik graag het eind resultaat van willen zien lijkt me zwaar vet man >:)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 07:57

creative8500

freedom.

Dat is zeker een strak idee. Ik heb hier ook nog een oude telefunken-set staan van m'n pa, ik ga vragen of ik hier leuke dingen mee mag gaan doen! >:)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
HP heeft de smaak ook te pakken hoor, ik kan alleen de link niet meer vinden. Maar die hadden een heel mooie 19" component gemaakt met een celeron 500. Op dat niveau ook de rest.

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
he mensen, ik ben hier ook met zoiets bezig. maar nu wou ik weten hoe en of je (omschrijving want ik weet ff nie meer hoe je dat spelt - de ledjes die je volume niveau aangeven) op je geluidskaart moet aansluiten, of op de stroom die door de speakers gaan. ik ben trouwens van plan om via verloopstukjes de originele boxen te gebruiken omdat die zo goed als geintergeerd zijn. maar nu zitten ze nog op tulpjes. zou dit veel verlies opleveren met betrekking tot geluidskwaliteit??

mzl. ik

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

jostytosty1 schreef op 28 October 2003 @ 21:50:
he mensen, ik ben hier ook met zoiets bezig. maar nu wou ik weten hoe en of je (omschrijving want ik weet ff nie meer hoe je dat spelt - de ledjes die je volume niveau aangeven) op je geluidskaart moet aansluiten, of op de stroom die door de speakers gaan. ik ben trouwens van plan om via verloopstukjes de originele boxen te gebruiken omdat die zo goed als geintergeerd zijn. maar nu zitten ze nog op tulpjes. zou dit veel verlies opleveren met betrekking tot geluidskwaliteit??

mzl. ik
Dit is een oude }:O

:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

jostytosty1 schreef op 28 October 2003 @ 21:50:
topic is 2 jaar oud maar ok.

je bedoelt een VU meter? Dat hangt af van het ic wat eraan hangt, het eenvoudigst is het om 2 LM3915 IC's te kopen en de led's daarop aansluiten, schema staat op www.circuitsonline.net. Deze sluit je aan op je speaker of line uitgang.
En verlies in geluidskwaliteit door verloopjes is nagenoeg nihil, mits je de goede stekkertjes neemt (bijv. geen vergulde stekkertjes nemen als de andere kant dat niet is, al is dat nou niet echt merkbaar).

Verwijderd

zie boven en
[search=VU meter]
[search=LM3915]

Bij Conrad verkopen ze ook complete printjes, en als het goed is zit het al in je huidige cassettedeck, kwestie van ingangssignaal en voeding opsporen via de pinout van het IC.

Dit oude koetje gaat maar weer slapie doen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.