Asus P3B-F startprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb hier een Asus P3B-f moederbordje liggen, als ik de voeding aan zet gaat het groene lampje op het moederbord zelf wel branden, maar als ik hem dan aan probeer te zetten gebeurt er totaal niks, de cpufan gaan niet draaien etc, hij gaat dus gewoonweg niet aan.

Ik heb er al een nieuwe bioschip in gezet, maar ook dit hielp niet. Alle onderdelen die ik gebruik werken in een ander moederbord wel.

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, iemand een idee/ervaring met dit probleem?

Verwijderd

Alle onderdelen werken dus wel op een ander moederbord, gebruik je dan ook dezelfde kast met dezelfde powerswitch ?

Zo nee, vermoedelijk powerswitch los achter front of (komt minder vaak voor) gewoon defect.

Probeer eens zonder dat de reset switch vastgezet is (zal niet de eerste keer zijn dat ie blijft hangen).

Als dit beide geen oplossing is ben ik bang dat het moederbord defect is (of dat er een misschien een afstandhouder op een plaats zit waar die niet hoort :o )

suc6

• Da_Bink
hij zit niet in de kast, ik gebruik een losse voeding. Power krijgt hij wel aangezien de ledje op het moederbord zelf wel gaat branden. Ook zijn de resetswitch ed niet aangesloten. Aanzetten probeer ik door de pinnen voor de powerswitch met erkaar te verbinden, maar er gebeurt dus niks.

Verwijderd

Moet je ff de CMOS clearen... wil ook wel eens helpen...

• Da_Bink
heb ik ook al geprobeerd. Helpt ook niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Heb een poosje terug ook zoiets meegemaakt met één van mijn twee P3B-F's; toen heb ik de cpu er opnieuw ingezet en wou 'ie wel opstarten. Die Slot 1's willen blijkbaar wel eens niet helemaal recht zitten als je ze er (te) snel in prikt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Da_Bink
heb de cpu er een paar keer opnieuw ingezet, maar ook dat hielp niet helaas.

• Da_Bink
kick?
Pagina: 1