DHTML / .HTC - wat is eigenlijk de bedoeling?

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben ik weer, sinds enige tijd ben ik de blije bezitter van een javascript bible van ene Danny Goodman. De vierde editie alweer.
Nu vind ik op de bijgeleverde cd een voorbeeld aan van layers die draggable zijn door middel van deze code:
code:
1
2
3
<style><STYLE TYPE="text/css">
.draggable {position:absolute; behavior:url(drag.htc)}
[..]

Dat .htc bestand bestaat uit javascript met een paar andere zooi erbij. Klik hier voor de source van dat bestand.

In hoeverre is dit bruikbaarder dan het includen van .js bestanden in je pagina? En, hoe compatible is het met andere browsers?
Wordt er zowieso mee gewerkt? Ik ben het namelijk nog nooit tegen gekomen... :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Moeilijke of domme vraag?

In ieder geval
Afbeeldingslocatie: http://www.planettribes.com/allyourbase/ob/kick.jpg
ik deze nog ff omhoog.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 05:50
IK weet niet maar ik kom de laatste tijd wel eens bij het forum van dhtmlcentral die gasten daar weten echt heel erg veel. Er is er ook een die bezig is met een boek erover samen met nog een paar bekende auteurs op dat gebied. Misschien dat je je vraag daar even kan posten.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

.htc files zijn html components. Is geloof ik een 'uitvinding' van Microsoft sinds IE5.5 Ik weet niet of het in andere browsers werkt maar het is wel een w3c standaard geworden.

Microsoft doelt met html components op zoiets als ActiveX. Je kan de code er zo uithalen (als .htc file dus) en die in een andere pagina weer implementeren.

• Blue-eagle
  • Niet online
Hm, ik ben al iets verder, maar het nut boven een .js file ontschiet me nog even... :{

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zondag 04 november 2001 18:50 schreef Blue-eagle het volgende:
Hm, ik ben al iets verder, maar het nut boven een .js file ontschiet me nog even... :{
als ik het zo even heel snel zie is het gewone html/css/js, maar dan op een iets andere manier aangeroepen

ik zie niet echt meerwaarde direct nee, iig niet in dit geval

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 04 november 2001 14:04 schreef MAZZA het volgende:
...maar het is wel een w3c standaard geworden.
dacht het toch niet...
Status of This Document

This document is a submission to the World Wide Web Consortium (see Submission Request, W3C Staff Comment). It is intended for review and comment by W3C members.
opmerkend ook is dat alleen Microsoft editors en contributors aan het document hebben gewerkt.

"You're only as good, as what you did last week."

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 19:02 schreef oh,when? het volgende:

[..]

dacht het toch niet...
[..]

opmerkend ook is dat alleen Microsoft editors en contributors aan het document hebben gewerkt.
Een van hun nieuwe standaarden weer :(
Shit MS - PNG ondersteunen ze niet eens in hun browsers op Windows...
Op zondag 04 november 2001 18:55 schreef wicher het volgende:

[..]

als ik het zo even heel snel zie is het gewone html/css/js, maar dan op een iets andere manier aangeroepen

ik zie niet echt meerwaarde direct nee, iig niet in dit geval
Precies, maar dat geld voor alle info die er te vinden is hierover... erg vaag.

Maar het moet toch wel ergens nuttig zijn? Misschien is het de bedoeling dat het met XML/XSLT gaat samenwerken ofzoiets?

Just guessing.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 04 november 2001 19:16 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar het moet toch wel ergens nuttig zijn? Misschien is het de bedoeling dat het met XML/XSLT gaat samenwerken ofzoiets?

Just guessing.
Wat dacht je van het volgende scenario:

een grote speler in de W3C group wil een standaard erdoor drukken. Dit is in het verleden wel vaker gebeurd ( Netscape, frames...iemand? ) en gebeurt ook nu weer, oa met de W3C Patent Policy Framework. Het resultaat is dat bepaalde bedrijven zo een voorsprong hebben, mochten deze Policy en Componenten W3C Recommendations worden.

On a sidenote. als ik het document nog even zo doorlees, dan denk ik dat het weinig tot niets met XML en XSLT ( worden vaak in een woord genoemd, echter zeker niet hetzelfde ) heeft te maken, evt zou je het kunnen vergelijken als een nieuwe manier om het DOM model te benaderen (btw, DOM Level 3 XPath Working Draft is net gereleased )

"You're only as good, as what you did last week."

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 19:50 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Wat dacht je van het volgende scenario:

een grote speler in de W3C group wil een standaard erdoor drukken. Dit is in het verleden wel vaker gebeurd ( Netscape, frames...iemand? ) en gebeurt ook nu weer, oa met de W3C Patent Policy Framework. Het resultaat is dat bepaalde bedrijven zo een voorsprong hebben, mochten deze Policy en Componenten W3C Recommendations worden.

On a sidenote. als ik het document nog even zo doorlees, dan denk ik dat het weinig tot niets met XML en XSLT ( worden vaak in een woord genoemd, echter zeker niet hetzelfde ) heeft te maken, evt zou je het kunnen vergelijken als een nieuwe manier om het DOM model te benaderen (btw, DOM Level 3 XPath Working Draft is net gereleased )
XSLT is de stylesheet op XML, daar ben ik al uit ;)
Maar ik dacht dus dat dit dè manier moet gaan worden om (dynamische) scripts te gaan gebruiken in dat hele DOM verhaal.

Hoogst waarschijnlijk zal deze 'technologie' aan gaan sluiten bij MS` .net strategie?

Maar, inderdaad - zo had ik het nog niet bekeken.
Pagina: 1