Toon posts:

Frustratie over nieuwe Wolfenstein

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil effe iets kwijt. Ik ben bloed serieus en ik weet nu al dat er een paar pubers stomme opmerkingen gaan maken maar so be it, het zegt meer over hun dan over mij.

Ik game al heel wat jaartjes multiplayer FPS'sen. Ik speel op een redelijk hoog niveau (denk ik zelf) want online kan ik in UT, Q3, Counterstrike, Urban terror enz enz. heel goed meekomen.

Grote uitzondering is de nieuwe Wolfenstein. Ontzettend gaaf dat beach level maar voor mij ook vreselijk frustrerend.
het probleem is dit (situatie schets):

Ik sta in een donker hoekje. Een vijand loopt voorbij, hij ziet me niet. Ik schiet raak (crosshair precies op z'n bakkes, kan niet missen). Hij draait zich om. Poef en ik ben dood. We hebben het zelfde wapen. Ik heb hem wel geraakt maar hij is nog niet de pijp uit.
Zelfde voor schieten op afstand met bv de MP40. Ik sta in een bunker. Op het strand zit een amerikaan gehurkt. Ik schiet als eerste. Precies in het crosshair. Ik schiet met bursts omdat door de terugslag de boel onzuiver wordt. Ik raak em niet (hoe kan dat dan al...). Hij ontdekt me, schiet terug en ik ben meteen dood. Zijn eerste kogels raken me al.

Mijn vraag is nu concreet. Hoe doen ze dat in godsnaam. In het laatste geval zijn we voor elkaar slechts een hoopje pixels zo ver weg zitten we van elkaar. Hoe kan hij (het zijn er meerdere, soms lijkt het iedereen te zijn) op zo'n afsland, met een Thompson me zo chirurgisch afknallen :?

Het frustreerd me enorm dat m'n vuur praktisch geen effect heeft. Vaak knallen ze me af voor ik het weet (omdraaien en poef, weg ben ik) terwijl ik ze vol passie sta af te raggen.
Lopen die gasten nou te cheaten of zo (auto aim?).

Ik begrijp het na een paar nachten spelen echt niet meer. Ik heb dit ik geen enkel ander spel zo erg. Dan ben ik ontzettend dodelijk. In Wolf ben ik wel levensgevaarlijk met de mauser (sniper) ook al heeft ie die aparte scope (geen crosshair of puntje in het midden).

Ping is trouwens erg goed (ADSL) dus connectiviteit is niet het probleem.

Gaarne serieuze reacties.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bij mij is het precies andersom >:)

Hoewel ik het ook weleens heb gehad dat je echt 2 clips volledig leegschiet op een speler en nog is ie niet dood... :?

Ik hoop dat het een bugje is dat in de volledige versie is opgelost, hoewel het maar 2 of 3 keer is voorgekomen.

Verder moet je opletten dat medics langzamer dood gaan dan andere units, omdat ze starten met meer health (135), en hun health regenereert, dus ze worden langzamerhand weer beter.

Ook moet je proberen op het hoofd te schieten, dan duurt het aanzienlijk minder lang dan als je alleen op hun voeten schiet ;) (Ik zeg niet dat jij dat doet, maar vaak is het zo dat als ik een speler volg als ik dood ben dat ze echt een afwijking naar onder schijnen te hebben... Misschien zijn ze aan de rocket launcher van quake gewend :))

Trouwens ook nog een bug: als iemand in een potje de docs heeft gepakt, en later in diezelfde ronde pak jij ze, en diegene die ze eerst had gaat bij de Axis, dan liggen die docs ineens waar die speler het laatst stond toen ie nog bij de Allies zat, terwijl jij ze net in je handen had :?

Erg vervelend...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

speel jij trouwens op normale fov? (90 dus)

Ik heb het idee dat als je m op een hogere fov zet dat je dan ook automatisch minder accuraat schiet... Dat heb ik niet uitvoerig getest, maar het leek iig wel zo. Kan ook gewoon zijn dat ik minder goed kan richten met een hogere fov :)

Verder schiet een mp40 accurater dan een thompson, en een Sten nog preciezer

Ook schiet je accurater als je gehurkt zit, en als met bursts schiet zoals je al zei

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 00:42 schreef OiSyN het volgende:
bij mij is het precies andersom >:)

Hoewel ik het ook weleens heb gehad dat je echt 2 clips volledig leegschiet op een speler en nog is ie niet dood... :?

Ik hoop dat het een bugje is dat in de volledige versie is opgelost, hoewel het maar 2 of 3 keer is voorgekomen.

Verder moet je opletten dat medics langzamer dood gaan dan andere units, omdat ze starten met meer health (135), en hun health regenereert, dus ze worden langzamerhand weer beter.

Ook moet je proberen op het hoofd te schieten, dan duurt het aanzienlijk minder lang dan als je alleen op hun voeten schiet ;) (Ik zeg niet dat jij dat doet, maar vaak is het zo dat als ik een speler volg als ik dood ben dat ze echt een afwijking naar onder schijnen te hebben... Misschien zijn ze aan de rocket launcher van quake gewend :))

Trouwens ook nog een bug: als iemand in een potje de docs heeft gepakt, en later in diezelfde ronde pak jij ze, en diegene die ze eerst had gaat bij de Axis, dan liggen die docs ineens waar die speler het laatst stond toen ie nog bij de Allies zat, terwijl jij ze net in je handen had :?

Erg vervelend...
:? ,dus als die allie het laats op het strand stond dan liggen de documenten op het strand? Begrijk ik het zo goed?
ik heb het iig nog niet meegemaakt

Een sten is trouwens wel krachtiger als een mp40, met een mp40 moet je langer op iemand schieten voordat je em dood hebt, toch blijf de mp40 mijn favo weapon.

Edit
Net te laat en verxde wapen genoemd |:(

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde als de topicstarter, ik schiet weleens een hele clip leeg op point blank range, target gaat niet dood, hij schiet terug, ben ik meteen dood, erg vaag....

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

Ik heb 't pas 2x gespeeld. Maar soms was 't wel vaag ja.

Volgens mij komt dat echt door de connectie, loopt niet helemaal synchroon allemaal lijkt 't.

Maar ik zou zeggen stuur ze een een mailtje, kunnen ze van leren. Het is niet voor niks een testversie he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• _eLMo_
  • Niet online
Ik neem aan dat iemand dat allang heeft gedaan :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja maar dat neemt iedereen aan, dus uiteindelijk stuurt niemand een meeltje :)

• _eLMo_
  • Niet online
lol, zou best kunnen ja :)

• Klippy
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

Op zondag 04 november 2001 00:59 schreef OiSyN het volgende:
ja maar dat neemt iedereen aan, dus uiteindelijk stuurt niemand een meeltje :)
Precies. En hoe meer klachten ze krijgen, des te meer zullen ze proberen het te verhelpen he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
"speel jij trouwens op normale fov? (90 dus)"

Keh? waar kan je dat instellen. (dat betekend dus autom. dat ik em op default heb staan).

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Steffie

Opaque

Ik heb fov op 110 staan.

In de console: (90 is standaard)
/cg_fov 110

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• fw
  • Laatst online: 30-06-2025

fw

Wat is het nut van een hogere fov waarde eigenlijk?

* fw voelt zich even uber-n00b ;)

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 13:12 schreef AuRal het volgende:
Wat is het nut van een hogere fov waarde eigenlijk?

/me voelt zich even uber-n00b ;)
FOV = Field Of Vision
Standaard is dit 90 graden, maar sommige mensen hebben deze liever iets groter, zodat ze wat meer overzicht hebben..

• Gardocki
  • Niet online
Ik heb er geen last van. Ik maak dat weleens mee, wat jij zegt, maar andersom is dat ook zo. Soms schiet ik een hele clip op iemand leeg, en hij is nog niet dood. Maar ik heb soms ook dat ik er drie achter elkaar neer schiet met een Thompson. Misschien een soort random "iets" in RtCW?

They made me do it.

Verwijderd

Ik sta in een donker hoekje. Een vijand loopt voorbij, hij ziet me niet. Ik schiet raak (crosshair precies op z'n bakkes, kan niet missen). Hij draait zich om. Poef en ik ben dood. We hebben het zelfde wapen. Ik heb hem wel geraakt maar hij is nog niet de pijp uit.
Ik maak dit ook regelmatig mee, best k*t. hoop dat dit in een volledige versie toch echt verholpen is.
Voor de rest vind ik het best wel een relaxed spel :)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

als de ander een medic is is het soms erg frustrerend omdat ie in het rond danst en zichzelf health krijg je hem bijna niet dood misschien is dat het hele probleem

Sommige mensen....

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:13 schreef Koelkasten het volgende:
als de ander een medic is is het soms erg frustrerend omdat ie in het rond danst en zichzelf health krijg je hem bijna niet dood misschien is dat het hele probleem
Van die medics die, terwijl je ze aan het neerschieten bent, voor je uit rennen en zichzelf steeds een medic pack geven bedoel je? Mwuah die packs zijn op een gegeven moment toch op en als hij dan switched naar z'n wapen kun je 'm gelijk neerhalen.
Pagina: 1