Toon posts:

kg7 a geeft piepjes maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn pa heeft sinds vandaag een abit kg7 a en hij had alles in zen kast geschroefd de stekker in et stopkontakt en drukt op de knop: geen beeld, alleen de pc speaker piept om de seconde, ik heb in de handlijding gekeken of et iets betekende maja nattuurlijk nix gevonden..... :(
specs,
-abit kg7a
-amd athlon1500 xp+ (ligt et eraan dat het een xp is?)
-2* 128 mb ddr( kon geen reepje van 256 omdat die reepjes die de funprice had niet samengingen met de kg7)
-ati allinwonder(ook al een 2 mb vidkaartje geprobeerd werkte ook nie)

greetz madman

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Bekend probleem, ligt aan het geheugen wat een bepaalde statische lading heeft gekregen. Even laten draaien in een andere pc, dan weer terugen dat lost vaak een hoop op... succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 22:54 schreef Carnivorous1 het volgende:
Bekend probleem, ligt aan het geheugen wat een bepaalde statische lading heeft gekregen. Even laten draaien in een andere pc, dan weer terugen dat lost vaak een hoop op... succes ermee!
kzal et proberen
bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 22:55 schreef madmanrules het volgende:

[..]

kzal et proberen
bedankt!
euhmmmm 1 prob ddr geheugen past natuurlijk nie in me kt7 a
misschien een andere oplossing?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ontladen :? kun je dat niet via de aardpin of zo in de meterkast :Y). Het is maar een ideetje :o. Als het geen haast heeft kijk eff op http://www.award.com Zal heust wel ergens die piepjes legenda staan. En vraag anders eff bij abit http://www.abit.nl

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je weet welke bios je hebt kan je ook hier kijken :)
http://www.bioscentral.com/
rechts tweede vanonder :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

HAHAHA..... Je blijft toch echt hier lachen om die antwoorden die af en toe gegeven worden.
Geheugen wat ontladen moet worden. Volgens mij geloof je ook in sinterklaas !!!
Ik zou eens een cmos reset proberen en 1 geheugen reepje erin.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Het probleem is dat de KG7 standaard de XP niet ondersteund. Dat is de reden dat je geen beeld krijgt...

Je moet met een Duron of TB flashen en dan pas met je eigen XP draaien...

Verwijderd

Check even de merkjes die op de modules staan.

In het geval het om V+ gaat kun je het wel schudden, die werken niet met de KG7, reden is een afwijkende geheugenchips(32Mx4).

Ik werk zelf bij FP en wordt zelf schijtziek van dit probleem :-)

Mocht je nog geheugen nodig hebben die wel werkt op de KG7, moet je me maar ff msgen via e.vegt@chello.nl.

Heb hier een reepje 256MB van G+ liggen die wel perfect werkt op een KG7.

Ik werk overigens ook in Arnhem

Verwijderd

Da's duidelijk.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Vandaag zelfde combinatie van V+ geheugen, KG7 en Xp1500+
gekocht bij de FP. Ook alleen maar piepjes en geen beeld.

Lekkere winkel is dat FP, je weet van het probleem en vervolgens klanten wel met die troep opzadelen.

Advies koop NOOIT "A-merk" geheugen van de FP, maar altijd echt merk geheugen. Ik heb het nu gezien met sdram en ddr ram het zuigt allemaal even hard. Ben met mijn sdram wel 3x terug geweest voordat ik een normaal werkend exemplaar had.

Verwijderd

Erm... ik lees hier in deze thread iets over V+ geheugen, kan iemand me uitleggen hoe ik dat zie? Ik heb op het stickertje gekeken, daar staat nix met een V (behalve Void if removed :P) en onder de streepjescode staat *32MX64*. Heb ik nou het goeie geheugen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 18:25 schreef Egrimm het volgende:
Erm... ik lees hier in deze thread iets over V+ geheugen, kan iemand me uitleggen hoe ik dat zie? Ik heb op het stickertje gekeken, daar staat nix met een V (behalve Void if removed :P) en onder de streepjescode staat *32MX64*. Heb ik nou het goeie geheugen?
Nog even een toevoeging:
Het gaat hier om Dane Elec geheugen, 2x 256 MB DDR (PC2100)
En de sjippies zijn gemaakt door Samsung

edit:

Het moederbord (met geheugen) lijkt aardig te werken..dus de vraag is niet relevant meer

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 23:39 schreef Mr.Blonde het volgende:
Het probleem is dat de KG7 standaard de XP niet ondersteund. Dat is de reden dat je geen beeld krijgt...

Je moet met een Duron of TB flashen en dan pas met je eigen XP draaien...
Ik heb vorige week ook zelf een pc in elkaar gestoken met een Abit KG7 en een Athlon XP 1500+.
Ik heb geen biosflash moeten doen, gewoon in de bios bij SoftMenu de correcte snelheid (hier dus 1 333) aangeven en het geheel werkt.
Pagina: 1