Schijf overzetten met Ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vanmiddag een nieuwe harddisk gekocht, (Maxtor D740x L-versie 40 gig), die mijn oude IBM DTLA 20 gig moet bijstaan. Tenminste, de nieuwe schijf wil ik als systeemschijf gebruiken, en de oude voor mp3 en backup.

Nu vraag ik me af of je de schijf met behulp van Ghost één op één kan kopieren, met behoud van partities, én zonder de drive eerst te formatteren en te partitioneren. Wie weet dit???

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ja, dat kan.
Daarna ff met Partition Magic de partities groter / kleiner maken.

Nadeeltje is wel dat je dus 20 GB vrije ruimte aan het EINDE van je schijf krijgt. Je zal dus moeten gaan schuiven met partities om ze allemaal wat extra ruimte te geven.

Wat ik zelf zou doen:
Maak de partities die je wil hebben aan, hang hem in je systeem als 2e drive, kopieer de data 1:1 en daarna beetje klooien met active partities totdat het goed is.

hehehe edit: oeps, schaalfoutje (MB moet GB zijn ja.... thx)

de betaler vervuilt

• koelkast
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Toch even een vraagje: werkt Partition Magic ook onder Windows XP of kan ik dat vergeten :?

En met 1 op 1 kopieren bedoel je kopieren met Ghost?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Partition Magic 7 wel ja, 6 nog niet!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Zover ik heb kunnen zien moet je versie 7 van pm gebruiken om in xp te partitie's te maken. Heb het zelf nog niet geprobeerd met 6.

Mijn speelgoed

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 22:56 schreef LL Koelkast het volgende:

En met 1 op 1 kopieren bedoel je kopieren met Ghost?
Nee, gewoon je data van C:\ naar (bijvoorbeeld) G:\ kopieren :)

Doe dat alleen NIET in XP, geeft je gegarandeerd driveletter problemen daarna...

de betaler vervuilt

• koelkast
  • Niet online
En welke ghostversie moet ik hebben om alles over te zetten? 2002 of versie 7?

En dan hoef ik dus niet eerst te formatteren en te partitioneren :?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 03 november 2001 23:16 schreef LL Koelkast het volgende:
En welke ghostversie moet ik hebben om alles over te zetten? 2002 of versie 7?

En dan hoef ik dus niet eerst te formatteren en te partitioneren :?
Nee, dat moet daarna nog een keer. Je vrije ruimte die Ghost laat staat namelijk achter aan je schijf. Tenzij je natuurlijk alleen de laatste drive groter wil maken.

de betaler vervuilt

• koelkast
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 23:34 schreef GA!S het volgende:

[..]

Nee, dat moet daarna nog een keer. Je vrije ruimte die Ghost laat staat namelijk achter aan je schijf. Tenzij je natuurlijk alleen de laatste drive groter wil maken.
Ah, nou snap ik het, je zei 20 MB, maar het moet dus 20 GB zijn :). Ff editen dus.
Ok, ik ga nu dus met Ghost de schijf overzetten, en dan vervolgens de partities vergroten met PM 7.

Ik heb trouwens een Hightpoint 366 controller op m'n Abit BP6 moederbord, waaraan alleen dus die oude harddisk hangt. Waarop moet ik de nieuwe nu aansluiten, als ik hem ernaast wil hangen??

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

die nieuwe partition magic is echt beter geworden vroeger. vroeger maakte ie partities aan in windoos, nu gaat ie naar dos en doet ie het. echt beterz gewoon :))

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Volgens mij kun je je schijf iid met ghost 1 op 1 klonen en de partitie size wordt ook gewoon automatische groter(standaard setings). Dus als je b.v je 20 gb in 2X 10GB hebt gepartitioneerd dan wordt die 40 2X 20 GB.

Kan ook nog wel eens zo zijn dat je die size in ghost ook nog kan aanpassen, maar daar ben ik niet zeker van, iemand anders misschien wel??

mwa suc6

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Verwijderd

Je kan met Ghost vanaf versie 5 al een HD klonen. Nieuwe schijf in bios detecteren, rebooten en dan ghost starten. Kies onder opties: override size limit en maak je kopie: de nieuwe schijf wordt een excacte copie en het formaat wordt aangepast: je houd dus geen ongepartitioneerde ruimte over.
Suc6

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ghost: Partition to image, partition from image. Eitje.

Verwijderd

Je kunt toch ook rechtstreeks disk2disk of partition2partition doen met Partition Magic!.

wel bij voorkeur vanuit dos uitvoeren.

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 04 november 2001 02:32 schreef A.Jansen het volgende:
Je kan met Ghost vanaf versie 5 al een HD klonen. Nieuwe schijf in bios detecteren, rebooten en dan ghost starten. Kies onder opties: override size limit en maak je kopie: de nieuwe schijf wordt een excacte copie en het formaat wordt aangepast: je houd dus geen ongepartitioneerde ruimte over.
Suc6
inderdaad, dit is, denk, ik de meest makkelijke manier

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 05 november 2001 15:35 schreef BBL the 2nd het volgende:
Je kunt toch ook rechtstreeks disk2disk of partition2partition doen met Partition Magic!.

wel bij voorkeur vanuit dos uitvoeren.
Werkt idd perfect.

Systeem

Pagina: 1