CPU overheated!

Pagina: 1
Acties:

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb een probleem ik heb een asus a7v266 met een 1.2 GHZ tbirdje met een Spire cooler (tot 1.8 ghz) en ik krijg vaak als ik boot lange piepen achter elkaar en dat betekend CPU overheated wat kan ik hier aan doen of wat kan er fout zijn. ik neem aan dat het niet aan mijn processor ligt want die heb ik net een week.. en mijn koeler zit er goed op hoop ik voor de mannetje waar ik hem gekocht heb |:( maar ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen wat ik moet doen.. kan dit aan mijn jumper settings liggen? dat die de ene x wel 1200 mhz boot en de andere x maar 900 mhz?

Thanks!

Verwijderd

9*100=900
9*133=1200
bios probleem?

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Je kan denk het best in je bios kijken wat je bussnelheid, multiplier en je CPU overheat temp of istes dergelijks is, meschien is de bios te oud wordoor hij de processor niet goed herkend, dan zou je je bios moeten flashen.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
heb pc net een week < net gekocht.. NIEUW.. dus zou dat het kunenn zijn? ik weet wel dat het de Bus snelheid kan zijn... dat heb ik namelijk al in de bios bekeken.. hij geeft aan multispeed frequentie van 9.0 en mijn CPU core heb ik ook maar meteen ff van manual af gehaald.. maar ik zie het morgen anders wel aan de andere reacties hoopik :)

Verwijderd

nieuwe pc wil niet zeggen dat de laatste nieuwe bios er op zit :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probleem met koelertje ook gehad (spire geval). Celeron bleef te warm worden.

uiteindeiljk een 1000Mhz koeler opgezet en doorverkocht.

enne biosflash zou ook kunnne helpen

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
misschien is je CPU gaar, gewoon productiefoutje en heeft ie niet echt zin om op 133 te gaan draaien? FF kijken bij de zaak waar je hem gehaald hebt
Pagina: 1