storing in volumeknop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
Bij het draaien van de volumeknop van mijn Akai minisetje stoort het geluid (extra bij bassen). Wat je hoort is een soort "statisch geruis" (static in het engels) en ook moet je goed opletten dat beide kanalen nog wel even luid klinken bij het loslaten van de knop.

Dit is al heel lang zo, maar nu begint het toch wel te storen :P Is er een oplossing voor?? (behalve dan $$$ te investeren in "echte" hifi)

Verwijderd

is dat alleen bij het draaien van de knop??? geen probleem dacht ik... gebeurt vaak...

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

-Stef-

Slainthe!

Even wat siliconenspray in spuiten.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Initial G
het punt is: ik wil er vanaf, omdat het stoort :z

storing alleen bij het draaien idd, maar soms staat ie op een bepaald volume en dan denk ik dat het toch niet zo goed klinkt, dan zet ik hem even zachter met de AB en dan is ie iets luider (?), dan heeft t dus ook invloed als ie stilstaat.

Verwijderd

contactspray doet wonderen

• Initial G
Op zaterdag 03 november 2001 21:48 schreef -Stef- het volgende:
Even wat siliconenspray in spuiten.
Sereneus? Ik heb wel WD40, ook OK?

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
het geval open maken (stekker er uit duh!)
dan effe de potmeter (ding achter de draaiknop) effe inspuiten met contact spray (NIET met siliconen spay ofzow :) )

Door de contact spray krijgt het geval een beter contact, waardoor de vaage ruis bij het draaien verdwijnt

Veel suc6 er mee!

• Initial G
Op zaterdag 03 november 2001 21:52 schreef DinoRacer het volgende:
het geval open maken (stekker er uit duh!)
dan effe de potmeter (ding achter de draaiknop) effe inspuiten met contact spray (NIET met siliconen spay ofzow :) )

Door de contact spray krijgt het geval een beter contact, waardoor de vaage ruis bij het draaien verdwijnt

Veel suc6 er mee!
dat moet wel lukken ja, nou nog ff contactspray scoren! (ze zeggen dat AXE deospray ook helpt voor contact, eerst die maar s gebruiken 8-) )

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

-Stef-

Slainthe!

Oeps, sorry ik bedoelde ook contactspray. *kids don't try this at home* :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Nadat je'm hebt ingespoten ff flink aan de knop draaien (max, min, max, min) zodat't spul goed verdeeld wordt ('t is verstandig om dat te doen terwijl de versterker uit staat).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
xontactspray wel eerst laten drogen voor je em weert aandoet btw. je potmeter is gewoon beetje geoxideert, op sommige plekken. daarom krijg je die vage dingen die je omschrijft.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

De oorzaak is meestal stof in je potmeter.
Je kunt beter proberen deze eerst schoon te blazen met wat lucht (is in spuitbus te koop, is ook droge lucht; zonder water).
Contactspray werkt wel maar je loopt dan het risico dat het oppervlak kleverig wordt en extra stof gaat vasthouden!
Je blijft dan op den duur sprayen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat hoort toch gewoon zo bij die dingen >:)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 18:21 schreef madashell het volgende:
De oorzaak is meestal stof in je potmeter.
Je kunt beter proberen deze eerst schoon te blazen met wat lucht (is in spuitbus te koop, is ook droge lucht; zonder water).
Contactspray werkt wel maar je loopt dan het risico dat het oppervlak kleverig wordt en extra stof gaat vasthouden!
Je blijft dan op den duur sprayen.
True!! :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 18:05 schreef Flotter het volgende:
Nadat je'm hebt ingespoten ff flink aan de knop draaien (max, min, max, min) zodat't spul goed verdeeld wordt ('t is verstandig om dat te doen terwijl de versterker uit staat).
*LOL* :D
Pagina: 1