temp sensor gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Voor een 24x7 temp registratie zoek ik een externe temperatuur sensor die ik aan m'n pc kan aansluiten (parallel, serieel?). In principe hoeft dit niet zo'n probleem te zijn: men neme een NTC weerstand, en een stukje electronica die het analoge signaal omzet in een digitale waarde. Tevens moet er een stukje programmatuur bij zitten dat de waarde wegschrijft in een tekst bestandje, of beter, Excel of Access.
Probleem is alleen dat ik geen idee heb waar zoiets te vinden is. Het mag best een bouwpakket zijn, mits het niet te duur is (< f 100).

Wie weet waar ik zoiets kan vinden?

alvast bedankt!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Misschien nog eenvoudiger... men neme een ntc/ptc (whatever) en enkele weerstandjes zodat het meetbereik tussen 0 en 100kohm komt te liggen... en daarna hangen we dit aan de gamepoort :)

Heb me er een tijdje geleden mee bezig gehouden, maar ben niet echt verder geraakt dan hetgene ik hier beschrijf. Heb wat waarden kunnen uitlezen in linux, maar dit vereiste een ijking op 3 verschillende waarden (min, 0, max); en ben er nog niet toe gekomen zelf de soft te schrijven....

EDIT: typo

Verwijderd

check deze site eens. ik heb twee van die sensoren gebruikt en het werkte goed. er zit ook opensource software bij. de sensoren aansluiten is echt een eitje alleen is het lastig aan de juiste diodes te komen, conrad had ze iig niet, display (electronica zaak in Enschede) wel.

Verwijderd

Ik heb een zonnecollector (water) geinstalleerd. Werkt prima. De installatie wordt automatisch geregeld met twee temperatuur meters. Ik wil graag deze temperatuurmeters, plus nog drie extra voelers, uitlezen in een computerprogramma. Later wil ik hiermee de zonnecollector zelf sturen.
Hebben jullie praktische tips waar ik een zelfbouw pakket kan verkrijgen.

Wim Blissier