4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Misschien nog eenvoudiger... men neme een ntc/ptc (whatever) en enkele weerstandjes zodat het meetbereik tussen 0 en 100kohm komt te liggen... en daarna hangen we dit aan de gamepoort 
Heb me er een tijdje geleden mee bezig gehouden, maar ben niet echt verder geraakt dan hetgene ik hier beschrijf. Heb wat waarden kunnen uitlezen in linux, maar dit vereiste een ijking op 3 verschillende waarden (min, 0, max); en ben er nog niet toe gekomen zelf de soft te schrijven....
EDIT: typo
Heb me er een tijdje geleden mee bezig gehouden, maar ben niet echt verder geraakt dan hetgene ik hier beschrijf. Heb wat waarden kunnen uitlezen in linux, maar dit vereiste een ijking op 3 verschillende waarden (min, 0, max); en ben er nog niet toe gekomen zelf de soft te schrijven....
EDIT: typo
Verwijderd
check deze site eens. ik heb twee van die sensoren gebruikt en het werkte goed. er zit ook opensource software bij. de sensoren aansluiten is echt een eitje alleen is het lastig aan de juiste diodes te komen, conrad had ze iig niet, display (electronica zaak in Enschede) wel.
Verwijderd
Ik heb een zonnecollector (water) geinstalleerd. Werkt prima. De installatie wordt automatisch geregeld met twee temperatuur meters. Ik wil graag deze temperatuurmeters, plus nog drie extra voelers, uitlezen in een computerprogramma. Later wil ik hiermee de zonnecollector zelf sturen.
Hebben jullie praktische tips waar ik een zelfbouw pakket kan verkrijgen.
Wim Blissier
Hebben jullie praktische tips waar ik een zelfbouw pakket kan verkrijgen.
Wim Blissier