Toon posts:

WinRoute Pro instellen - need help -

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er zo veel goed over hoor en lees heb ik besloten om van het (buggy) Sygate Home Network over te stappen naar WinRoute. Ik wil gebruik maken van port mapping zodat ik wel alles kan (FTP, ICQ, Netmeeting enz.). Toen ik WR geinstalleerd had ging ik eerst alle poorten invoeren voor de port mapping bij poort afluisteren deed ik telkens de poort die nodig is voor een prog maar ik weet niet wat ik moet invullen bij IP afluisteren! :? Ook weet ik niet welk protocol ik moet kiezen voor welke app, ik heb gewoon overal TCP gekozen... ;( . Bij de bestemmings-IP heb ik de IP van mijn PC (netwerk client) ingevoerd. Volgens mij klopt er helemaal niks van dus zeg a.u.b. hoe het wel moet. Ik heb ook geen idee hoe ik de rest van de WR settings moet instellen, moet ik b.v. de proxy-server, de dchp-server en de dns-forwarding aanzetten of juist niet? Een tutorial van hoe ik het moet instellen zou wel handig zijn voor me :)
Vertel me alsjeblieft hoe ik WinRoute (Pro NL) moet instellen....

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Voor gewoon gebruik heb je helemaal geen portmappings nodig. Portmappings heb je eigenlijk alleen nodig als je een server draait, dus een webserver of een ftp-server ofzo. Na installatie van Winroute op de server hoef je in de meeste gevallen niets in te stellen voor de basisfuncties. Alleen op de client-pcs moet je een aantal dingen instellen. Op alle clients pc's zul je als gateway en als DNS server de Winroute-pc moeten instellen, tenminste als je met vaste ip-adressen werkt op die clients. Zie anders voor een meer uitgebreidere uitleg eventueel mijn website. Zorg eerst dat alle basisfuncties werken, en ga daarna pas aan de slag met de uitzonderingen zoals files ontvangen met ICQ en NetMeeting.

Verwijderd

Topicstarter
En wat is je website ?

• Poiter
www.poiter.org
Zie ook profile.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks a lot! :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu weet ik nog niet of ik die dchp en proxy servers aan moet hebben staan en die DNS forwarding, leg uit a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen op de client-pcs moet je een aantal dingen instellen. Op alle clients pc's zul je als gateway en als DNS server de Winroute-pc moeten instellen, tenminste als je met vaste ip-adressen werkt op die clients.
Als het je eerst al een werkend netwerk had en de PC die eerst server was nu als Winroute PC gebruikt staat het toch al zo ingesteld???(ik heb 't nie ingesteld dus ik weet het niet)

Verwijderd

Topicstarter
Als het je eerst al een werkend netwerk had en de PC die eerst server was nu als Winroute PC gebruikt staat het toch al zo ingesteld???(ik heb 't nie ingesteld dus ik weet het niet

LOL :)

Ik bedoel :
Als de PC die je nu als Winroute server gebruikt eerst ook al server was van een netwerk (dat functioneerde) staat het toch al zo ingesteld?

• Poiter
Ja waarschijnlijk wel, maar controleer het toch nog maar even, kan geen kwaad :)

de proxy-server hoef je niet te gebruiken, maar kan eventueel wel. Zorg er wel voor dat de client pc's overeenkomstig zijn ingesteld! (dus in internetopties, use proxy-server aan of uit) Als je vaste ip-adressen gebruikt op je clients heb je dus de dhcp-server in winroute niet nodig. De dns-forwarding moet aan staan, en standaard pakt ie de dns erver van je ISP, en dat is goed!

Verwijderd

Topicstarter
:( op de client PC's doet alleen MSN het en als je een url probeert te openen (ook als je pingt onder dos) staat er zoeken naar locatie maar dan doet hij niks, maar als je een ip pingt of invoert in IE doet hij het wel. Wat moet ik doen? Alles klopt in de configuratie...

• Poiter
Dns controleren...
Welke DNS staat ingevult op de clients?
En wat is de instelling van DNS in Winroute?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er echt niet uit, ik laat het wel ff door iemand anders nakijken... |:(

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
DHCP aan zetten, en een lease (?) maken van de IP adressen die je wil uitgeven bv 192.168.10.2 t/m 192.169.10.5
Subnet mask: 255.255.255.0
DNS: IP van je server (192.168.10.1)
Gateway: IP adres van je server

Proxyserver aanzetten

NAT: Perform nat op je netwerkkaart naar buiten en dan alleen het bovenste vinkje aanzetten.

dat is het eigenlijks wel :)

voor portmapping moet je maar ff de F.A.Q lezen staat een mooi stukje en zoals eerder gezegd geldt alleen als 1 (of 2 of 3) van je clients een server is (bv. een webserver) dan moet je dus die poorten open zetten, voor ftp en de rest hoeft dat niet

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1