Ik ben bezig met een forum in ASP voor een sportclub. Nu zijn er meerdere teams die op de site zullen komen. In het forum wil ik niet dat elk team bij elk forum kan komen.
Zo komt er bijvoorbeeld een apart forum voor de senioren etc. Er kan vanuit worden gegaan dat iedere forum bezoeker in een team zit en dus een cookie met het teamid (int) bezit. Mijn database design is als volgt:
Acces tabel 'tb_forums'
{
forumname
..
team_allow
team_restriction
}
Nu ben ik van plan om in de laatste 2 fields een aantal teams neer te zetten die toegang of geen toegang hebben tot het forum. Wat ik wil is door mijn recordset met forums (fora
) te loopen en als de gebruiker toegang heeft, dus als zijn team id niet in restriction staat en / of wel in allow, dan een link naar het desbetreffende forum te leggen, anders geen link maar wel de forum naam te laten zien.
Nu is mijn vraag, wat is volgens jullie theoretisch de beste methode om zo efficient mogelijk te kijken of de gebruiker toegang heeft.
- Bijvoorbeeld 1 recordset waarin de laatste 2 fields en het forumnaam field geselecteerd zijn en dan op één of andere manier kijken of zijn team wel of niet in die fields zit... Maar hoe pak ik dit aan.
Stel een user heeft een teamid '1'. In het field allow staat: '4, 10' o.i.d. Als je dan checkt of de gebruiker toegang heeft tot het forum met:
If Instr(sValueFromRs, "1") > 0 Then ...
Dan zou het true zijn, terwijl de gebruiker niet het teamid 4 of 10 bezit....
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
(Of is mijn db design gewoon klote??)
Zo komt er bijvoorbeeld een apart forum voor de senioren etc. Er kan vanuit worden gegaan dat iedere forum bezoeker in een team zit en dus een cookie met het teamid (int) bezit. Mijn database design is als volgt:
Acces tabel 'tb_forums'
{
forumname
..
team_allow
team_restriction
}
Nu ben ik van plan om in de laatste 2 fields een aantal teams neer te zetten die toegang of geen toegang hebben tot het forum. Wat ik wil is door mijn recordset met forums (fora
Nu is mijn vraag, wat is volgens jullie theoretisch de beste methode om zo efficient mogelijk te kijken of de gebruiker toegang heeft.
- Bijvoorbeeld 1 recordset waarin de laatste 2 fields en het forumnaam field geselecteerd zijn en dan op één of andere manier kijken of zijn team wel of niet in die fields zit... Maar hoe pak ik dit aan.
Stel een user heeft een teamid '1'. In het field allow staat: '4, 10' o.i.d. Als je dan checkt of de gebruiker toegang heeft tot het forum met:
If Instr(sValueFromRs, "1") > 0 Then ...
Dan zou het true zijn, terwijl de gebruiker niet het teamid 4 of 10 bezit....
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
(Of is mijn db design gewoon klote??)