Toon posts:

Hoe lang blijft data leesbaar op een a merk cdr?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo... ik heb hier een cdtje liggen (arita) die onleesbaar is geworden ik heb hem zo'n anderhalf jaar.
ik moet zeggen dat ik hier wel van schrok want hij heeft altijd in het doosje op kamer temperatuur opgeslagen gelegen en hij is totaal onbeschadigd... feilloos dus

maar nu onleesbaar!!!

ik heb nogal wat data op deze cdtjes staan die het allemaal (nog) wel doen , maar je kan begrijpen dat ik het zaakje wil redden en ergens op zetten wat wel heeeeeeeeel lang meegaat

Huuuulp ;(

Verwijderd

search :?

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

tja slechte cdtjes he. zelf gebruik ik altijd tdk. philips is ook wel goed, ik heb er een van zo'n vier jaar oud en die doet het nog prima maar ja wat moet je met tombraider 1, theme hospital enz he :-)

Verwijderd

Topicstarter
Search ja al gedaan ...maar nergens zie ik hoelang een beschreven a merk cd echt mee kan.

wel dat philips premium goed is dat wel aaaarrrgghhh daar gaat m'n colletie!!!!

hoelang blijft data eigenlijk op een hard disk staan?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Veel fabrikanten van CD-R's garanderen dat hun produkten minimaal 100 jaar zullen blijven werken, bij correcte opslag en behandeling. (Dit staat in het "praktijkboek CD's branden en DVD" van Sybex)

Verwijderd

Ga uit van een jaar of 10. Wel uit het zonlicht houden, want in het zonlicht zijn CD-R's als vampieren.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tjah het als weer dik 4 jaar geleden van mijn eerste 'gebrande' cd. Zit nog steeds in het orginele doosje :+. En werkt nog goed!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

70 tot 200 jaar

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47
lang zat lijkt mij.... heb hier ook al cdr's liggen van 5 jaar gelee.. doen het nog perfect.. heb ze alleen nooit meer nodig maar net wel effetjes getest voordat ik wat zeg.. ;)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 15:33

BrZ

Langer dus dan dat cd-r's gebruikt zullen worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er geen proggie waar je de staat van ontbinding van je cdr's mee kan bekijken?

want ik heb dezelfde soort arita's maar dan met een donkerder kleur en zelfs een stuk ouder zijn dan die nu onleesbaar is geworden en die doen het nog feiloos!

maar hoelang nog ;(
Pagina: 1