Toon posts:

Vraag ik teveel van mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn 300W voeding hangt een Athlon met 4 hd's, 3 cd drives, 10 fans, 6 insteekkaartjes, een UV lampje en de gebruikelijke zooi.

Nu komen daar binnenkort nog een tweetal hd's bij, maar ik maak me zorgen: Ik zie bij mbm (oid) screen shotjes van anderen dat hun 12V ook echt 12V is, en vaak zelfs 12.2V oid. Bij mij is de 12V maar 11.5V; zowel mbm als mijn voltmeter zeggen dit.

Het draait nu wel, maar is dit een teken dat ik aan een zwaardere voeding moet bij uitbreiding, of is dit nog normale speling bij verschillende merken voeding?

Verwijderd

Een zwaardere PSU zou de oplossing zijn.
Probeer een 400+Watt te kopen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat lukt nooit volgens mij, zoveel hd's. Is het SCSI of heb je een extra IDE controller? SCSI drait sneller, => meer stroom (Watt)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mwoa, tis wel veel imo, je kan dan het beste een enermax echt veel watt nemen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is wel heel erg veel. Een tweede voeding kan natuurlijk ook (goedkoop AT geval voor je koelertjes of zo?)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

ik zou een xtra voeding voor je fans nemen en de cd-rom drives of zow

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Hoe krijg je dat voor elkaar? Zoveel drives? SCSI ofzo?

Verwijderd

Antec 400 watt ofzo, beter nog Enermax 550

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, ik had al 'es eerder goede dingen over Enermax voedingen gehoord. Ik zal er op de hcc eentje proberen op te snorren. Tnx!

't Is idd vnl scsi, qua hd's. Ultrastar 18G 10K systeemschijf en idem 36G progschijf, Atlas 7K5 swapfile schijfje. IDE schijfje alleen voor de bootsector. U160 Adaptec begint pas lekker te blazen bij access van meerdere schijven; vandaar. Ik wilde ook kijken of ik nog 2 Ultrastars kon vinden op de hcc. Of misschien wel een Cheetah X15 tegen een vriendelijk prijsje :9~ je komt ze niet vaak tegen, maar wie weet...

Verwijderd

Ik heb hier er gewoon een tweede ATX 250Watt voeding bij in gezet voor de fan's (en bij jou de lamp) en het draai perfect voor sys zie sig.
Op T.net staat de handleiding voor het aanzetten van een tweede voedig zoek op: ATX+PSU

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb al een aantal keer gezien dat een voeding niet 12v is maar lager. Even nog wat: De voeding heeft er eigenlijk verschrikkelijk veel moeite mee om die 12v constant te houden, dit komt door het sterke 'flucteurende' voltage op het lichtnet. Er zitten wel condensatoren in maar die gaan ook niet eeuwig mee. Dus het zou a.o. ook aan 'slijtage' van de voeding kunnen liggen

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

je laat je voeding wel werken ja ik zelf ga voor een enermax 430 watt maar ik heb nog niet zo veel troep als jij er in een enermax met 550 watt is geen luxe voor jou
of je gooi er 2 goedkope 400 watt in ben je een stuk goedkoper uit dan 1x 550 watt van enermax >:)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:36 schreef db het volgende:
Op mijn 300W voeding hangt een Athlon met 4 hd's, 3 cd drives, 10 fans, 6 insteekkaartjes, een UV lampje en de gebruikelijke zooi.

Nu komen daar binnenkort nog een tweetal hd's bij, maar ik maak me zorgen: Ik zie bij mbm (oid) screen shotjes van anderen dat hun 12V ook echt 12V is, en vaak zelfs 12.2V oid. Bij mij is de 12V maar 11.5V; zowel mbm als mijn voltmeter zeggen dit.

Het draait nu wel, maar is dit een teken dat ik aan een zwaardere voeding moet bij uitbreiding, of is dit nog normale speling bij verschillende merken voeding?
beetje onzin allemaal die halve volt meer of minder boeit echt niet mijn hele systeem kan nog makkelijk draaien op een 250 wat voeding (zit wel een 400 watt in ) maar die trekt het wel makkelijk
Pagina: 1