Werkt 2x HPT370 met 4 masters in 1 raid?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik heb hier 2 Chaintech HPT370a-controllertjes, en 4 harde schijven (2x 2 identieke (x1, x2, y1 en y2)) De schijven zijn er 2 met 7200 toeren en 2 met 5400 toeren.

Kan ik deze in 1 stripeset zetten, zodat alle schijven master zijn? 4 schijven op 1 controller kan sowiezo, alleen dan zijn er dus 2 slave, end dat wil ik niet.

Vlg mij zijn er de volgende opties. Welke kan ik het beste nemen?
A) BIOS lukt niet: 4 schijven -> ide1:x1,y1 ide2:x2,y2
B) BIOS lukt niet: 4 schijven -> ide1:x1,x2 ide2:y1,y2
C) BIOS lukt wel, in 1 raid niet -> ieder kanaal eigen schijf (x1 en x2 bij elkaar op 1 controller en y ook)
D) BIOS lukt wel, in 1 wel -> 2 tripesets, ieder kanaal eigen schijf (x1 en x2 bij elkaar op 1 controller en y ook)
E) BIOS lukt wel, in 1 raid ook -> controller1 x1 en x2, controller2 y1 en y2
F) BIOS lukt wel, in 1 raid ook -> controller1 x1 en y1, controller2 x2 en y2

Nou kun je zeggen: probeer het (ga ik ook doen), maar dan zit ik nog met de performance-vraag :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Ten behoeve van de search dan maar:

Ja, dat werkt :)

Heb nu 2x hpt370 met 4 masters er aan, en in het bios van de kaartjes zie je lekker alle 4 de schijven, hij maakt er geen enkel probleem van de de chippies niet op 1 kaartje staan, en zelfs op een ander hardwareinterrupt zitten :)

Performance heb ik niet getest, staan nu gewoon met twee dezelfde per controller.

Heb ik nu gewoon altijd zo'n gare topics? Reageerd nooit iemand :'(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 18:11 schreef pnieuwkamp het volgende:
Ten behoeve van de search dan maar:

Ja, dat werkt :)

Heb nu 2x hpt370 met 4 masters er aan, en in het bios van de kaartjes zie je lekker alle 4 de schijven, hij maakt er geen enkel probleem van de de chippies niet op 1 kaartje staan, en zelfs op een ander hardwareinterrupt zitten :)

Performance heb ik niet getest, staan nu gewoon met twee dezelfde per controller.

Heb ik nu gewoon altijd zo'n gare topics? Reageerd nooit iemand :'(
Dit was de vraag niet.
Een enkele stripeset met 4 harddisks verspreid over 2 controllerkaarten.

Ik weet het antwoord echter ook niet. De hpt374 chip kan dit wel (4x master, eventueel ook nog 4 slaves toevoegen), evenals de FasttrackTX4 (4x single master)

Verwijderd

Moet gewoon kunnen met dezelfde performance, heb zelf ook een Chaintech HPT370 gebruikt om m'n 3x HD's in RAID-0 te klonen naar 2 HD's in RAID-0 op een KG7-Raid.