Toon posts:

Kaping domeinnaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd gelden ben ik overgestapt naar een andere provider met 2 domeinen. Bij de overschrijving van het domein euronexter.com kwam het eerst op naam te staan van iemand bij die provider en nu op naam van iholdings.com. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het domein weer op mijn eigen naam gezet dient te worden, maar ik krijg geen gehoor of men zegt dat ze het zullen aanpassen tot nu toe zonder succes. Graag zou ik willen weten welke mogelijke stappen te ondernemen zijn om dit wel gedaan te krijgen of is hier sprake van opzet? Bij voorbaat dank.

Frank :(

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 17:36

snoei

kabels... :D

gewoon 2 weken lang iedere dag 1 of 2 keer bellen, cq mailen en faxen. Dan is het zo opgelost!! >:)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op zaterdag 03 november 2001 19:56 schreef snoei het volgende:
:>)
>:)

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoort hier volgens mij niet thuis

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Nogmaals proberen contact te zoeken... werkt niets? Schaker SIDNL in (http://www.nic.nl)... Ik neem aan dat je hosting provider niet graag zn rechten kwijt is bij de stichting...

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal ook eens een kijkje nemen op www.nic.nl en bedankt voor die tip daarover.
Mijn dank is groot :)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil niet vervelend doen: maarre: kaping domeinnaam in Hardware Algemeen?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [forum=4] :).

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:42 schreef Euronexter het volgende:
Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal ook eens een kijkje nemen op www.nic.nl en bedankt voor die tip daarover.
Mijn dank is groot :)
Nic.nl heeft weinig zin...want die gaan niet over .com domeinen.

Je moet nogmaals Internet-service proberen en als dat niet lukt contact opnemen met Dotregistrar.com . Internet-service is namelijk via hun reseller. Gewoon bij Dotregistrar het verhaal uitleggen en ik denk dat ze je dan wel kunnen helpen (nadat je dus nogmaals bij Internet-service bent geweest).

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Op zondag 04 november 2001 00:10 schreef M@tlok het volgende:

[..]

Nic.nl heeft weinig zin...want die gaan niet over .com domeinen.

Je moet nogmaals Internet-service proberen en als dat niet lukt contact opnemen met Dotregistrar.com . Internet-service is namelijk via hun reseller. Gewoon bij Dotregistrar het verhaal uitleggen en ik denk dat ze je dan wel kunnen helpen (nadat je dus nogmaals bij Internet-service bent geweest).
Oeps... niet gezien dat het een .com domain was... dan verwijs ik je door naar networksolutions.com

Verwijderd

Network Solutions heeft er ook niks mee te maken :). De instantie die de domeinnamen beheert is Icann. Network Solutions is net als Dotregistrar een Icann-accredited registrar. En omdat het domein nu gemanaged wordt door Dotregistrar (onderdeel van Iholdings) zou ik met hun contact opnemen.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Heb het zelf een tijdje terug ook bij de hand gehad: Sonera had zijn naam in mijn plaats ingevuld en vergat vervolgens de rekeningen op tijd te betalen. :Z

Eigenaar van het domein is op dit moment Eurodutchservers, M. van der Lingen. Ken je die?
Administrative contact, Zone en technical contact zijn Internet Service Europe Ltd. Zij verzorgen de technische details.
Nou is de vraag wat je hiervan precies gewijzigd wilt zien...

Om deze gegevens te wijzigen moet je eerst in het engels een briefje aan die provider sturen waarin je aangeeft dat bepaalde zaken gewijzigd moeten worden. Vervolgens neem je contact op met iholdings of hun dochter dotRegistrar.com om hen opdracht te geven voor die wijziging. Het kan van bedrijf tot bedrijf verschillen, maar als het goed is neemt die dan weer contact op met je provider of die wijziging legitiem is (om domeinkapingen te voorkomen).
Is een beetje administratieve rompslomp, ik ben ongveer twee maanden bezig geweest met Sonera, en uiteindelijk heb ik ze zelf moeten vertellen welke brief of wat voor email ze naar wie toe moesten sturen...

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1