mijn systeem:
TB 1,2 ghz 266
asus a7v133
256mb m-tec geheugen
1*4,3gig WD caviar HD
1*10,0gig Fujitsu HD
MSI tnt2 pro 32mb
Pioneer 106s DVD-speler
floppy drive
Terratec DMX xfire 1024
3com netwerkkaart
dit alles in een Aopen hx45 met 300watt voeding van Aopen.
nu mijn probleem: sinds vandaag (nadat ik mijn koeler vervangen had) heb ik opstartproblemen:
- blijft vaak hangen voordat hij bij windows aankomt
- krijg vaak een BSOD tijdens het opstarten met 'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL'
- start soms automatisch weer opnieuw op tijdens het opstarten
- en als ik eindelijk in windows (XP) kom dan krijg ik spontane reboots na een paar minuten.
op mijn CPU zit een alpha pal6035 met fanadapter en 80mm fan (37cfm) en mijn cpu wordt ongeveer 48 a 50 graden voordat hij spontaan reboot, na de reboot is de temp in de bios 52 graden.
opstarten via een opstartdiskette lukt niet omdat hij deze ineens niet meer herkend..
ik kan hem wel opstarten via mijn D schijf zodat ik in dos kan komen maar dan kan ik ook niet bij mijn A schijf komen.
ik kan wel op C komen maar dan kan ik alles kopieren wat belangrijk is naar mijn D schijf behalve autoexec.bat <= die wijgert hij te kopieeren.
wie oh wie helpt mij uit de brand?
TB 1,2 ghz 266
asus a7v133
256mb m-tec geheugen
1*4,3gig WD caviar HD
1*10,0gig Fujitsu HD
MSI tnt2 pro 32mb
Pioneer 106s DVD-speler
floppy drive
Terratec DMX xfire 1024
3com netwerkkaart
dit alles in een Aopen hx45 met 300watt voeding van Aopen.
nu mijn probleem: sinds vandaag (nadat ik mijn koeler vervangen had) heb ik opstartproblemen:
- blijft vaak hangen voordat hij bij windows aankomt
- krijg vaak een BSOD tijdens het opstarten met 'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL'
- start soms automatisch weer opnieuw op tijdens het opstarten
- en als ik eindelijk in windows (XP) kom dan krijg ik spontane reboots na een paar minuten.
op mijn CPU zit een alpha pal6035 met fanadapter en 80mm fan (37cfm) en mijn cpu wordt ongeveer 48 a 50 graden voordat hij spontaan reboot, na de reboot is de temp in de bios 52 graden.
opstarten via een opstartdiskette lukt niet omdat hij deze ineens niet meer herkend..
ik kan hem wel opstarten via mijn D schijf zodat ik in dos kan komen maar dan kan ik ook niet bij mijn A schijf komen.
ik kan wel op C komen maar dan kan ik alles kopieren wat belangrijk is naar mijn D schijf behalve autoexec.bat <= die wijgert hij te kopieeren.
wie oh wie helpt mij uit de brand?