Toon posts:

SB 128 PCI in Win XP werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net windows XP geinstalleerd en hij werkt dus niet met de drivers van XP! Ik heb geen conflicten ofzo maar ik hoor gewoon niks en me volume staat ook niet op mute. Ik heb ook al de drivers gedownload voor win 2k maar die werken ook niet! Ik heb de search ook al gebruikt maar niet echt antwoord gekregen op me vraag. Weet iemand misschien andere drivers die ik kan gebruiken>? Ik heb een via moederbord en de via 4 in 1 drivers niet in xp geinstalleerd maar volgens mij heeft dat niks met me probleem te maken..

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef masteralbert het volgende:
Ik heb dus net windows XP geinstalleerd en hij werkt dus niet met de drivers van XP! Ik heb geen conflicten ofzo maar ik hoor gewoon niks en me volume staat ook niet op mute. Ik heb ook al de drivers gedownload voor win 2k maar die werken ook niet! Ik heb de search ook al gebruikt maar niet echt antwoord gekregen op me vraag. Weet iemand misschien andere drivers die ik kan gebruiken>? Ik heb een via moederbord en de via 4 in 1 drivers niet in xp geinstalleerd maar volgens mij heeft dat niks met me probleem te maken..
Ik gebruik gewoon de standaart drivers, zo ff de nieuwe proberen dan maar als die er dus zijn ;)

via 4-in-1 is nie meer nodig in xp, dat is al geinstalleerd

Verwijderd

Ik heb een 64 en het werkt ik laat het met rust ;)
Standaard drivers erop laten staan en het zou moeten lukken...

Verwijderd

Dit probleem heb ik nou ook, alleen onder 2000 dan :(

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoelen jullie 'standaard drivers', zijn dat die van XP of van de Creative cd?

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik van de creative site:

I'm sorry, but there are no files are available for Sound Blaster PCI128 under Windows XP. Please return to the download page and select a different product and/or operating system.

Damn! dit had ik niet van creative verwacht :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Is een SB 128 een videokaart :? nee dus hoort hier niet :P

Ennuh als je XP installeerd moet ie het standaard al doen :)
Ik krijg meteen het logon geluid als ik XP erop zet.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 21:03 schreef Bierkameel het volgende:
Is een SB 128 een videokaart :? nee dus hoort hier niet :P

Ennuh als je XP installeerd moet ie het standaard al doen :)
Ik krijg meteen het logon geluid als ik XP erop zet.
Ja ik weet het, ik heb het topic verkeerd geplaatst maar ik kan er nu niks meer aan veranderen dus dat is aan de moderators. Maar me sound doet het nog steeds niet! Alles al geprobeerd maar geen geluid!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14

Lordy79

Fundamentalist

wij hebben ook nog geen oplossing. En met 'wij' bedoel ik de technische dienst van een computerwinkel.

XP installatie met SB Vibra 128 PCI -> geluid klinkt supervaag.

overigens hoort dit niet in het forum videoplanken & beeldkanonnen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vaag...ik heb ook een SB128i PCI en die doet ut gelijk onder windows Xp 2000 Me 98se....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zaterdag 03 november 2001 23:45 schreef ThaNetRunner het volgende:
vaag...ik heb ook een SB128i PCI en die doet ut gelijk onder windows Xp 2000 Me 98se....
misschien een combinatieprobleem ofzo... ik heb het nu met 3 machines met zo'n kaart geprobeerd en 3x mis. Zowel met de standaard XP drivers als de win2k drivers.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb geen drivers hoeven installeren en hij werkt prima.
Gewoon XP zelf laten doen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Klippy

Still Game

Op zaterdag 03 november 2001 23:47 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

misschien een combinatieprobleem ofzo... ik heb het nu met 3 machines met zo'n kaart geprobeerd en 3x mis. Zowel met de standaard XP drivers als de win2k drivers.
Bij mij werkt 'ie ook meteen. En goed ook.

Op welke machines heb jij getest dan? Ander mobo ofzo? Klinkt nogal vaag dat de 128PCI niet werkt in XP, is toch veel gebruikt kaartje, lijkt me toch dat MS dat eens getest heeft he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zaterdag 03 november 2001 23:50 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Bij mij werkt 'ie ook meteen. En goed ook.

Op welke machines heb jij getest dan?
Dat weet ik niet meer... we verkopen MSI, Jetway en ASUS moederborden. Ik denk KT133 of KT266 chipset. Verder AMD cputje en verder niks bijzonders.

Maar ja.. ik fix teveel bakken om ze allemaal te onthouden :P , ik zal het maandag eens met een compleet kale config proberen, vind het wel interessant

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 23:44 schreef Lordy79 het volgende:
wij hebben ook nog geen oplossing. En met 'wij' bedoel ik de technische dienst van een computerwinkel.

XP installatie met SB Vibra 128 PCI -> geluid klinkt supervaag.

overigens hoort dit niet in het forum videoplanken & beeldkanonnen...
Ik heb zelf hier een XP Professional draaien met een SB Vibra 128 PCI ding, prima geluid... Wat gaat er fout bij jullie vibra's dan? Ik heb gewoon de standaard XP drivers gebruikt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zaterdag 03 november 2001 23:56 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik heb zelf hier een XP Professional draaien met een SB Vibra 128 PCI ding, prima geluid... Wat gaat er fout bij jullie vibra's dan? Ik heb gewoon de standaard XP drivers gebruikt :)
Bij mij dus (met 3 verschillende PC's) ehm... alsof je de verkeerde drivers hebt gebruikt. Je kent dat wel... beetje krakend geluid wat zeer herkenbaar is. Dus niet 'net niet' maar gewoon ronduit acceptabel.

Maar ik ga het maandag proberen, ik vind het wel vaag nu, gezien het feit dat het bij jullie wel werkt.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:10 schreef jbalk het volgende:
Dit probleem heb ik nou ook, alleen onder 2000 dan :(
Basic divers (4,4Mb): run to extract, run .exe to setup.

Voor programma's zie je bijgeleverde CD-tje, maar is niet echt nodig om te hebben geinstalleerd.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De pest is dat er een aantal verschillende SB 128's bestaan.
Verschillende chippies, en die worden allemaal SB 128 genoemd.
Daar kan het mee te maken hebben.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 04 november 2001 01:43 schreef svdmeer het volgende:
ik zal eens kijken welke wij hebben.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Klippy

Still Game

Verschillende chippies, en die worden allemaal SB 128 genoemd.
Daar kan het mee te maken hebben.
Ow. Dat wist ik niet.

Moet ik zeker op de chip kijken om te zien welke ik heb of is dat ook softwarematig te regelen. Heb nu geen zin om de PC open te gaan halen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Volgens mij worden niet alle SB128 PCI gesupport door XP.

Als je het zeker wilt weten zou ik ff het nr van je SB128 chipset opschrijven en op de HCL kijken of ie gesupport wordt.

Ik heb het vermoeden dat er een aantal niet gesupport worden |:(

Gelukkig heb ik m'n ECS K7S5A met onboard sound :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 09:29 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Volgens mij worden niet alle SB128 PCI gesupport door XP.

Als je het zeker wilt weten zou ik ff het nr van je SB128 chipset opschrijven en op de HCL kijken of ie gesupport wordt.

Ik heb het vermoeden dat er een aantal niet gesupport worden |:(
Terug naar de shop dan :z

Voor zover ik weet heb je een SB 128 PCI en een SB 128 Vibra.

Weet je wat ook helpt: op de Creative site aangeven dat je in Amerika woont ipv in Europa, dan zijn er wel SB128PCI drivers voor 2000 (alleen als je doorklikt kan hij de file niet vinden :( ). Probeer die dan ook maar onder XP, grote kans dat ze werken.
Voor Europa zijn er geen SB128PCI drivers voor 2000. Grote kans dat in een Nederlandse versie van 2000 deze drivers dus zitten ingebakken en dat je kaart daarom gelijk werkt.
Heb je een US versie van een OS, zoals ik, waar de drivers niet bij zitten, dan moet je dus drivers downloaden.

Kijk dus eens naar de versie van je OS!

Wat betreft de XP support geldt een zelfde soort verhaaltje waarschijnlijk. Er zijn kaartjes die alleen in Europa of alleen in de VS op de markt zijn gekomen, dus daar kan het aan liggen. Als je niet aan XP drivers kunt komen, kun je het met de 2000 drivers proberen (zie mijn link in eerdere reactie).

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 23:50 schreef LiquidSilver het volgende:

Klinkt nogal vaag dat de 128PCI niet werkt in XP, is toch veel gebruikt kaartje, lijkt me toch dat MS dat eens getest heeft he.
Is inderdaad de meest standaard kaart, zonder futsels, maar wel met goede geluidskwaliteit.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb hier een CT4810, die werkte altijd wel onder XP op m'n Asus A7V133, ook al staat ie niet op de HCL van M$ :)

webOS all the way!

• Hillie
  • Laatst online: 04:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zaterdag 03 november 2001 20:58 schreef masteralbert het volgende:
Damn! dit had ik niet van creative verwacht :'(
Ik juist wel. Creative releaset een behoorlijk beroerde win2k driver voor de Live en weigert 'em te updaten. Hoop mensen hebben lang (of nog steeds) problemen met de Live, wat toch tijdenlang hun belangrijkste kaart was.

Maar wordt het chippie niet standaard door Windows herkend? Ik heb zelf een Terratec 128i erin hangen (gewoon stompzinnig 2 kanaals) en de chip erop wordt door XP mooi herkend. Een ESS 1969 ofzo. Werkt harstikke goed. Als het chip-naampje er staat, en het werkt, dan zou ik er mooi afblijven! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dat de via drivers niet nodig zijn in xp is een fabeltje kijk zelf op de via page en je zal het daar lezen dat ze wel degelijk nodig zijn.

dat je sb128 niet werkt klopt en zijn van deze kaart ongeveeer 6 verschillende versies gemaakt sommige doen het wel en andere niet als je naar de creative xp pagina gaat kan je daar lezen dat voor sommige modellen de drivers pas eind niovember beschikbaar zullen zijn dus tot die tijd zul je het zonder moeten doen.
Pagina: 1