Toon posts:

DAT Archive (Conner) type 4320 DDS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een SCSI 2 model van 2GB, iemand enig idee hoe ik dit op een moderne scsi controller (2940U2W) aan de praat krijg ?

Ik heb op het net gevonden dat hij het scsi commando inquiry niet ondersteund en de verkeerde gegevens geeft aan de controller, er staan echter geen oplossingen bij.

Weet iemand bij welke kaart die wel kan werken ?

Bedankt

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Zou je daar wel moeite voor doen? Je kan er max 2GB (met 1:2 compressie) op gooien per tape en het is nog retetraag ook.

Het is misschien handig als je even vermeld welk OS je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm voor niets gekregen dus ik zie niet in waarom...

os = NT4 ofwel win2000

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Is het nou NT4 of 2000? Wees een beetje duidelijker als je geholpen wil worden...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb heel wat oude DAT-drives en nog veel oudere drives aan een 2940UW onder NT aan de praat gekregen, zonder problemen.
Je hebt van de 4320 verschillende typen, ofwel met 2.xx firmware ofwel met 5.xx firmware, en al dan niet flashable.
Dat heeft te maken met de doorstroom Archive -> Conner -> Seagate (in de eerste twee gevallen heet het een Python, bij Seagate heet het een Peregrine).

Als bij het booten de controller opstart met de BIOS geactiveerd, zie je dan in de lijst van aangesloten drives dit ding vermeld ?
Als je de Tape Devices in het Control Panel opent, zie je hem dan staan ?

(Ik zat te denken, kom eens langs voor een test, totdat ik in je profile keek :o).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
het is zo een python , bij de inquiry zie ik geen device ..het is net of ie hangt (de controller)
Het is wiN2000 jongens sorry

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

dijkmane

biertje ?

NT zou hem gewoon bij de tapedevices/bandapparaten moeten herkennen.

is de SCSI kabel juist getermineerd ? het lijkt erop of dat niet zo is...?

met BackupExec van Seagate kun je deze drive uitstekend gebruiken...NT backup is wat beperkter in de mogelijkheden.

specs : wil je niet weten

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ga bij het opstarten van het systeem met Ctrl-A de BIOS van de Adaptec in.
Ga naar het menu "SCSI Disk Utilities" (ik ga er vanuit dat de 2940U2W het net zo doet als mijn 2940AU, 2940UW en 2944UW).
Je hoort dan een lijstje te zien van alle aangesloten devices, met de controller zelf op nummer 7.
Zie je hem daar wel tussen staan ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1