Toon posts:

geen netwerk na installatie router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb na het installeren van mijn router geen intern netwerk meer !
De layout is als volgt :

- beneden 1 pc met win98 se diect gekoppeld aan de router
- boven 2 pc's gekoppeld aan een hub ( win 98 en linux )
- hub verbonden met router

internetten via alle pc's gaat prima , ik kan echter de gedeelde zaken vanaf boven niet benaderen m vanaf beneden wel.

Wat is hier aan de hand ??

Alvast bedankt
E. Traas

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:35
Zoals ik het dus zie zitten er dus 2 netwerk kaarten in je router voor je interne netwerk ??

Zo ja dan neem ik aan dat ze beide een ander subnet hebben ?
Zo niet, pas dat aan.

Hebben ze beide een ander subnet, check dan je routering en eventuele firewall welke op de router draait.

Verwijderd

Topicstarter
De router bestaat inderdaad uit twee aparte netwerk omgevingen, het WAN en LAN, de eerste om op de kabel te kunnen komen, de andere om het interne netwerk te bedienen.

Het kabel IP adres krijg ik natuurlijk van mijn provider ,aslook de ip-adressen voor de dns servers etc.
Het interne segment heeft als Ip-adres 192.168.0.1 ( netmask 255.255.255.0 ).
Verder staat in de router het DHCP protocol aan wat IP adressen uitdeelt aan de andere computers.
Ik heb ook de optie geprobeerd elke pceen vast IP adres te geven maar dat geeft geen verschil !

Ik snap jouw opmerking niet helemaal, moet het stukje wat naar de hub gaat een ander netmask hebben ??

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=24] -> [forum=19]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

hmzzz, al aangepast ;)
Zie je de pc's wel in je windows networking omgeving? Is dat het geval, maar je kunt niet op de shares komen, dan zou ik de gebruikersnamen op iedere pc nalopen, en ook of iedere pc het netbui protocol geinstalleerd heeft.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:35
Op deze manier gaat het nooit werken. Je werkt nu met 2 verschillende segmenten, dus elk segment moet een ander subnet hebben....
Pagina: 1