[freesco] ssh, maardan wereldwijd

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Ik heb onder freesco Openssh geinstalleerd, en local gaat alles goed. Maar ik zou dit ook wereldwijd willen hebben, zodat ik ook vanaf het internet mijn router kan besturen. Ik heb al van alles geprobeerd. Ook zoeken op het internet leverde nix op. Daar praten ze altijd over lokaal gebruik. Misschien is telnet dan wel net zo veilig (lokaal dan).

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Als ik het goed onthouden heb, staat er in het rc script van ssh een variabele die je aan moet zetten om wereldwijd toegang te krijgen (staat een commentaar regel met uitleg bij). Kijk dus even in rcopenssh (of rcssh).

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
In het startup script /mnt/router/rc/rcuser/rc_opensshd staat een regel die je moet uncommenten (het staat er letterlijk bij :P) om wereldwijde toegang te krijgen tot je bak. Of een en ander eigenlijk wel verstandig is ivm. exploits, laat ik aan jou over.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
standaard staat ie alleen lokaal :9

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Vertel mij nix over security! Kweet ook wel dat hoe meer poorten, open, hoe onveiliger het is. Maaruh, ik vind het makkelijk als ik vanuit school oid m'n routertje kan besturen.
Ik had nog niet aan rc_openssh gedacht. Ik had de complete openssh.conf doorgespit, maar kon nix vinden. Kwist wel dat het een eitje moest zijn, maja, je zoekt je rot, naar iets wat een ander zo kan zeggen.
Harstikke bedankt in iedergeval.

Hier had uw advertentie kunnen staan!