Hier had uw advertentie kunnen staan!
Als ik het goed onthouden heb, staat er in het rc script van ssh een variabele die je aan moet zetten om wereldwijd toegang te krijgen (staat een commentaar regel met uitleg bij). Kijk dus even in rcopenssh (of rcssh).
Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(
In het startup script /mnt/router/rc/rcuser/rc_opensshd staat een regel die je moet uncommenten (het staat er letterlijk bij
) om wereldwijde toegang te krijgen tot je bak. Of een en ander eigenlijk wel verstandig is ivm. exploits, laat ik aan jou over.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Vertel mij nix over security! Kweet ook wel dat hoe meer poorten, open, hoe onveiliger het is. Maaruh, ik vind het makkelijk als ik vanuit school oid m'n routertje kan besturen.
Ik had nog niet aan rc_openssh gedacht. Ik had de complete openssh.conf doorgespit, maar kon nix vinden. Kwist wel dat het een eitje moest zijn, maja, je zoekt je rot, naar iets wat een ander zo kan zeggen.
Harstikke bedankt in iedergeval.
Ik had nog niet aan rc_openssh gedacht. Ik had de complete openssh.conf doorgespit, maar kon nix vinden. Kwist wel dat het een eitje moest zijn, maja, je zoekt je rot, naar iets wat een ander zo kan zeggen.
Harstikke bedankt in iedergeval.
Hier had uw advertentie kunnen staan!