LCD, puntmatrix of Grafische display?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Een vraagje iedereen heeft over de puntmatrix-lcd's, heeft iemand ook een grafische LCD???

En werken daar de zelfde programma'tjes voor als bij de matrix lcd's?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb ze wel, maar die gebruik ik niet voor m'n PC. Ik denk niet dat de standaard software er voor te krijgen is (behalve voor de MatrixOrbital's). Vrijwel alle software is voor de hd44780 character LCD's.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Ik heb ze, maar standaard programmatjes werken er niet op, dus zit niets anders op dan zelf maken ;)

Verwijderd

ik weet wel zeker dat dezelfde programmatjes niet werken omdat de aansturing van een grafische lcd heel anders gaat, mocht je er mee willen beginnen zorg dan dat je er een krijgt met een T6963 of vergelijkbare controler, deze controler kan namelijk ook text genereren wat wel heel handig is. wil je meer weten dan moet je op de conrad site kijken hier kun je deze schermen kopen en er staan ook enkele datasheets, ze zijn niet echt goedkoop !!!!

www.conrad.nl

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
dan toch maar de 20*4 zijn deze goed van Conrad??

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ja, ze bestaat zeker, hoe het precies gedaan wordt zou het niet weten maar ik heb misschien idee waardoor ze kunnen bebruikt worden, als die lcdees dus een ingang voor muziek hebben werkt het. Ik heb op een lan party wel eens gezien dat iemand een grafishe lcd had met zelf verschillende kleuren enzo. Maar aangezien deze kerel dus zel een i/o programeur was weet ik bijna zeker dat die gozer dat zelf heeft geporgrammeerd voor zijn case. Maar zoek maar verder want ik wil ook zoon grafishe en ofcourse een 4.20 matrix :)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

nou een normaal display dus een een gewoon lcd scherm kun je waarschijnlijk wel bij je lokaale electronica boer vinden en meestal zijn deze wel goed en simpel te gebruiken.

succes

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm.. de meeste grafische display's zijn serieel, en hierdoor erg makkelijk aan te sturen (gewoon een kwestie van karakters sturen naar de seriele poort). Simpeler nog dan een parallele (hd44780).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1