Euh, geloof dat ze op het moment meer capaciteit op hun kabels hebben, dan afnemende gebruikers...
Misschien daarom?
Misschien daarom?
Wel raar dat ik dat nooit eerder heb meegemaakt.
Ik heb nu al zo'n 1œjaar kabel en sinds kort is het pas echt snel geworden.
Toch wel lekker zo'n overgang Sonera->Quicknet.
Maar dat is al een tijdje zo en ineens word de verbinding snel?
Ik heb nu al zo'n 1œjaar kabel en sinds kort is het pas echt snel geworden.
Toch wel lekker zo'n overgang Sonera->Quicknet.
Maar dat is al een tijdje zo en ineens word de verbinding snel?
512 kbits per seconde=64kB/s=ongeveer 230MB/uur,Op zaterdag 03 november 2001 18:28 schreef bazs2000 het volgende:
Ik ben hier een bestand van 640MB en 1 van 80MB aan het downen.
De totale tijd hiervan bedraagt 4uur en 10 minuten
Hoe kan dit als ik maar een snelheid heb van 512/128?
Mij hoor je niet klagen ofzo, maar ik heb niets gehoord over een verandering in de bandbreedte (bovenop de verdubbeling van de upload).
Is er dus iemand in the house die weet waarom het de laatste tijd zo snel gaat?
640MB+80MB=720MB,
720/230= ongeveer 3 uur en een kwartier (theoretisch gezien),
dus dat klopt dan wel van die vier uur, lijkt me.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Klopt, ware het niet dat de downloads niet op het zelfde moment gestart zijn.Op zaterdag 03 november 2001 18:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
512 kbits per seconde=64kB/s=ongeveer 230MB/uur,
640MB+80MB=720MB,
720/230= ongeveer 3 uur en een kwartier (theoretisch gezien),
dus dat klopt dan wel van die vier uur, lijkt me.
Ook zit ik in de tussentijd nog wat te internetten en hier en daar sleur ik een MP3tje naar binnen.
Ik zou in mijn ogen uitkomen op een "pakembeet" 5 uur (ervaring).
Ach ja, het is mjammie.
Ik heb Wanadoo Premium, met dezelfde up-/downstream en daar zit ik vaak nog net iets overheen. Waarschijnlijk hebben ze bij de centrale de snelheid in werkelijkheid ingesteld op een hogere up-/downstream (bijvoorbeeld 600/160) zodat ze de in de folder beloofde max. speed ook daadwerkelijk halen. Ook als het erg druk is.
Dat zal bij Quicknet ook wel het geval zijn.
Maar inderdaad, het is geen ramp...
Dat zal bij Quicknet ook wel het geval zijn.
Maar inderdaad, het is geen ramp...
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
multikabel heeft inderdaad over kapiciteit op hun kabels
daarbij komt ook nog eens dat multikabel via de zelfde manier internet aanbied zoals bijvoorbeeld het met adsl gaat. Dus tot aan de provider een gegarandeerde snelheid van 64KB/s
wie het niet gelooft gaat zelf maar naar de site toe van multikabel
daarom maakt het niet uit hoeveel mensen er tegelijk internetten je hebt altijd de voole bandbreedte dat is dus ook de reden dat ik dus niet naar adsl overstap.
daarbij komt ook nog eens dat multikabel via de zelfde manier internet aanbied zoals bijvoorbeeld het met adsl gaat. Dus tot aan de provider een gegarandeerde snelheid van 64KB/s
wie het niet gelooft gaat zelf maar naar de site toe van multikabel
daarom maakt het niet uit hoeveel mensen er tegelijk internetten je hebt altijd de voole bandbreedte dat is dus ook de reden dat ik dus niet naar adsl overstap.
Verwijderd
Ook een quicknetter hier, ik heb het nou ca. een jaar en moet zeggen dat de download altijd 64 is dus dat is op zich ok.Maar het vervelende van quicknet vind ik dat ze zo gigantisch vaak bezig zijn, en dat is te merken ook
Ik kon bv. vorige week zaterdag totaal niet op i-net komen, zondag's pas weer!En dit is maar een klein voorbeeldje van alle shit wat ik nu al het afgelopen jaar heb meegemaakt met sonera.
ps:wat was jou download dan voorheen, en wat voor regio zit je ?
ps:wat was jou download dan voorheen, en wat voor regio zit je ?
ik heb het sinds februari vorig jaar en zit altijd op 64KB/s en echt 16 KB/s up. En ik heb alles wel meegemaakt bij ze in het begin een halve maand geen verbinding rusitg werd het beter. En tegenwoordig omdat alles in handen is van multikabel is alles gewoon top. Vooral omdat de communicatie in het bdrijf beter is de klant voorop staat en ze geld genoeg hebben voor de nieuwste technologie. En zoals ik begrepen heb worden alle problemen die sonera achter liet met routers backbone verzin maar niet zo gek of het was wel fout. Dat zijn ze nu allemaal aan het verhelpen met als gevolg af en toe geen internet en daarna wil het toch echt beter hier.
Hier bijvoorbeeld is het sinds begin augustus zeker wel 3x zo stabiel en snel geworden. Zal wel komen omdat het aantal routers zwaar terug is gebracht en er veel meer capiciteit bij is gekomen. En dat er dus meer bandbreedte beschikbaar is dan er gebruikers zijn dat dus alleen maar tengoede van de gebruiker komt. Dus nog even geduld en iedere quicknetter gaat super snel
Hier bijvoorbeeld is het sinds begin augustus zeker wel 3x zo stabiel en snel geworden. Zal wel komen omdat het aantal routers zwaar terug is gebracht en er veel meer capiciteit bij is gekomen. En dat er dus meer bandbreedte beschikbaar is dan er gebruikers zijn dat dus alleen maar tengoede van de gebruiker komt. Dus nog even geduld en iedere quicknetter gaat super snel
Dat kun je wel vergeten.Op zaterdag 03 november 2001 19:01 schreef Weps het volgende:
multikabel heeft inderdaad over kapiciteit op hun kabels
Met ADSL wordt er een VP (Virtual Path) door je tel.lijn getrokken.
En ik kan dat weten omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor het maken van ADSL-lijnen.
En die blijft qua bandbreedte altijd gelijk.
Met kabel werkt dat niet zo en zal de beschikbare bandbreedte verdeeld worden.
Er is dus meer aanbod dan vraag.
dat zegt multikabel dus op hun eingen site dat de bandbreedte NIET verdeeld word en iedereen tot aan het wijkpunt een eigen draadje heeft net als adsl ook van je hius naar de wijkcentrale een eigen lijn. Nieuwe technologie is dat lees maar op hun site onder consumenten.
Verwijderd
Ik had vroeger hier A2000. Toen dat UPC werd kreeg ik hier Multikabel.
Het is sinds 2 maanden idd veel sneller geworden. Ik zit nooit onder de 64k download. vaak zit ik zelfs op 150k per seconde.
Het is sinds 2 maanden idd veel sneller geworden. Ik zit nooit onder de 64k download. vaak zit ik zelfs op 150k per seconde.
Ik ben sinds een maand van quicknet af (_moest_ over naar chello, maar heb ondertussen adsl
).
De laatste paar maanden (zeg maar vanaf eind juli) waren ze hier bezig alle quicknetters over te zetten op chello. Ik was blijkbaar een van de laatsten, want de laatste maanden haalde ik ook regelmatig 50-60kb/s (daarvoor was ik al blij met 15kb/s stabiel).
Helaas was chello nog brakker als quicknet ooit was hier....
Ik denk dat quicknet een hoop klanten kwijt is aan o.a. chello en dat daarom de snelheid weer ouderwets goed was. In de begintijd van quicknet was het hier (== R'dam Zuid) ook behoorlijk snel, pas toen kabel populair werd werd het echt brak...
De laatste paar maanden (zeg maar vanaf eind juli) waren ze hier bezig alle quicknetters over te zetten op chello. Ik was blijkbaar een van de laatsten, want de laatste maanden haalde ik ook regelmatig 50-60kb/s (daarvoor was ik al blij met 15kb/s stabiel).
Helaas was chello nog brakker als quicknet ooit was hier....
Ik denk dat quicknet een hoop klanten kwijt is aan o.a. chello en dat daarom de snelheid weer ouderwets goed was. In de begintijd van quicknet was het hier (== R'dam Zuid) ook behoorlijk snel, pas toen kabel populair werd werd het echt brak...
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ik hoop dat het niet komt door de overcapaciteit, want ik ben zeer tevreden over quicknet zoals het nu is. Ik hoe echt niet met 300k per/sec te downen. En me ping op de servers is yummy.. Zolang dat blijft ben ik happy...
Verwijderd
Goedeavond, ik ben werkzaam bij quiknet, we hebben u klacht in behandeling genomen en zullen zo spoedig mogelijk u verbinding weer vertragen.Op zaterdag 03 november 2001 18:28 schreef bazs2000 het volgende:
Ik ben hier een bestand van 640MB en 1 van 80MB aan het downen.
De totale tijd hiervan bedraagt 4uur en 10 minuten
Hoe kan dit als ik maar een snelheid heb van 512/128?
Mij hoor je niet klagen ofzo, maar ik heb niets gehoord over een verandering in de bandbreedte (bovenop de verdubbeling van de upload).
Is er dus iemand in the house die weet waarom het de laatste tijd zo snel gaat?
Onze excuses voor eventuele overlast!
mijn poorten 0 tm 1024 staan dicht
kunnen die dan ook open please
Ja, het moment dat ik dat over chello kan zeggen (waarom zo snel) zal waarschijnlijk nooit komenOp maandag 05 november 2001 17:07 schreef tjetta het volgende:
Goh, dit is weer eens wat anders dan 'Waarom zo traag?!?'
Verwijderd
tuurlijk mijnheer!, wat is u logn naamOp maandag 05 november 2001 18:16 schreef Weps het volgende:
mijn poorten 0 tm 1024 staan dicht
Pagina: 1