Toon posts:

kan ext. dos part. niet deleten met fdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... vandaag heb we bij een vriend van mij geprobeerd om de hdd op te delen in twee partities, maar dit is ons niet gelukt. zijn hdd is 40GB groot met een prim partitie en een ext dos partitie. we probeerden met fdisk de prim. dos partitie en de ext dos partitie te deleten. de prim dos partitie hebben we zonder problemen kunnen verwijderen echter de ext dos partitie van 900MB ( :? ) is gewoon niet te deleten. waarom kunnen we deze ext dos partitie niet verwijderen ??....

gegevens :
P4 1.5 GHz
ASUS P4B mobo
Maxtor 40GB Hdd

... is van Paradigit ( PC Prive Project ) ....

Verwijderd

Je moet eerst de logische stations verwijderen van de ext. dos partitie, daarna kun je de ext. dos partitie verwijderen

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je moet eerst de logische stations in de ext. dos-partitie verwijderen, en dan pas de ext. dos-partie zelf.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 18:25 schreef TweakGuy het volgende:
Je moet eerst de logische stations verwijderen van de ext. dos partitie, daarna kun je de ext. dos partitie verwijderen
... vergeten te vermelden : dit hebben we dus ook geprobeerd, maar we kregen een melding dat er geen logische station aanwezig was ??.... :?

Verwijderd

Gebruik partion magic, als je deze niet tot je beschikking
hebt kun je het progje delpart.exe downloaden, zoeken met google.com. Hiermee kun je al je partie's verwijderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 18:29 schreef Vikingpower het volgende:
Gebruik partion magic, als je deze niet tot je beschikking
hebt kun je het progje delpart.exe downloaden, zoeken met google.com. Hiermee kun je al je partie's verwijderen :)
... ik neem aan dat delpart.exe alleen onder dos werkt ??.... hoe betrouwbaar is dit proggie ??....

edit:
... ik zie dat delpart.exe ook in NT 3.51 zat :) ....

Verwijderd

Delpart werkt id alleen onder dos, dus je moet eerst een dos boot flop maken ( www.bootdisk.com) . ik gebruik delpart regelmatig en tot volle tevredenheid....

Verwijderd

Topicstarter
... bedankt :) , we zullen delpart.exe uitproberen. maar waarom heeft Paradigit een ext dos partitie gemaakt van 900MB dat in winME dus niet te zien is/was. begrijp ik niet helemaal....

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51

DJ

Op zaterdag 03 november 2001 18:51 schreef a_LAN het volgende:
... bedankt :) , we zullen delpart.exe uitproberen. maar waarom heeft Paradigit een ext dos partitie gemaakt van 900MB dat in winME dus niet te zien is/was. begrijp ik niet helemaal....
My guess is, dat Paradigit daar een Hidden Partitie van gemaakt heeft, die alleen met een tooltje als Ghost of Drive Image te zien is. Je hebt er vast een Rescue Disk (diskette/CDROM) bij gekregen. Als je die er dan in stopt, en daar de PC mee opstart, dan wordt je systeem waarschijnlijk opnieuw geimaged . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
... idd, er is een rescue disk meegeleverd. het zou best zo kunnen zijn dat er een image op deze partitie is weggeschreven. dit klinkt best logisch.
maar ik kan dus niet een nieuw extended dos partitie aanmaken. normaal gesproken kan ik een hdd in meerdere partities opdelen, waarom lukt mij dat dan nu niet ??....
Pagina: 1