Draytek 2200 en Terayonmodem (kabel)

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

ff een vraagje ik heb vanmiddag zo'n Draytek 2200 router gekocht maar ik heb wat probleempjes daar mee.
Ik krijg nl geen verbinding met internet :?

Volgens de FAQ op de site van Draytek moet je alleen het vinkje bij " auto ip verkrijgen " aanzetten maar als ik dat doe dan blijft het erg stil...hij geeft wel gewoon IP af en de ingebouwde switch werkt ook want ik heb netwerk alleen het WAN verhaal wil niet werken :?

Iemand die het wel werkend heeft gekregen met een Terayon Kabelfoon modem ?

Tnx Rob

Verwijderd

Ik heb zelf ook een draytek 2200e met een terayon modem en het werk goedt. Heb je het mac adres van de netwerk kaart wel ingevuld die je gewoon op je terayonmodem zit dit kun je invullen bij Internet Access Setup en dan naar Static or Dynamic IP adres te gaan daar kan je dan het mac adres invullen kijk anders even op http://www.draytek.nl daat staat uitvoering beschreven hoe het moet
http://www.draytek.nl/help/v2200.phptype=2200e&fw=1.08&telco=chello hier staat beschreven hoe het moet.

lukt het nog niet e-mail me dan maar even

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmmmm ik snap dr geen fluit van, dat ding is "hufter-proof" die software is zo simpel het moet gewoon werken.

Conclusie ik ga van de week ff terug met die router.

Iemand nog meer tips ? Hij is al geflashed met de nieuwste firmware.

Rob

Verwijderd

Ik heb hier ook een terayon modem van Chello en daar is geen enkele router op aan te sluiten. (Ik heb er van diverse merken in huis gehad)
Oorzaak: deze kabelmodem is dus al bijna 5 jaar oud.
dus zowat de eerste die ze omgerolen hebben in plaats van die LanCity-modems.
Mijn enige oplossing is om de kabelmodem om te ruilen voor een nieuwer exemplaar, maar dat is Chello niet van plan. :( (de klootzakken)
Chello zelf zegt dat ik maar een "Chello+" abonnement moet nemen dan wordt de kabelmodem gewoon omgeruild.
Maar dat doet deze jongen dus niet hé, dat is €30,- per maand meer.
Aan de ouder types Terayon modems kan dus alleen maar een pc aangehangen worden.
En daar kan je dan wel weer UTP-hubs of een accespoint aan hangen.
Het is vervelend maar dat zijn mijn ondervindingen.

Als iemand nog een andere manier weet? B)

Verwijderd

Was ik vergeten te melden.

Ik had wel de gewone download-snelheid ;) maar de upload was 0,6X de ISDN snelheid. })
Dus de verbinding is er wel maar er klopte dus geen ene reet van.

Verwijderd

Download was klote en de upload was oke
dit is mijn laatste berichtje

Verwijderd

Hoe ik de draytec router in samenwerking met chello en dus de terayon modem heb ingesteld:
Broadband acces uit (niet aangevinkt)
Keep wan connection uit
rip protocol uit
Obtain ip aan
Specifi a mac adres...mac van chello netwerk kaart

Hopelijk heb je er wat aan...
Als alle twee de lichten aan zijn...aan de linkerkant heb je een ip...
Pagina: 1