Toon posts:

geheugen erbij, PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn broer wilde zijn PC upgraden met 256MB Ram, maar sinds hij die erin gestopt heeft start de PC niet meer op. Ook met het geheugen dat er voorheen inzat startt hij niet meer op (alle combinaties qua geheugen al geprobeerd).

Het beeld blijft zwart.
De CPU fan gaat draaien, het harddisk lampje doet het en hij gaat spinnen.
Als ik naar het nieuwe geheugen kijk zie ik dat 1 van de koper (?) baantjes er minder goed uitziet, kan zijn dat hij daar doorgefikt is?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Andere mammaplank :?

Videokaart paar keer loshalen en opnieuw vastzetten :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Zal het wel niet zijn, maar ik moest op school met nog iemand ook een soort gelijk probleem oplossen, alles eruit/los gehaald en er weer ingezet nog steeds niets, na een uurtje kwamen we erachter dat het reset knopje steeds ingedrukt was :+

Verwijderd

1. probeer het moederbord (Bios dus) te resetten (jumper op het moederbord zie boekje) dit kan bij de meeste moederboards

2. kijk of alles nog goed is aangedrukt (processor, videokaart, ide-kabels etc.

3. haal alle kaarten, en ide kabels uit de pc en probeer de computer op te starten met een oude pci-grafische kaart (bij mijn moederbord, een Abit, wil dit nog wel eens helpen. als de comp. dan opstart kun je alles weer terugzetten.

Geef het merk en type moederbord, processor en soort geheugen, misschien is dit een bekende kwaal van een bep. merk.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
hehe, nee de resetknop is nog perfect in orde :)
videokaart erin en eruit heeft niet geholpen

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Op zaterdag 03 november 2001 18:02 schreef BartDex het volgende:
Ook met het geheugen dat er voorheen inzat startt hij niet meer op (alle combinaties qua geheugen al geprobeerd).
Dus hij doet ut ook niet meer met alleen het oude geheugen?? Dan is er toch duidelijk een mobo-probleem.

[edit] typo

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28

AMDFreak

Intel is zo..

zit het er wel goed ingedrukt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Alle kaarten, stekkers, snoeren e.d. losgehaald en weer erin gedaan, dat hielp ook niet.
Overigens heb ik het de laatste keer zonder geluidskaart, netwerkkaart, muis en voodoo 2 (dus de main videokaart zat er nog in) gedaan om te kijken of daar geen probleem zat.

So far, still nothin'.

Verwijderd

Kijk even of de contactjes in het geheugen bankje nog intact zijn?
Heb zelf namelijk ook eens van geheugen gewisselt met een asus a7m en er was gelijk een contactje kapot in de bank!
:(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb je een intel chipset? Die kan max 512 mb aan. Als je daarover gaat weet ik nie wat die gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Kroetje: kon je toen gelijk je moederbord vervangen of was dat niet nodig?
Pagina: 1