Toon posts:

SSH 2.0 problems...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een server (Red Hat 7.1), 2 pc's erachter, @home-verbinding gedeeld... Alles perfect. Ik heb pas SSH 2.0 geinstalleerd... Het probleem is nou als volgt:
Ik kan wel via Putty, verbinding maken met de server. Dan vraagt hij je inlognaam, toets je dat in, wachtwoord... En dan geeft ie steeds de foutmelding dat de login incorrect is... Maar als ik gewoon op de server inlog, dan logt ie wel in... Ik snap er niks van...

Weet iemand wat het probleem is??

Alvast bedankt...

Verwijderd

probeer je onder root naar binnen te kachelen toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
nee, gewone user. Maar ik heb wel ingesteld dat je als root kan inloggen...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Heb je --with-md5-passwords gebruikt bij configure ? Zo nee, probeer dat eens (hierna nog een make + make install)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook. Op een linux bak met de nieuwste versie van OpenSSH2 kan ik niet met Putty of SecureCRT inloggen omdat zij namelijk op een andere manier met de key files omgaan dan (Open)SSH2.

Uit de FAQ van Putty:
A.1.2 Does PuTTY support reading OpenSSH or ssh.com SSHv2 private key files?
Not at present. OpenSSH and ssh.com have totally different formats for private key files, and neither one is particularly pleasant, so PuTTY has its own. We do plan to write a converter at some stage.
Ik kan dus alleen met een andere linux bak via SSH2 remote inloggen. SSH1 is geen probleem.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Uit de FAQ van Putty:
[..]

Ik kan dus alleen met een andere linux bak via SSH2 remote inloggen. SSH1 is geen probleem.
Volgens mij word hier het on-disk formaat bedoeld. Putty kan prima inloggen op deze OpenSSH server. En ja, hij staat op SSH2 only

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 17:59 schreef tuurtnt het volgende:
Ik kan wel via Putty, verbinding maken met de server. Dan vraagt hij je inlognaam, toets je dat in, wachtwoord... En dan geeft ie steeds de foutmelding dat de login incorrect is...
Op zaterdag 03 november 2001 18:11 schreef igmar het volgende:

[..]

Volgens mij word hier het on-disk formaat bedoeld. Putty kan prima inloggen op deze OpenSSH server. En ja, hij staat op SSH2 only
Eerst verteld tuurtnt dat het niet kan en dan verteld igmar dat het wel kan.

Wat is nou het probleem want ik snap het ff niet meer.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Met Putty kun je perfect op een SSH2 server inloggen. Het stukje wat uit de Putty FAQ komt gaat over de client keys....En dan specifiek of de keys van de commerciele versie werken in Putty.
Heeft dus niks met dit probleem te maken...

Magic words hier zijn:
--with-md5-passwords
--with-pam (als je PAM support wilt)

Verwijderd

Installeer Cygwin op je windhoos bak, kun je met de gewone gnu progsels inloggen op je linux met slogin.
Pagina: 1