[vaste telefoon]waar sluit ik extra bel op aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 06:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben de techneut van de familie, maar mijn oma liet wel eventjes de telefoon door mijn broer aanleggen, hij heeft het dus mooi gesloopt en nu mag ik uiteraard de rotzooi opknappen en dat lukt niet erg. Er komt 1 lijn het huis binnen die door een speciaal kastje word verdeeld (zodat de ene persoon niet met de andere mee kan luisteren). Dit werkt allemaal heel goed, maar nu komt het probleem. Mijn Opa hoort niet zo goed, en er heeft altyd een xtra bel aangesloten gezeten (waar weet ik dus niet omdat mijn broer zonder op te leten alles van de muur gesnokt heeft |:( ) Maakt niet uit waar ik die bel aansluit: "Als ik opbel geeft de telefoon ingesprek toon. Je kan dus concluderen dat de xtra-bel zich voordoet als telefoon en de lijn "open" houdt. Het is een bel met 2 draadjes, als ik 'm direct op de binnenkomende lijn, of op de aansluiting van de telefoons erbij aansluit krijg ik steeds hetzelfde probleem.

Voor een installatiemonteur is dit a-piece-of-cake.

20*350ZO45°

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37

Beyond

Dussssss.......

Gewoon parallel erover , dacht ik.

Al het goeie.......

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 13:06
Op zaterdag 03 november 2001 17:53 schreef Beyond het volgende:
Gewoon parallel erover , dacht ik.
Ja lijkt me ook. Ik neem aan dat dat 'verdeelkastje' waar je het over hebt een HomeVox of anderssoortige huiscentrale is. In het geval van een homevox kan je extra telefoons parallel over de andere zetten (en andere apparatuur ook).

Dat je continu een in-gesprek toon krijgt, betekent dat niet dat die tweede bel misschien kapot is oid? (ik ken dat soort dingen verder niet)

* Arthur verontschuldigt zich als hij onbegrijpelijk is

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 06:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Nee, kastje wat verdeeld is géén huiscentrale maar een kastje van het merk supertech (dan weet je het wel ;) ) Ik denk dat het kastje eind jaren 70 is, dus niet echt iets speciaals. Het kastje doet eigenlijk niets anders dan het blokkeren van de andere telefoon als je nummer 1 bijvoorbeeld oppakt.

Parralel erop is het enige wat ik geprobeerd hebt, en dat werkte dus niet. Kan het niet zo zijn dat je gewoon de draden van het kastje naar de telefoons moet laten lopen, en dan van 1 van de telefoons op een speciale aansluiting die bellen zetten. (het zijn trouwens van die grijze draaitelefoons van de PTT, die iedereen in NL vroegere had)

20*350ZO45°

Verwijderd

probeer 't eens aan te sluiten dan zonder dat supertech kastje, dus gewoon één telefoon, en de bel. Parallel aan elkaar is de enige goede manier hiervoor, dat zit dus wel goed.
Zit het wel in de bel? Je hebt meerdere telefoons aangesloten, kan toch ook aan een van deze liggen? (Ligt de hoorn wel goed op de haak? ;))

Verwijderd

Maak een lusje tussen het B contact en het EB ( extra bel ) contact. Dit is dus rechtsboven en rechtsonder!!!!!! De oude toestellen T65 ed heeft op het pootje linksonder van de stekker belspanning nodig. Maar hwet toestel belt dus zal deze er wel inzitten.

De bel kan parrallel over de A en B, bij sommige belletjes moet er wel een condensator in serie tussen !!!!!! Ik denk dat dit het probleem is, mischien is deze er tussen uit gesloopt, of hij zit in de bel gemonteerd en moet je daar een ander aansluitpunt nemen..
Pagina: 1