Toon posts:

Seagate repareerbaar ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een seagate medalist 2520 schijf waarvan de garantie uiteraard al lang af is. Vrijwel altijd als ik mijn computer opstart hoor ik vier "kraken" en blijft de HD vervolgens hangen. Een klap tegen de zijkant wil nog wel eens helpen, maar kan ik dit eventueel ook fixen op een minder geweldadige manier ??

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nee, als jij zegt dat ie na een paar klappen het wel wilt doen, is ie misschien uit zijn lagers gelopen, iig is er iets fout met je arm over de platter, wat door een grote schok opgelost kan worden, schroef 'm open en geef 'm een leuk plaatsje op je nachtkastje :)

20*350ZO45°

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
2520? is dat een 2,5GB (ST32520) of een 520MB diskje?
Als het de eerste is, dan hoort dat gekraak niet, aangezien ik ook zo'n disk probleemloos in een server heb draaien (als systeemdisk, database en webserver draait op SCSI)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 18:08 schreef _JGC_ het volgende:
2520? is dat een 2,5GB (ST32520) of een 520MB diskje?
Als het de eerste is, dan hoort dat gekraak niet, aangezien ik ook zo'n disk probleemloos in een server heb draaien (als systeemdisk, database en webserver draait op SCSI)
zoiezo als een hard disk kraakt dan klopt er iets niet hoor, dus dan moet je natuurlijk niet komen dat een 2 gig het wel zou doen als tie kraakte

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de vierde kraak klinkt waarschijnlijk iets anders dan de eerste drie. Zelfde gehad met een Medalist van 6.5 gig. Die is overleden door een voeding die het leuk vond dingen te mollen (waaronder mijn mobo en hdd :()

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 03 november 2001 18:16 schreef Dennis_Dennis het volgende:

[..]

zoiezo als een hard disk kraakt dan klopt er iets niet hoor, dus dan moet je natuurlijk niet komen dat een 2 gig het wel zou doen als tie kraakte
Ehm, die oude dingen onder de 1GB vonden het nog wel es leuk om flink te kraken bij de start. Ik heb hier nog een Conner disk, een Seagate ST3423A en een ST3660A drive die dat ook doen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij mij kraakten zat schijven (wel op een normale manier). Hoe kraakt die van jou?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maar zodra een HD buiten de garantie is -> Backup maken en je voorbereiden om dat ding een enkeltje vuilnisbak te geven.
Pagina: 1