Toon posts:

Twinview in XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gforce2 mx twinview kaart, en heb net xp geistaleerd en ik krijg mijn tweede monitor wel aan de praat ,maar alleen als extended desktop of als clone. In win98 lukte het nog wel. Ik heb de 21.83 voor xp en de 12.41 voor win2000 geprobeerd maar beide hetzelfde verhaal.
Weet iemand een oplossing?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Volgens mij vertel je net dat alles werkt, toch?

Wat is de vraag dan?

---------------------------------
edit: woord toegevoegd

Verwijderd

Hehe ja... Als ik mijn beeldscherm aan wil zetten dan moet ik op dat knopje drukken....
Weet iemand de oplossing?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Mja, zo te zien wil hij iets anders op zijn 2e monitor dan een extended view of een clone.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wat duidelijker zijn: ik wil op mijn tweede monitor de resolutie, frequency etc apart kunnen instellen.
(t'is namelijk een oud barrel dat niet 1024 trekt bij 75 hz)
zodat ik daarop al de menutjes van photoshop flash etc. kan neerzetten.
In win98 met de 12.41 drivers werkte dat prima, kon je al bij de gewone settings (niet advanced) alles doen.
Wat ik dus wilde weten is of er mensen zijn die dit wel aan de praat hebben gekregen of dat het gewoon niet kan in xp.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 11:36

dlmh

Lo-Fi

Detonator 22.50 ???

Tis altijd het proberen waard...

Ik heb zelf met S-VHS uitgang, dus ik zou 't niet voor je kunnen checken...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik heb asus gf2mx-400 met tvout, en ik heb monitor en tv op aparte resuluties draaien onder XP.

Maar dat is tv natuurlijk, geen monitor...

Verwijderd

Topicstarter
nope 22.40 werken ook niet, ik snap niet dat andere mensen dit probleem niet tegengekomen zijn, ik dacht dat best veel mensen dual monitoren hadden...en veel mensen XP.
Al er iemand het wel gelukt is laat het ff weten gaarne...

Verwijderd

probleem bestaat al lang
twinview werkt perfect onder win98.

Met nieuwere windows versies werkt het alleen door te clonen

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op maandag 05 november 2001 12:19 schreef GJdeGraaf het volgende:
probleem bestaat al lang
twinview werkt perfect onder win98.

Met nieuwere windows versies werkt het alleen door te clonen
Indeed:
If an extended desktop is selected in a Win NT/2000 OS, the maximized window will span across BOTH screens as that feature is inherent within the NT kernel. Unfortunately, there is no support for two seperate desktops with configurable settings such as disctinct refresh rates, color depth or resolution for each monitor as this is a limitation of the operating system.
Dus zal vast ook voor XP gelden.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Topicstarter
...wat ontzettend suf zeg!

is er ook geen apart programmatje dat het voor elkaar zou kunnen krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
....anybody? .....please?

Verwijderd

Matrox kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, i know heb nu spijt van mijn aankoop van mijn mx, maar waarom kan het wel met matrox, dan zou het in theorie toch ook kunnen met andere kaarten?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 13:53 schreef VTec het volgende:

[..]

Indeed:
[..]

Dus zal vast ook voor XP gelden.
In XP werkt het juist perfect!! Echt super. Het werkt eindelijk weer net als in win98. In win2k was dit heel erg irritant.

ok, de oplossing(ook handig voor VTec, kan ie het weer doorgeven bij de helpdesk:)): stel bij instellingen al in dat je de 2e monitor wil activeren, dus niet bij instellingen-geavanceerd-twinview. Hierdoor zal het twinview tabblad ook verdwijnen in geavanceerd. Bij instellingen kan je nu de resoluties/refresh rates apart instellen voor elke monitor. Je weet echt gewoon niet hoe blij ik ben dat ze dit hebben gefixed in WinXP.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op donderdag 08 november 2001 00:01 schreef wcduck het volgende:

[..]

In XP werkt het juist perfect!! Echt super. Het werkt eindelijk weer net als in win98. In win2k was dit heel erg irritant.

ok, de oplossing(ook handig voor VTec, kan ie het weer doorgeven bij de helpdesk:)): stel bij instellingen al in dat je de 2e monitor wil activeren, dus niet bij instellingen-geavanceerd-twinview. Hierdoor zal het twinview tabblad ook verdwijnen in geavanceerd. Bij instellingen kan je nu de resoluties/refresh rates apart instellen voor elke monitor. Je weet echt gewoon niet hoe blij ik ben dat ze dit hebben gefixed in WinXP.
Thanks, ik zal er zelf eens naar kijken :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit werkt inderdaad.
Ik had het echter opeens (dat de tweede monitor bij het gewone instellingen tabblad stond), toen ik toevallig mijn resolutie wou wijzigen, dit lukte mij eerst met geen mogelijkheid. Mischen moest ik de tweede monitor eerst in het advanced-twinview tabblad "force detecten" en dan opnieuw opstarten en vervolgens in het normale settings tab alles instellen?

In iedergeval hij doet het en bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 17:52 schreef Foul_ol_Ron het volgende:
Ja, dit werkt inderdaad.
Ik had het echter opeens (dat de tweede monitor bij het gewone instellingen tabblad stond), toen ik toevallig mijn resolutie wou wijzigen, dit lukte mij eerst met geen mogelijkheid. Mischen moest ik de tweede monitor eerst in het advanced-twinview tabblad "force detecten" en dan opnieuw opstarten en vervolgens in het normale settings tab alles instellen?

In iedergeval hij doet het en bedankt voor de reacties.
Nou.. dit had ik nu dus net ook! En dit werkt natuurlijk wel ff 10x (of nog heel wat meer!) beter dan twinview (die je bureaublad instellingen maar niet wil onthouden) ! Op één of andere manier ziet XP je videokaart met 2 monitor-uitgangen nu als twee aparte videokaarten (ik heb de Gainward Geforce 2 MX-400 Golden Sample, 2x monitor + 1x tvout)..

Maar wat ik nu graag wil weten is hoe ik deze situatie kan reproduceren in de toekomst en (nog belangrijker) zou deze situatie ook mogelijk kunnen zijn met de 2x-monitor-kaarten zoals ATi Radeon 7500/8500 ( :9~ ) en de Matrox Dualheads?? Is dit een driver kwestie of meer een XP kwestie?? (Ik gebruik DetonatorXP v21.83)..

In ieder geval een prettige verassing met mijn eerste kennismaking met XP (één van de meerdere aangename verassingen trouwens.. ClearType heerst! (na een tijdje ;) ) ) :)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Hier werkt het ook perfect met de detonator... Twee verschillende (in grootte en merk) schermen met verschillende resoluties en frequenties. Nooit iets aan moeten klikken... Gelijk doen met de gainward cardexpert gf2 mx twin

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 00:01 schreef wcduck het volgende:

[..]

Bij welke instellingen begin je dan in XP.
Ik kom alleen een instellingen tegen bij beeldscherm eigenschappen.

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Bij mij werkte het pas als ik de pc opstartte met de tv al aangesloten. Dan wordt deze herkend en verdwijnt het tabblad twinview.
Pagina: 1