multi-monitor (2+) topic

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Omdat er zo veel topics zijn over multi-monitor, waarin veel dezelfde vragen worden gesteld, maar allemaal vrij oppervlakkig zijn heb ik dit topic maar ff gestart.

Ik heb zelf namelijk een vraag die ik niet kon beantwoorden met de search: hoe kun je meer dan 2 videokaarten gebruiken met winXP? ik heb nu een AGP TNT 2 en een PCI rage2c. Ik heb ook nog een stealth 2 PCI, maar zodra ik die erin doe werkt helemaal niets meer :( Dit komt neem ik aan doordat de chips het niet ondersteunen? Welke PCI kaarten zijn het beste geschikt voor multi-monitor, en maakt de AGP kaart in dat geval nog iets uit?

Verder over de mogelijkheden: ik heb begrepen dat het mogelijk is om een resolutie van bijvoorbeeld 2(800)*600= 1600*600 te gebruiken, maar hoe doe je dit? Ik kan dit met XP niet zo instellen. En hoe zit t met games? kun je sommige menuutjes ofzo niet op de een of andere manier op je tweede monitor krijgen?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Goed, dat heb ik weer :(

Moet je voor de gein es kijken hoeveel topics hierover bestaan, maar nee hoor, die van mij is niet interressant ofzo. Nou, misschien dat dit net het schopje is wat ie nodig heeft om te laten lopen, hopen maar...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40

DarkSide

theres no place like ::1

Niet elke kaart kan even goed overweg met multimonitoren.
En dat je het beeld gestreshed krijgt komt vooral voor bij twinview en dualhead (dus met 1 videokaart 2 beeldschermen aansturen) onder win2k met de verkeerde drivers.
Voor de rest kan je zou je gewoon de resolutie per videokaart in moeten kunnen stellen.
Tis niet zo dat het 1 'breedbeeld' monitor wordt.
Verder moeten spellen het ook ondersteunen.
Spellen zoas FS2001/2002 kunnen overweg met 2 of meerdere beeldschermen.
Voor serious sam is er een patch voor de Matrox familie voor 2 beeldschermen.
In totaal kun je 9 beeldschermen aansturen.
Mits je natuurlijk zoveel vga kaarten kunt plaatsen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 20:30 schreef DarkSide het volgende:
Niet elke kaart kan even goed overweg met multimonitoren.
En dat je het beeld gestreshed krijgt komt vooral voor bij twinview en dualhead (dus met 1 videokaart 2 beeldschermen aansturen) onder win2k met de verkeerde drivers.
Voor de rest kan je zou je gewoon de resolutie per videokaart in moeten kunnen stellen.
Tis niet zo dat het 1 'breedbeeld' monitor wordt.
Verder moeten spellen het ook ondersteunen.
Spellen zoas FS2001/2002 kunnen overweg met 2 of meerdere beeldschermen.
Voor serious sam is er een patch voor de Matrox familie voor 2 beeldschermen.
In totaal kun je 9 beeldschermen aansturen.
Mits je natuurlijk zoveel vga kaarten kunt plaatsen.
Tenminste iemand die rageert :P

Ik weet dat je die 1048*768 resoluties bij dualhead kaarten kunt kiezen, maar kan ik dat met mijn PCI en AGP kaart ook doen? lijkt me wel handig 8-)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
*** kick ***