ADSL USB router (hub?)

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14
Allereerst ik heb de search gebruikt en ik heb ook het idee dat mijn probleem daar al in verwerkt is, alleen...
ik kan het niet vinden. Dus als iemand een link heeft kan dit dicht.

Het probleem is alsvolgt. Een kennis van me heeft een computer met een usb-adsl mxstream modem. Er staan 3 computers (in totaal) hij wil hier graag een netwerk van maken zonder dat er 1 als server draait en dus continue aanstaat.

Kan dit, en wat heb je er dan voor nodig? Of is de enige opossing 3 netwerk kaartjes +hub kopen?

Alvast bedankt.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Je kan kiezen tss of een routertje kopen (zie 1 van de vele topics hier) of inderdaad netwerkkaartjes kopen met 1 pc die r 2 moet hebben dan en als server/router dient.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14
Zijn er dan usb routers?
Het gaat dus om een usb modem. En niet de ethernet variant die laatste is inderdaad vet vaak genoemd hier.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Dat het een USB-ADSLmodem is maakt t er niet veel makkelijker op, maar er is wel een oplossing....Je zult 1 pc als router moeten gaan zetten.....De standaard routers zijn gebaseerd op Ethernet of tokenring...niet op USB...je zult dus een pc met 1 netwerkkaart en USB-ondersteuning moeten pakken en daarmee naar een hubje gaan...
Bummer. Kan je beter kijken of je die USB-modem nog kan omruilen voor een Ethernet modem......
suc6 ermee

iRacing Profiel

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
Dit vond ik net, een usb router van Draytek:
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb