Toon posts:

moederbord overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend wil ik mijn computer aanzetten: computer begint te draaien, maar geen post, geen beeld, helemaal niks! :(
Natuurlijk vanalles geprobeerd: alle hardware eruit, andere videokaarten erin, ander geheugen enzo. het controle led van het moederbord gaat wel branden, maar geen foutmelding zoals normaal gesproken bij video- of geheugenfout (piepjes). Wat zou er mis kunnen zijn? Het is een Asus A7VE moederbord met een GEforce 2 MX agp videoplankje, een amd duron 900 processor, 256 mb Kingston sdram en de nodige aanverwante hardware.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:07

Not Pingu

Dumbass ex machina

Als je alle hardware eruit hebt gehaald behalve keyboard, hoor je dan wel dat ie opstart?

Zoniet zou het aan de voeding kunnen liggen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

hang idd ff een voltmeter aan je molex connector

geel-zwart=12v
rood-zwart=5v

lijkt mij ook dat eerder je voeding het heeft begeven

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij krijgt het mobo wel stroom: de ledjes van de dvd en cdrom gaan nl wel knipperen, led van hdd blijft even branden en gaat dan uit. controle led op de plank zelf gaat ook branden

Verwijderd

hmmm dat is wel weer vaag dan, kan niet toevallig je monitor kapot zijn

Verwijderd

Topicstarter
nope, verschillende monitors geprobeerd. de monitor die op de bewuste pc niet werkt doet het op andere (lees: de pc waar ik nu mee werk) perfect :?

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Op zaterdag 03 november 2001 17:01 schreef 99_118 het volgende:
Volgens mij krijgt het mobo wel stroom: de ledjes van de dvd en cdrom gaan nl wel knipperen, led van hdd blijft even branden en gaat dan uit. controle led op de plank zelf gaat ook branden
Dit zegt niks over de verschillende spanningen die je mobo hoort te ontvangen, en dat de molex van je CD's het doen is te verwachten, voeding van je mobo zou incompleet kunnen zijn ! ... ;)

Ad Astra Per Aspera

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

blijft je reset toets niet hangen ?

Pak je rust!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat je voeding aan het einde van zijn latijn is. Hij levert niet meer genoeg kracht. Ik heb zelf ook een voeding gehad die op een gegeven moment het niet meer trok zonder dat ik ook maar 1 hardwarematige aanpassing had gedaan. De harde schijf wilde toen ook niet meer opstarten, maar ik had wel genoeg juice voor de lampjes die bij het aanzetten oplichtten.

Alleen dat ie niet gaat piepen als alles eruit is snap ik nog niet. Als mijn gedachte juist is geeft ie in dat geval nog maar heel weinig sap...

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:01

Nessuno

io sono nessuno

kunnen een aantal dingen zijn

video kaart

kun je ff testen in je andere pc (als hij stuk is hoef je nl geen piepjes te horen)

processor
lijkt me sterk omdat we alle lampjes gaan branden en je hdd ook wat probeerd

geheugen
er uit halen als hij piept leeft je bord nog (als je agp niet dood is )

mobo
als hij niet piep als je het geheugen er uit haald

dit probleem maak ik vaker mee (meestal proc of bord)

(ja ik werk in een comp winkel)

Na rose e cient spin

Verwijderd

mag ik even vragen, of er bij die winkel dan ook experts werken?

want ik ken een paar computerwinkels waar ik me steeds weer kapot lach om de expertise. (->)
"hallo. ik wil graag a4 printerpapier voor een HP Laserjet Series II"
"eh..."
"mag ook wel officejet G85 compatible zin als je toch gaat kijken, dan hoef ik niet twee stapels papier bij te houden"
"eh..."
"en doe gelijk effe een bosje that's writes. geef maar een cakeboxje van 50."
"eh...?"

zo dus, ongeveer.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 05 november 2001 21:27 schreef KnetterGek het volgende:
mag ik even vragen, of er bij die winkel dan ook experts werken?

want ik ken een paar computerwinkels waar ik me steeds weer kapot lach om de expertise. (->)
"hallo. ik wil graag a4 printerpapier voor een HP Laserjet Series II"
"eh..."
"mag ook wel officejet G85 compatible zin als je toch gaat kijken, dan hoef ik niet twee stapels papier bij te houden"
"eh..."
"en doe gelijk effe een bosje that's writes. geef maar een cakeboxje van 50."
"eh...?"

zo dus, ongeveer.
Niet zo zeuren en koop gewoon papier.. :D

Pak een andere pc, zet die ernaast en plug ff de voedingskabel over. Zo gepiept en weet je gelijk dat het aan de voeding ligt, of niet.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
Die voedingskabels zijn ook wel 1 meter lang :P
Pagina: 1