Toon posts:

thuisnetwerk+internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik meteen heel veel reacties krijg zoals RTFS wil ik graag nu meteen effe kwijt dat heb ik al gedaan.

nou dit is mijn probleem

ik heb een oude pent 150 32Mb 1,6 gig harddisk
nu wil ik mijn internet delen op deze pc,
ik heb al een 10Mb 3com hub en een extra netwerkkaart.

bij het ip adres van mijn internet cul ik alles netjes in.
IP 213.***.***.***
subn 255.255.255.0
Gatewau 213.***.***.***
DNS 212.142.28.66
212.142.28.130

dit kopt allemaal en ik kan internetten
nu wil ik dus mijn internet delen via deze pc (server)
maar nu wil ik graag weten hoe ik het IP,gateway, DNS moet instellen op de tweede netwerkkaart.
ik heb alles hetzelfe ingesteld als behalve het IP adres deze heb ik verandert in 10.0.0.1
nu is het probleem als ik een IP adres toeken aan de tweeede netwerkkaart kan ik niet meer internetten.
op de cleint pc ook niet meer ik heb winroute/sygate en wingate graag wil ik hulp hoe ik mijn 2e netwerkkaart en sygate en of winroute moet instellen.

of plaats gewoon hoe je het zelf thuis hebt opgelost met IP's dns enz.

Verwijderd

zo werkt da:

1ste netwerk kaart laatje (die van je isp)
2de netwerk kaart:
ip: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gateway en dns vul je niets in

dan installeer je winroute op je inet pc

op de clinet stel je in:
ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op de 2e nic moet je alleen het ip adres vast zetten. dns en gateway moet je juist niet instellen. wins ook uit.

op de nic in je client moet je ook een ip adres instellen, zoiets als 10.0.0.2

op je client moet de gateway het ip van je server / router zijn en de dns ook. bij dns moet je nog twee regels text invoeren, daar kun je iets willekeurigs invoeren. (bovenaan is dat, ik zit nu niet in win 98 dus ik weet niet precies hoe die vakjes heten)

in win2k moet je btw als dns en gateway de dns en gateway van je provider invullen (dat is mijn ervaring)

trouwens, om je netwerk te laten werken moet de werkgroep van de beide pc's hetzelfde zijn.

oh, en meestal staat de duplex mode van je nic's als auto, dit werkt soms niet, dan moet je dat even vastzetten op bijvoorbeeld 10mbit half duplex zowel op je server als op je client (in de eigenschappen van je nic in netwerkeigenschappen)

Verwijderd

Hier is een mooie uitleg:

http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/

Verwijderd

Topicstarter
dankjullie wel mijn server werkt perfect.