Toon posts:

Dom dom, biosflash.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, er is iets fout gegaan met het flashen van mijn bios.
Nu zit ik dus met een niet werkend moederbord (MSI K7T TURBO).

De importeur wil hem wel voor mij opnieuw programmeren maar die wil dat ik het hele bord opstuur, daar heb ik weinig trek in.

Weet iemand of ik ergens een losse biosflasher kan kopen, of iemand die er 1 heeft, of dat die dingen wel bestaan, of een winkel die het voor je doen. Het een en ander natturlijk wel een beetje bij mij in de buurt (Utrecht)???

Verwijderd

Volgens mij krijg je dit zelf alleen nog maar goed met een hot flash. Zouk zelf niet eens aan beginnen en gewoon dat mobo terugsturen.

Verwijderd

idd, het is beter om zoiets door de fabrikant te laten doen, maar vraag wel eerst even naar de prijs: straks is het goedkoper om een nieuw mobo te halen dan om dit te laten repareren

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

HOT FLASH
zoek iemand met de zelfde mobo....
booten in DOS
bios er uit....jouwe er in en flashen maar (pc staat dus aan)
moet lukken

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik zou gewoon iemand zoeken met ook zo'n mobo of bij je local shop ff vragen of ze 'em hotflashen...is zo gebeurd en kost je dan waarschijnlijk niks :z

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met een MSI-bord. Gekeken op de site: als oplossing kon je je pc forceren om door te gaan en te booten met de goede flash-flop. Volgens mij een combinatie met spatie en home-toets. Gewoon even kijken op de site, goede bios-upgrade op flop en weer draaien.:)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
met een oude isa videokaart kom je volgens mij ook nog wel in de bios of in ieder geval in dos

Verwijderd

ik heb ook wel eens een niet helemaal werkende bios gehad na een flash. geen scherm en zo...maar hij wilde nog wel van diskette booten. Toen kon ik 'blind' opnieuw flashen

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
zit er geen boot recovery derop ?

dikzak

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bel:
040-2676600 en vraag naar de TD moederborden.
Vraag of ze je bios opnieuw kunnen flashen.
Zij doen dat voor 25 piek voor je.
(althans voor mij :) )
Je krijgt hem een week of 2 á 3 later terug.
Volgens mij moest je hem op sturen naar:
MSI- TD
Ekkersrijt 6050
5692 GA SON

Maar vraag dat even als je belt.
Vergeet niet een retour envelop mee te zenden
gefrankeerd en wel.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
bij mij (voorganger de msi k7t pro 133) moest je alleen de batterij er een half uur uit doen en toen deed hij het weer(wel wat vaag maar het werkte)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Ik heb deze week ook mijn bios chip opnieuw laten programmeren bij een computerzaak in Hoofddorp(ECL). Kostte 50 piek en was na een kwartier weer klaar. Verder zal dit wel bij meerdere grote computerzaken gedaan kunnen worden..

succes

jmverk

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ok het volgende heeft mij een keer flink gered. Soms heb je nog ondersteuning voor a: en isa. Het is iig het proberen waard, niet geschoten altijd mis.
Als je Award BIOS hebt, maak dan een bootflop met een regel in autoexec.bat waardoor BIOS automatisch wordt geflasht als je opstart.
Die ene regel moet dan zijn:

AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP
En volgens mij heb jij een award bios.
AWDFLASH = is het progje waarmee jij geflashed hebt en die moet dus op je A: staan. IPV AWDFLASH met jij de naam van jou exe neerzetten.
Biosfile= de .bin file dit ook in het flashpaketje zat, moet ook op je a:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Dat bord heeft geen isa sloten dus die optie met die isa videokaart vervalt.
Reactie op een reply ergens hierboven.

Oerbrood!

Pagina: 1