Toon posts:

Dual athlon mobo's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of de mobo's van tyan waar je twee athlons op kan prikken nou ook echt de moeite waard zijn (vooral op het gebied van zware grafische en audio toepassingen zoals virtuele synthesizers en bijvoorbeeld 3d studio max)..vroeg me ook af of daar nou ook "gewone" tbirds op passen ipv van de athlonMP's (tiger MP heet er een namelijk).
Bedankt

Verwijderd

Het heeft zeker wel nut volgens mij als je echt veel met zulke zware applicaties werkt. En er PASSEN ook thunderbirds op, alleen er wordt geen garantie gegeven of ze ook helemaal 100 % compatible zijn. De Athlon MP`s worden uitgebreid getest voor ze als MP verkocht worden, daardoor zijn ze ook duurder. De gewone T-birds niet.

Verwijderd

Topicstarter
dus een athlon mp is eigenlijk een soort van tbird zonder de "erfelijke afwijkingen" ?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:08

AMDFreak

Intel is zo..

zo ong.. het is alleen wat betrouwbaarder als je dual werkt (mp dan he)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:24
Nee, de Athlon MP heeft de Palimono core, net als de Athlon XP. het verschil is: de MP heeft keramisch package en heeft een testtraject ondergaan voor MP gebruik. er word garantie gegeven dat hij in MP werkt. deXP heeft een organisch packgae en is niet getest voor MP, doet het echter wel (zonder garantie dat het werkt)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

hoe zit dat met die dual borden met overclocken kan dat ook of gaat dat niet werken?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
lol das wel die hard zeg. als je 2 athlon mp 1,2 ghz hebt = 2,4 ghz ik denk dat dan ook wel snel is. trouwens je moet er dan ook wel een scsi 15000 prm harde schijf bij hebben anders is die 2,4 ghz ook voor lucht.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Op zaterdag 03 november 2001 19:19 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
lol das wel die hard zeg. als je 2 athlon mp 1,2 ghz hebt = 2,4 ghz ik denk dat dan ook wel snel is. trouwens je moet er dan ook wel een scsi 15000 prm harde schijf bij hebben anders is die 2,4 ghz ook voor lucht.
zo mag je niet tellen

het mag wel, maar het klopt niet

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Ik kan gelukkig uit ervaring spreken dat je dit systeem heel moeilijk onder normale omstandigheden vol krijgt, hoewel dit met Max 3d best wel mogenlijk zal zijn maar dat heb ik nog niet geprobeert :( verder heeft het geen zin om een dual CPU PC te kopen voor games of je moet op je bak ook nog een zwik gameservers draaien >:), en wat betreft met geluid werken, je hebt genoeg CPU kracht over om heeel veel te doen tegelijk :)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 03 november 2001 19:19 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
trouwens je moet er dan ook wel een scsi 15000 prm harde schijf bij hebben anders is die 2,4 ghz ook voor lucht.
Neuh, das dus echt niet zo :)

Met voldoende ram worden de meeste progs gewoon uit je geheugen gedraait... dus alleen het opstarten van programma's zal iets sneller gaan met 15000 rpms schijven (ligt natuurlijk ook aan wat voor programma's, bij bv een database zijn snelle schijven wel nuttig)
Op zaterdag 03 november 2001 19:13 schreef theblueracer het volgende:
hoe zit dat met die dual borden met overclocken kan dat ook of gaat dat niet werken?
Neuh, gaat niet echt lukken met die Tyan... Maar je kan natuurlijk altijd de bruggen aanpassen op je CPU's aanpassen :) verder is het mogelijk om de FSB op 133MHz te zetten ipv 100MHz (nuttig bij sommige tbirds en durons)

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 04 november 2001 10:29 schreef BrZ het volgende:

Neuh, gaat niet echt lukken met die Tyan... Maar je kan natuurlijk altijd de bruggen aanpassen op je CPU's aanpassen :) verder is het mogelijk om de FSB op 133MHz te zetten ipv 100MHz (nuttig bij sommige tbirds en durons)
De Tyan dual AThlons (Tiger MP en Thunder K7) hebben (maar) twee bussnelheden: 200 MHz DDR en 266 MHz DDR. Als je die aanpast en de cpu ondersteund het niet, dan start het niet op. Als ie opstart dan met de cpudefault busspeed.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op zondag 04 november 2001 11:41 schreef PcDealer het volgende:

[..]

De Tyan dual AThlons (Tiger MP en Thunder K7) hebben (maar) twee bussnelheden: 200 MHz DDR en 266 MHz DDR. Als je die aanpast en de cpu ondersteund het niet, dan start het niet op. Als ie opstart dan met de cpudefault busspeed.
Hmm, met de nieuwste revisie (3) moet het wel mogelijk zijn: hier is er iemand die beweert dat 't 'm gelukt is. Even meer 'successtories' afwachten though.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ

BrZ

Op zondag 04 november 2001 11:58 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hmm, met de nieuwste revisie (3) moet het wel mogelijk zijn: hier is er iemand die beweert dat 't 'm gelukt is. Even meer 'successtories' afwachten though.
Hmm... ik blijf maar leuke links van jou zien ;)

Kzal es kijken welke revisie ik heb, maar ik ben dus erg bang dat het niet die nieuwste is... Misschien heb jij meer geluk :)

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met Asus, Abit etc ... gaan die ook nog dual plankjes maken voor de AMD processoren ?

En als ik het dus goed begrijp heb je voor een dual systeem de Athlon MP nodig, de XP wordt niet gegarandeerd in een dual systeem ?

• BrZ

BrZ

Op zondag 04 november 2001 12:17 schreef malfa het volgende:
Hoe zit het trouwens met Asus, Abit etc ... gaan die ook nog dual plankjes maken voor de AMD processoren ?
Jups... maar zal nog wel ff duren ben ik bang...
En als ik het dus goed begrijp heb je voor een dual systeem de Athlon MP nodig, de XP wordt niet gegarandeerd in een dual systeem ?
Je hebt zeker geen MP's nodig, maar alleen MP's worden officieel door AMD ondersteunt in SMP...
Maar het schijnt dat XP's gewoon werken en Thunderbirds ook (daarvan heb ik er dus 2)

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 12:20 schreef BrZ het volgende:

[..]

Jups... maar zal nog wel ff duren ben ik bang...
[..]

Je hebt zeker geen MP's nodig, maar alleen MP's worden officieel door AMD ondersteunt in SMP...
Maar het schijnt dat XP's gewoon werken en Thunderbirds ook (daarvan heb ik er dus 2)
Welke behuizing gebruik je, en dan met name de voeding zijn daar nog speciale dingen aan ... of volstaat een standaard ATX voeding van 300 Watt + ?

• BrZ

BrZ

Op zondag 04 november 2001 12:25 schreef malfa het volgende:

[..]

Welke behuizing gebruik je, en dan met name de voeding zijn daar nog speciale dingen aan ... of volstaat een standaard ATX voeding van 300 Watt + ?
Voor de Tyan Tiger MP heb je volgens de specs van Tyan een voeding nodig die minimaal 30A op 5v lijn kan leveren... Ik zelf gebruik een 431 Enermax, werkt perfect. Maar vergeet niet dat die thunderbirds een stuk meer stroom vebruiken dan XP's, dus met een mindere voeding zal het ook wel goed gaan :)

Als behuizing heb ik een Chieftec DA-01-BD, een flinke kast dus, maar is ook wel nodig omdat het nou niet echt een klein mobo is... Let er ook op dat je HD-bays niet te ver richting de achterkant (de plaat waar ook je mobo op zit) want anders zouden de dimms in de weg kunnen zitten

• BrZ

BrZ

Op zondag 04 november 2001 12:01 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmm... ik blijf maar leuke links van jou zien ;)

Kzal es kijken welke revisie ik heb, maar ik ben dus erg bang dat het niet die nieuwste is... Misschien heb jij meer geluk :)
Owja, roelerend, ik heb wel de rev3...

* BrZ gaat NU kijken of hij de FSB van zijn Tiger MP kan opvoeren :7

• BrZ

BrZ

2x 1333@1400 nu... denk dat hoger ook wel moet lukken, maar dan wil ik eerst ff wat meer info... Je moet namelijk die FSB met cpufsb instellen, dan rebooten, en dan draait hij dus sneller... tijdens post scherm laat hij dan ook al die snelheid zien :)

Maar wat ik dus ff niet weet is hoe ik die FSB weer normaal ga krijgen als ik hem te hoog zet en hij niet POST...

• BrZ

BrZ

Hmmmz... 146MHz FSB ging neit helemaal goed :+ pc crashde tijdens windows booten... cmos reset en hij deed het weer :)
maar dat dat niet ging komt waarschijnlijk door m'n cpu's, 1466 op 1,75v lukt niet, draaiden vroeger wel op die snelheid op 1,85v, binnenkort de L7 bruggen maar es verbinden... :)

(damn, begint hiero een monoloog van mij te worden, maar dit is volgens mij wel interessante info, heb hiero op got nog neit eerder iets over OC-ing van een Tiger MP gelezen :))

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 08:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tegen wie heb je het? :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

als BrZ eenmaal begint te patsen...

zo kan ie volgens mij nog wel uren doorgaan :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Heb 1 thunder en 1 tyger werken voor grafische toepassingen,
werkte vroeger met dual xeon,voor de prijs van 1 dual xeon heb ik nu 2 dual athlons,werkt stabieler,sneller dan de xeons,makelijker te cofigureren en upgraden.
Raad degenen die er in geintereseerd zijn wel over te schakelen naar snelle scsi of beter nog naar fibre channel,daarom geen dure 15k.'s geef liever wat meer geld aan een prof. raid controller en werk op 0+1,
ide hd's kunnen de continu snelheden die ervan gevraagd word niet verwerken,ik heb op 2 maanden tijd reeds 12 ide schijven om zeep geholpen.
Ik ben overgegaan naar fc met Mylex raid controller o+1 welke data verwerken tot 200 Mb/sec.full duplex, zijn in de usa niet duurder dan ide schijven,ik kan fout zijn maar ik heb zo het gevoel dat ik met dit systeem minimaal 5 jaar verderkan, kan niet zo snel werken dan het systeem aankan.
Indien je niet elk jaar je geldbuidel wil leegmaken onthou dan het hierboven vermelde.
Cheers

• Abbadon
  • Laatst online: 00:24
Op maandag 05 november 2001 00:26 schreef BrZ het volgende:
2x 1333@1400 nu... denk dat hoger ook wel moet lukken, maar dan wil ik eerst ff wat meer info... Je moet namelijk die FSB met cpufsb instellen, dan rebooten, en dan draait hij dus sneller... tijdens post scherm laat hij dan ook al die snelheid zien :)

Maar wat ik dus ff niet weet is hoe ik die FSB weer normaal ga krijgen als ik hem te hoog zet en hij niet POST...
Cool :D Het kán dus idd.

Misschien BIOS resetten?
edit:
had je al gedaan, was iets te enthousiast ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op maandag 05 november 2001 02:40 schreef liebert het volgende:
......
Raid is natuurlijk wel een welkome toepassing bij de Dual athlon systemen, vooral bij grafische toepassingen natuurlijk, echter, ik denk dat de U160 interface's op de Thunder plank ook in ruime mate toereikend zijn voor het systeem, althans, ik heb er voor zover nog geen klachten over...
Echter, het lokt wel om een U160 raid controller erin te steken en er nog een cheetah bij te drukken :9

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Op maandag 05 november 2001 02:40 schreef liebert het volgende:
...
ide hd's kunnen de continu snelheden die ervan gevraagd word niet verwerken,ik heb op 2 maanden tijd reeds 12 ide schijven om zeep geholpen.
...
erm, op welke manier om zeep geholpen?

Ik ben zelf wel geinteresseerd in een dual opstelling, maar ja, student... :`( ;) (Oh ja, en ook nog newbie :o :Z)

mvrgr Bram
Pagina: 1