Laptop video: ATI M4 & Sony VPL CS1

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
We hebben bij ons op het werk een Dell Latitude C800 met een ATI M4 video board. Nou heb ik problemen met die kaart, want de drivers onder Win98, 2k en XP zijn allemaal niet in staat om simpelweg een signaaltje naar de video output te sturen zodat daar de beamer (Sony VPL CS1 (800*600)) achter kan.

Met een gewone monitor werkt de driver wel ! Het lijkt erop dat de driver geen goede DCC (ofzoiets) info krijgt van de beamer die hem de maximale resolutie doorgeeft.

De beamer wordt dan herkent als een PNP-monitor met 0*0 pixels !!! (zo wordt het ook wel heel lastig om een beeld te projecteren)

Ik hoop zelf de oplossing te vinden door een (bestaand) .inf bestand aan te passen/ te maken. Waarin ik zelf info over de beamer kan zetten, en hopen dat die driver dat pakt. Bij Dell EN Ati kunnen ze me niet verder helpen...

iemand hier ........

Verwijderd

Kun je bij beeldscherm instellingen misschien een televisie-monitor instellen (50Hz) ?

Dat was bij mij voor een Compaq laptop de enige oplossing om een TV op de TV-out te laten werken...

Verwijderd

ik heb hier een packard bell met een ati m1 8mb met tv oud
en ik heb geen enkle probleem met mijn tv oud

ps was dit duur

intel celly2 800
8x dvd
8mb ati rage 64 8mb tv oud (mobily m1)
56k modem
13.3 tft xga
10g harddisk
firewire
dolby digital oud (ess geluidskaart)