Toon posts:

a7v133 bios loopt vast na 5 sec.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een nieuwe a7v133 en deze geeft nogal problemen bij het posten, als hij post loopt hij in het menu van de biosinstellingen vast en als ik daarna reset post hij helemaal niet meer. De fans draaien op dat moment wel allemaal en aan de processor ligt het volgens mij ook niet.

Bios resetten helpt ook niet.

Waar zou het probleem zitten?

mobo: a7v133
proc: tbird 1000 of duron 600
video: voodoo 3 2000 pci
geheugen: 256 mb no-name pc133
hd: maxtor dmax plus 60gb

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Sick Nick

Drop the top!

Wat zou kunnen helpen is met jumpers de cpu goed instellen. Misschien staat er in de bios iets fout zodat hij op veel te hoge waardes wil booten.
Dus gewoon met de jumpers op de juiste Mhz zetten (staat in boekje beschreven hoe, of goed kijken want het staat ook naast de jumpers)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net via de jumpers geprobeert, hij start de eerste keer op, blader even door de biosinstellingen, daarna doe ik exit saving changes en hij start niet meer opnieuw op.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Sick Nick

Drop the top!

Welke instellingen heb je dan veranderd?
Als je softwarematig de instellingen hebt veranderd moet je de jupmers wel weer op jumperless mode zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
heb via jumpers de core voltage, de fsb en de multiplier gezet. In het bios kun je deze dan niet meer veranderen.

Heb alleen het geheugen van 100 naar 133 gezet.

Zou er een fabrieksfout in het mobo kunnen zitten.

Heb al 3/4 jaar ook een andere a7v133 ( zie systeem specs. )en daarmee heb ik deze problemen nog niet gehad.