Systeem dood; advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• emoticon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01-2023
Ha,

Gisteren gaf XP een blauw scherm, en na harde reset bleek mijn machine overleden.

Symptomen:

Gaat wel aan; ik hoor de HD en CD opspinnen, maar geen beeld, en ook geen POST (piepjes). Reageert vervolgens niet op reset, en ook niet op aan/uit. Enige manier om het uit te zetten is stekker eruit.

Mijn idee is dat het het moederbord zou kunnen zijn, maar goed... die reageert nog wel op de stroomschakelaar, dus hij doet nog wel iets.

Mijn probleem is nu het volgende. Normaal fix ik het altijd zelf, omdat ik niet al te veel vertrouwen heb in reparateurs. Maar ik heb niet zoveel zin om nu een nieuwe mobo te gaan halen, terwijl ik niet zeker weet dat dat ook daadwerkelijk het probleem is.

Tips/ervaringen erg welkom, voor ik naar de winkel ren om weer een paar honderd piek uit te geven.

Voor de volledigheid de config:
AMD Athlon 1200-266
Abit KT7-A
256 MB pc-133
40 gig maxtor IDE ATA 100
Hercules GF-2 MX 64MB
SCSI (4x) Brander
Asus 40x CD

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat je kan doen is naar memo gaan, daar kan je binnen 8 dagen zonder gezeik je geld terug krijgen
dus als je dat doet.. :)

en als ie kaduuk is, ze controleren het echt niet hoor, moet je alleen niet pinnen en geen powerpas gebruiken, dan weten ze niet wie je bent en kunnen ze nix doen >:) :P

• emoticon
Op zaterdag 03 november 2001 14:38 schreef ikbenveldmuis het volgende:
wat je kan doen is naar memo gaan, daar kan je binnen 8 dagen zonder gezeik je geld terug krijgen
Tja... het gaat me er niet om dat ik niet *wil* betalen. Ik wil alleen even weten of er hier mensen zijn die gezien de symptomen die ik beschreef het met me eens zijn dat de meest waarschijnlijke oorzaak een kapot mobo is.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
aan mij verkopen voor weinig :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44

-ET-

Phone Home

Als het er op lijkt dat de pc zichzelf steeds reset, dan kan het idd je moederbord zijn. Probeer eens een oude videokaart of liefst een pci videokaart er in te doen. Klinkt namelijk net als een probleem wat ik ook heb gehad. Toen bleek mijn mobo het AGP slot niet genoeg stroom te leveren gevolg mijn GF2 MX-400 kreeg niet genoeg stroom en ging dus resetten.

Suc6 ermee

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles eruit halen 1geheugenreepje...PCi videokaartje 1Hd of liever geen...geen cd...dus echt kaal

Videokaart
1geheugenreepje...
toetsenbord

kijk of ie dan aangaat...zonder kabels in de IDE controler

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• emoticon
Inderdaad geen reactie na het opstarten met slechts een PCI videokaartje en 1 geheugenmodule. Zelfde symptomen; wel stroom, maar verder niets.

Ik ga dus maar een nieuw bord halen. Iemand een suggestie voor een goed en goedkoop bord voor een Athlon 1200-266? Ben geen overklokker, dus heb ook geen speciale eisen. Wel ATA 100 vereist...

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ga om te beginnen eerst eens je CMOS clearen.
Als dat niet lukt idd proberen te booten me zo min mogelijk hardware en dan langzaam alles 1 voor 1 erin zetten als het werkt.
Pagina: 1