Toon posts:

Geforce verwarring (Om er gek van te worden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds een oude/trouwe 3DFX Voodoo 3 3000 ,
en ben al HEEL lang van plan om over te stappen naar een geforce kaartje , alleen zie ik de laaste tijd zoveel merken en zoveel verschillende types dat ik er GEK van word.

Ik ben op zoek naar een geforce 2 kaartje voor rond 400 piek van een redelijk bekend merk en TVOUT en het liefst met 64MB DDR , ik heb geprobeerd om een aantal topics te lezen , maar soms zijn die zo lang dat je de draad kwijt raakt :)

Ik heb gezien dat bv PixelView GF2 Ti die bij gistron aangeboden wordt in aanmerking kan komen, mar ik zie ook dat bv POWERCOLOR en CLUB 3D ook gf2 ti kaarten hebben , is die Ti nu zo speciaal? en zowel welke merk kan ik het beste nemen?

Verwijderd

Join the club !

Telkens als je denkt; "die kaart wil ik hebben", verschijnt er een andere kaart die je weer aan het twijfelen brengt |:(
Zoek hetzelfde soort kaart als jou, dus advies is zeer welkom :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
Waarom geen voodoo5 5500? :? :)

Als je bij voodoo wilt blijven... maar toch sneller wilt.. :)

ik heb ook zo'n beesie... bevalt me uitstekend. Komt makkelijk met een GF2 mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

de GeForce2 Ti is de nieuwste generatie GeForce2.

Hij ligt tussen de Beste GeForce2 Pro en de GeForce2 Ultra in. Hij kan dus net niet aan de ultra tippen maar presteerd daar net iets onder. Pixelview is niet zo'n bekend merk maar hij schijnt het goed te doen bij velen. Verder hebben Hercules en Elsa (en misschien ook andere, check de Pricewach) ook Ti kaartjes. Als je voor een GeForce2 wilt gaan ben je kwa prijs\prestatie verhouding het beste af met een Ti (naar mijn mening)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Met 'n G3Ti200 ben je meer bij de tijd en kan je ook de nieuwste features enabelen. ipv alles op low of standart.
Vooral voor de nieuwste DX8 games en aankomende DX8 games.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Das toeval!!!
Ik kwam ook net van een voodoo3 en wilde wel eens een geforce2 met 64MB (alvast voor de toekomst) en tv-out (lekker divxjes @ 29" kijken). Maar ik was in eerste instantie ook helemaal overdonderd door al die merken enzo. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Leadtek Geforce 2 GTS pro (64MB DDR, tv-out, geheugen op 400Mhz) bij Queen Systems voor... exact 400 piek :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben absoluut niet van om weer een 3DFX voodoo te nemen , maar is die PV gf2 ti niet sneller dan leadtek GF2 GTS?
ik vind persoonlijk Leadtek een goed merk , maar als ik voor 25 piek minder een sneller videokaart kan nemen... :?

Verwijderd

Hij is inderdaad ietsje sneller, al moet je niet vergeten dat dit al een GTS pro is. Ik had zelf deze aanbieding ook al gezien maar heb er gewoon voor gekozen om een goed merk te kopen. Ik ga nooit meer crapmerken kopen, altijd weer problemen mee. Het lijkt heel verleidelijk als je alleen naar de prijs kijkt maar al die vage problemen of weer garantie claimen (moeilijk bij gistron bijvoorbeeld) is het niet waard imho...

Verwijderd

Topicstarter
hi bedankt voor je advies, ik ga misschien ook voor een Leadtek GF2 PRO :P

Verwijderd

leadtek verkoopt ook de gf2 ti kaarten, en de prijs is ook nog onder de 400 piek.

kijk maar op deze site,
http://www.perfect-systems.nl/

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:21 schreef ranchero het volgende:
leadtek verkoopt ook de gf2 ti kaarten, en de prijs is ook nog onder de 400 piek.

kijk maar op deze site,
http://www.perfect-systems.nl/
Zut alors!
Nu ben ik wel een beetje pissig :(
nouja, je kunt niet alles hebben...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op zaterdag 03 november 2001 20:30 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Zut alors!
Nu ben ik wel een beetje pissig :(
nouja, je kunt niet alles hebben...
rien de knots!
doe maar wat, ga naar een goede winkel met redelijke prijzen en koop wat je budget toelaat!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 10:51
Ik heb laats een nieuwe pc aangeschaft met daarin een abit silero (hoop dat dit klopt) op gforce2 techniek met 64 MB en video out. Ik ben niet echt veeleisend op dit gebied maar ik moet zeggen dat Max Payne wel 70x zo tof is vergleken met mijn nvidia tnt2 32 MB kaaart.

Hoop dat je/jullie er iets aan hebben.

smoken

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Op zaterdag 03 november 2001 18:39 schreef PsyFlux het volgende:
Hij is inderdaad ietsje sneller, al moet je niet vergeten dat dit al een GTS pro is. Ik had zelf deze aanbieding ook al gezien maar heb er gewoon voor gekozen om een goed merk te kopen. Ik ga nooit meer crapmerken kopen, altijd weer problemen mee. Het lijkt heel verleidelijk als je alleen naar de prijs kijkt maar al die vage problemen of weer garantie claimen (moeilijk bij gistron bijvoorbeeld) is het niet waard imho...
Ehm, ik bestel nu al een tijdje bij Gistron, en ik heb echt werkelijk nog nooit problemen gehad...
Het is zoals je het ervaart, maar ik vind het gewoon een lekker bedrijf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Abit kaarten maken inderdaad erg goede moet ik zeggen. Heb er zelf helaas geen maar misschien in mijn nieuwe machine

Verwijderd

Topicstarter
wow , die Leadtekaart Ti staat nu bovenaan mijn lijstje ;)

dit alles :
http://www.leadtek.com/graphics/gf2ti/ti.htm :9~
voor maar 380 piek , echt een koopje!

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Waarom geen Asus? Kijk maar eens op Alternate.nl daar is ie al te krijgen hoor!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25#25

Aan het tabelletje wat daar staat heb je misschien wel iets.

Verwijderd

Ik heb sinds een maandje een Asus 7100 Geforce2 pro, mx400 technologie, top kaartje. Zeker beter van kwaliteit dan die Leadtek kaartjes, die zijn helemaal kut, maar wel goedkoop. Asus is wat dat betreft een hele goeie bakker, voor niet zo heel veel geld (in mijn geval 310,- (na 6 weken gewacht te moeten hebben bij Europc)). Als je dan iets meer wilt, en ook iets meer wilt betalen, koop je lekker een geforce3 64 mb voor maar 929,- :9... Nee, ff alle gekheid op een stokkie, ik zou gaan voor de Asus gf2 64 mb(wel sdram :( )met een tv-out, dat is bijna de enige goede betaalbare kaart in die klasse. veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt dat Leadtek kaartjes kut zijn, heb je ervaring met die kaarten dan?
Ik ga trouwens niet voor merk want dan zou ik een Hercules nemen , ik ga voor prijs/prestatie verhouding!
Die asus waar jij het over hebt(7100) is toch geen pro maar een MX , dus eigenlijk 3X niks! of vergis ik me nu? :?

Asus is inderdaad een beter merk en ik zie net op pricewatch:

Asus V7700 GeForce2 Ti 64MB Tv-out FL 449,-

dat is inderdaad interessant , 60 tientje meer dan de Leadtek!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met die Geforce 3 Ti , zijn ze veel sneller dan GF2 ti, want ik vind de prijs best meevallen :)

Verwijderd

zie de link van sinterklaas, daar zie je wat het verschil is tussen gf2 ti en gf3 ti

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al naar die link gekeken , maar wat daar staat zegt me weinig , want de geforce 2 Ti is veel sneller dan Gf3 ti 200 , dat lijkt me dus heel sterk , waarom is die DAN 2X zo duur?? :?
Pagina: 1