email + attachment opsturen vanaf site?

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 17:58
Hoi... Ik wil graag, net zoals al die postcard sites, een boxje hebben dat bezoekers hun emailadres in kunnen vullen van een vriend/vriendin en dat dan de webserver automatisch een mailtje stuurt (eventueel met een attachment).

Kortom, ik wil hetzelfde als zo'n postcard site geval maar dan niet van 'visit die en die URL om je kaartje te zien' maar direct de hele toestand als attachment erbij.

Dat moet toch kunnen? Ik heb de afgelopen dagen een beetje zitten zoeken met Google en het enige wat ik tot noch toe tegen ben gekomen is iets in Javascript met MailObj e.d. en deze site die het met VBscript oplost;

VB email+attachment scriptje

Alleen em heb ik wel wat ideeen geprobeerd, alleen lopen die uit op HTTP 405 Resource not allowed foutmeldingen enzo uit. Is er niet iemand die hier al iets meer ervaring mee heeft en wat tips uit zijn mouw kan schudden?

Zou ik erg blij mee zijn 8-), begin namelijk nu pas te ervaren dat sites bouwen best leuk kan zijn *D ...

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex