Toon posts:

Bios probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een jaar geleden heb ik een computer gekocht met een moederbord: ASUS P3B-F. Nou doet hij sinds korte tijd raar bij het opstarten (lees: hij neemt de tijd, pm 10 seconden). Ik kijken in de syteeminfo en hij zegt dat er is mis in de directory en hij zegt dit:
---
Controller voor directe geheugentoegang
System
Dit apparaat heeft een probleem: Code=2 (0x2)
Apparaatfout: Probeer het stuurprogramma voor dit apparaat te wijzigen.
Als dit niet werkt, raadpleeg dan de hardwaredocumentatie.
Registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\BIOS\*PNP0200\0C
---

Dus ik kijken bij hoe ik een bios kan vernieuwen. Na wat zoeken krijg ik twee programma's: pflash en aflash.
Ze deden het niet in de protected mode!!? Niet hetzelfde als de veilige modus bij het opstarten. Wat dan wel?
Daarna op de duitse ASUS-site een update programma gevonden, maar die is "unable to connect".
Wat moet ik doen?
Ter informatie:
Ik heb een:
ASUS P3B-F
P3 600
Geinstalleerd is de ASUS P3B-F ACPI BIOS Revision 1005

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me kan helpen, want ik wordt hier gek van.

groet,

Bas

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Bios flashen doe je met een opstartdiskette en dan aflash opstarten en daarna het bestandje laden.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Aan je verhaal te zien los je helemaal nix op met je bios flashen. Een of ander plug and play device werkt niet meer lekker volgens je foutmelding.
Probeer eerst eens te achterhalen om welk pnp device het gaat. Installeer vervolgens opnieuw de stuurprogrammas ervan. En als dat niet werkt, dan zit het erin dat die plug and play device gewoon stuk is....

• Skaah
  • Niet online
Probeer in je bios es wat pnp dingen uit te zetten: onboard sound, usb, seriele en paralelle poorten dat soor dingen
Als dat niet werkt kaartjes er een voor een uit

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Foutzoeken doe je door eerst alles eruit te halen.
Je begint met alleen een videokaart.

Dan apparaten bijplaatsen.

Maar de foutmelding zegt Controller voor directe geheugentoegang, die zit wel degelijk op je mobo...

Start eens in veilige modus, daar zie je waarschijnlijk veel dubbele zaken in je Apparaatbeheer bij systeem.

Pleur alles weg wat dubbel is, incl je IRQ holders voor ieder PCI slot.

Start dan opnieuw op, windows detecteert alles weer.
Klaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een beetje rigoreuze manier is om je systeem een keer te formatten en opneiuw te isntalleren

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Me huidige win98se install is al 2 jaar oud, 3 mobo's,4 videokaarten, 3 scsi kaarten verder, still running smooth :+
Pagina: 1