Hoi,
Een jaar geleden heb ik een computer gekocht met een moederbord: ASUS P3B-F. Nou doet hij sinds korte tijd raar bij het opstarten (lees: hij neemt de tijd, pm 10 seconden). Ik kijken in de syteeminfo en hij zegt dat er is mis in de directory en hij zegt dit:
---
Controller voor directe geheugentoegang
System
Dit apparaat heeft een probleem: Code=2 (0x2)
Apparaatfout: Probeer het stuurprogramma voor dit apparaat te wijzigen.
Als dit niet werkt, raadpleeg dan de hardwaredocumentatie.
Registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\BIOS\*PNP0200\0C
---
Dus ik kijken bij hoe ik een bios kan vernieuwen. Na wat zoeken krijg ik twee programma's: pflash en aflash.
Ze deden het niet in de protected mode!!? Niet hetzelfde als de veilige modus bij het opstarten. Wat dan wel?
Daarna op de duitse ASUS-site een update programma gevonden, maar die is "unable to connect".
Wat moet ik doen?
Ter informatie:
Ik heb een:
ASUS P3B-F
P3 600
Geinstalleerd is de ASUS P3B-F ACPI BIOS Revision 1005
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me kan helpen, want ik wordt hier gek van.
groet,
Bas
Een jaar geleden heb ik een computer gekocht met een moederbord: ASUS P3B-F. Nou doet hij sinds korte tijd raar bij het opstarten (lees: hij neemt de tijd, pm 10 seconden). Ik kijken in de syteeminfo en hij zegt dat er is mis in de directory en hij zegt dit:
---
Controller voor directe geheugentoegang
System
Dit apparaat heeft een probleem: Code=2 (0x2)
Apparaatfout: Probeer het stuurprogramma voor dit apparaat te wijzigen.
Als dit niet werkt, raadpleeg dan de hardwaredocumentatie.
Registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\BIOS\*PNP0200\0C
---
Dus ik kijken bij hoe ik een bios kan vernieuwen. Na wat zoeken krijg ik twee programma's: pflash en aflash.
Ze deden het niet in de protected mode!!? Niet hetzelfde als de veilige modus bij het opstarten. Wat dan wel?
Daarna op de duitse ASUS-site een update programma gevonden, maar die is "unable to connect".
Wat moet ik doen?
Ter informatie:
Ik heb een:
ASUS P3B-F
P3 600
Geinstalleerd is de ASUS P3B-F ACPI BIOS Revision 1005
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me kan helpen, want ik wordt hier gek van.
groet,
Bas