BX board met Slot 1 p3 800 trage rommelpot

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Case:

Okkiewokkie moederbord genaamd Sono 1408 met BX chipset
draaide hiervoor altijd prima mijn Celeron 300@450 met
Geforce DDR.

Deze week Pentium 3 800 slot 1 gekocht voor weinig geld en er in gepropt. Specs van mobo:
Dual Processor Socket
Form Factor
ATX Form Factor
30.5 cm X 18 cm

PCB
State of the Art, 4 Layer PCB

Component Selection
Intel Quality Components
ISO-9002 Approved Manufacturers

Processor Support (Dual Socket)
Socket 370 for Intel Celeron Processor
(233Mhz - 900MHz)
Support for Intel Coppermine CPU
Slot 1 for Pentium 2 and Pentium 3
VIA Joshua CPU

Click the picture for bigger view

--------------------------------------------------------------------------------

Cache
512K Level 2 processor cache

Chipset
Intel 100Mhz 82443BX/ZX AGP set with
PIIX4E south bridge

System Clock Speeds
66/75/83/100/133/150 MHz

Voltage Regulator
Automatic voltage detector
CPU burn out voltage prevention

knip de gebruikelijke bullshit

AGP Slot
Accelerated Graphics Port Slot Supported
AGP 66/133Mhz (Sideband) 3.3V Device

Power Connection
3V, 5V and 12V 20-pin ATX Power Connector
Nu is de computer zo traaaaaaaag als stroop. Ik moet alle bios instellingen op sloom zetten (internal cache uit enzo)
voordat ie uberhaupt in Windows wil booten.
De p3 wordt prima herkend door het mobo.

Heb al de bios geflashed met de nieuwe bios maar het mag niet baten! Wat een prutzooi! Heeft iemand nog verhelderende tips voordat ik deze p3 weer doorverkoop?

Verwijderd

Ik zou er toch zeker van willen zijn dat je processor
niet defect is. (en dat vóór je hem doorverkoopt).
Als je je oude cpu erin doet is alles weer ok?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Uit je verhaal blijkt dat het een dual boardje is.
Bij alle slot-1 dual boardjes die ik gezien heb, zat er in het 2e slot een soort van terminator. (indien er maar 1 CPU gebruikt werd uiteraard)
Uit je verhaal blijkt dat je maar 1 800 MHz CPU hebt, dus heb je wel die terminator in het andere slot zitten ?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Red devil
Op zaterdag 03 november 2001 13:43 schreef TD-er het volgende:
Bij alle slot-1 dual boardjes die ik gezien heb, zat er in het 2e slot een soort van terminator. (indien er maar 1 CPU gebruikt werd uiteraard)
Uit je verhaal blijkt dat je maar 1 800 MHz CPU hebt, dus heb je wel die terminator in het andere slot zitten ?
Nou hiervoor draaide ik dus een Slot 1 Celeron 300@450 en die draaide prima, zonder dat ik dus een soort van terminator in de Socket 370 had zitten. Volgens mij is dat niet noodzakelijk
Ik zou er toch zeker van willen zijn dat je processor
niet defect is. (en dat vóór je hem doorverkoopt).
Als je je oude cpu erin doet is alles weer ok?
Ik heb 2 nieuwe slot 1 800 processoren en ik ken nog 3 mensen die ze ook hebben. Die hebben er geen problemen mee. Kans is niet zo groot dat ze kaduuk zijn volgens mij.

Heb net alweer wat geprutst, maar niks werkt. Ook de cooling gecheckt, lijkt allemaal prima...
|:( Lijkt behoorlijk klote dus.

• Red devil
Op zaterdag 03 november 2001 13:43 schreef TD-er het volgende:
Oh sorry jij denkt dat ik een dual slot 1heb? Ik heb dus een mobo met EN een slot1 EN een socket erop. Dus je gebruikt of het 1 of het ander.

Ik las het nu pas :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op zaterdag 03 november 2001 14:24 schreef Red devil het volgende:

[..]

Oh sorry jij denkt dat ik een dual slot 1heb? Ik heb dus een mobo met EN een slot1 EN een socket erop. Dus je gebruikt of het 1 of het ander.

Ik las het nu pas :)
KLopt dat dacht ik inderdaad.
De enige tip die ik dan nog kan geven ( en waar je zelf ook warschijnlijk op was gekomen) is "load bios defaults".
Zeker wanneer het board eerst een heel andere soort CPU heeft aangestuurd, dan staan er allerlei dingen ingesteld die gunstig waren voor je celeron, maar je PIII kan daar mogelijk wat anders over denken.
Verder is het interessant te weten of je een Coppermine of een Klamath kern hebt (het schijnt dat er niet-coppermines zijn @800 MHz). Indien je die laatste hebt, dan kan bijv. best een van de cache-chips rot zijn, of te snel aangestuurd worden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Red devil
Op zaterdag 03 november 2001 14:53 schreef TD-er het volgende:

[..]

KLopt dat dacht ik inderdaad.
De enige tip die ik dan nog kan geven ( en waar je zelf ook warschijnlijk op was gekomen) is "load bios defaults".
Zeker wanneer het board eerst een heel andere soort CPU heeft aangestuurd, dan staan er allerlei dingen ingesteld die gunstig waren voor je celeron, maar je PIII kan daar mogelijk wat anders over denken.
Verder is het interessant te weten of je een Coppermine of een Klamath kern hebt (het schijnt dat er niet-coppermines zijn @800 MHz). Indien je die laatste hebt, dan kan bijv. best een van de cache-chips rot zijn, of te snel aangestuurd worden.
Load bios defaults heb ik ook al gedaan (zonder 30 x denk ik :) )

Hoe zie je het verschil tussen coppermine en klamath? Die klamath keren zijn toch veel groter? Mijn core is misschien een halve cm bij een halve cm. Tevens loopt ie volgens het opschrift op de cartridge op 1.65 volt.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op zaterdag 03 november 2001 14:58 schreef Red devil het volgende:
Tevens loopt ie volgens het opschrift op de cartridge op 1.65 volt.
Coppermine, definately
Pagina: 1