Toon posts:

K7T266 Pro2-RU + AXP ----> 4 rode D-ledjes !!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was ik helemaal blij met m'n mobo'tje en Axp,
wil ik mijn isdn kaart installeren (twister) vraagt windows om de installatie cd. Ik stop 'm erin en PATS, pc helemaal vast. Start de pc opnieuw op ---> vier rode D-leds wat volgens MSI erop duidt dat de cpu of verkeerd ingesteld is of kapot is. Dit laatste kan ik mij niet voorstellen omdat ik hem wel iets overklokt heb maar ik heb niks belastends laten draaien. Temp. vd cpu was 36 graden. Perfect dus.
Ik snap er helemaal niks van. Van de week moest er tijdelijk even een PCI videokaartje in, met opstarten bleef ie dan bij de post al hangen --> MSI D-leds gaven een geheugenfout aan. Weer een agp kaart erin en probleem opgelost. Daarom twijfel ik nu dus ook een beetje aan de D-leds.

Maar Wie o Wie kan mij helpen??? Zijn er mensen met dezelfde problemen oid... Of met een eerder msi bordje zoiets gehad?? Denk eens even diep na......
BVD !

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ff je cmos clearen is een bug in de bios. Probeer na de cmso clear je bios te updaten en weg is probleem had het ook op mijn mobo moest steeds cmos clear om het aan te kunnen zetten.

Verwijderd

klote, wilde m'n emailadres veranderen in m'n profile, doe ik met m'n stomme kop who_the_man @ hotmail.com ipv msn.com

DUS dan maar opnieuw geregistreerd !!!

MAAR ik heb mijn cmos al tig keer gecleared !!
hij start op, hoor mijn schijfie ffies ratelen maar gelijk dus de 4 ledjes. denk niet dat ik dus mijn bios zo kunnen flashen? of wel soms?
ik wordt gek!

Verwijderd

Je kan eens bellen met de td van msi op nr:
040-2676600. (Tijdens kantoor uren)

Verwijderd

weet je wat het probleem is, het is nu weekend en mijn spulletje werkt niet! ik kan er niet tegen om dus een zaterdag en zondag niks eraan te kunnen doen, dus kijken naar een dood pc'tje

maar bedankt voor het nummer!
in het weekend niet te bereiken dus?

Verwijderd

h e l p

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Alles er uit halen, de power er uit trekken, de lithiumbattery er uit halen, clear CMOS jumper zetten, en vervolgens een half uur wachten. Dan is je CMOS leeg. Vervolgens CPU weer in zijn socket, koeler er op, geheugen er in, videokaart er op, verder GEEN HD's, uitbreidingskaarten o.i.d., power aansluiten, en kijken of hij start. Succes.

Verwijderd

Ik dank je hartelijk voor dit antwoord!
Ik ben nu niet thuis, zal het morgen proberen en ik hoop dat het helpt!
Ik laat het zowieso nog weten bij dit topic

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 17:22 schreef Cap het volgende:
Alles er uit halen, de power er uit trekken, de lithiumbattery er uit halen, clear CMOS jumper zetten, en vervolgens een half uur wachten. Dan is je CMOS leeg. Vervolgens CPU weer in zijn socket, koeler er op, geheugen er in, videokaart er op, verder GEEN HD's, uitbreidingskaarten o.i.d., power aansluiten, en kijken of hij start. Succes.
1 vraagje nog:
heb jij zoiets oid zelf wel eens meegemaakt????

Verwijderd

Is er niet nog iemand die zoiets meegemaakt heeft?
Ja, ik ben een beetje nerveus aan het worden ;)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 03 november 2001 20:51 schreef wachtwoordkwijt het volgende:
Is er niet nog iemand die zoiets meegemaakt heeft?
Ja, ik ben een beetje nerveus aan het worden ;)
Ja hoor, ik wel, als ik mijn FSB iets te hoog klokte bijvoorbeeld, of mijn multiplier iets te hoog zette!

Ik zeg niet dat het werkt, maar dit is de enige betrouwbare manier om het moederbordje te resetten en helemaal schoon te beginnen zeg maar...

Succes!!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Lordy79

Fundamentalist

moederbord dood?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Check mijn previous ellende

[topic=172574/1/25]

Verwijderd

en ik schop hem weer even omhoog (sorry)

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Ik heb op mijn MSI k7t266 Pro 2 ( zonder RAID dus ) mijn TB 1.4 doorgebrand ( |:( ) en daarna kreeg ik met alle andere CPU's ( die dus wel goed waren ) precies wat jij nu beschrijft.... soms vier rode D-LEDS, soms een groene, eigenlijk elke keer iets anders mis dus, ik werd er helemaal knetter gek van, die D-LED dingen zijn zo instabiel als de tering !

Heb nu nieuw mobo ( zelfde via garantie ;) ) en hierop is alles prima, dus ik zou zeggen, wissel dat bordje gewoon om !... :P

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Denk inderdaad dat dat hetgeen is wat ik ga doen, gewoon omruilen want ik wordt er helemaal gek van. Heb nu voor de tweede keer batterijtje van cmos eruit en op clear staan en hopen dat ie het zo gaat doen. Anders morgen maar terugsturen (gekocht op eynstein.nl)
errug vervelend allemaal

Verwijderd

Ik geef het op, hij gaat echt niet meer booten zonder prof hulp!
ffies een meeltje in elkaar zetten voor eynstein en morgen de boel maar terugsturen. Jammer maar het is niet anders.
Bedankt voor de reacties. Ik laat de afloop nog wel weten

Verwijderd

Update

Heb de TD van msi gebeld, kerel moest wel lachen. "Nou, of je XP is dood of je mobo". Oftewel hij keek er niet echt van op als het mobo overleden was. Na een 'heftige' totale draaitijd van maar liefst 2 hele uren. (in 3 fases), toch mijn spulletjes maar weer netjes in de originele doos gedaan. RMA formulier van eynstein gehad. Morgen naar het postkantoor en hopen dat ik zo snel mogelijk weer nieuw spul krijg.

jammer, maar tis niet anders

Verwijderd

Nog 1 nachtje slapen en dan ............
KRIJG IK EEN NIEUWE K7T266 PRO2-RU !!!!!
mobo was inderdaad overleden (na 2 uurtjes draaien)
Pagina: 1