• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even snelle vraagje.

Zijn digitale camera's en bijbehorende accesoires (flashcards) gevoelig voor de rontgenapparaten op vliegvelden?

dacht dat flashcards niet op magnetisme is gebaseerd.
En de ixus met z'n metalen behuizing zou ook veilig moeten zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Nog nooit problemen mee gehad ....

.Quod me nutrit me destruit.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
m'n pa vliegt 2X per week met z'n Canon S20...

nog nooit problemen mee gehad hoor :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Schijnt in sommige gevallen wel kaartjes te kunnen wissen of data corrupt te maken.

In ieder geval tast het wél normale fotorolletjes aan met een kleurzweem. De chemische rolletjes reageren op rontgen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Normale fotorolletjes kunnen er ook wel tegen hoor, ik heb er tenminste nog nooit problemen mee gehad (zowel met fotorolletjes als camcorder-tapes). De gegevens op je flashkaart kunnen alleen gewist worden als de chips bloot worden gesteld aan UV-straling, rontgenstraling maakt niet uit.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En die metaaldetectors? Werken die dingen met magnetisme? Moet ik oppassen daarvoor?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 03 november 2001 19:22 schreef Bigs het volgende:
Normale fotorolletjes kunnen er ook wel tegen hoor, ik heb er tenminste nog nooit problemen mee gehad (zowel met fotorolletjes als camcorder-tapes). De gegevens op je flashkaart kunnen alleen gewist worden als de chips bloot worden gesteld aan UV-straling, rontgenstraling maakt niet uit.
Een echte fotograaf bewaard de rolletjes als handbagage en zelfs in een speciale rol die rontgen-dicht is.

De fotorolletjes kunnen er niet écht tegen, misschien merk jij het niet maar een ervaren fotograaf zeker wel.
Pagina: 1