dns ineens onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Een vreemd probleem doet zich voor op mijn werk pc.
Het is een nieuwe set-up, met standaard onderdelen, niet overgeklokt. Asus CUSL2-C, PIII933, 512MB Corsair, GeForce2MX400, SBLive 5.1, IBM 40GB hdd, Realtek Nic, extern Fi-It modem.

Ik heb meerdere malen een verse install gedaan en kan het probleem traceren tot de situatie hieronder.

Na (de zoveelste) verse install van W98SE i het internet nog steeds bereikbaar, na install van virusscanner (zowel met Norton of McAfee gaven afzonderlijk dezelfde probs) i het nog steeds breikbaar maar na update van de virusdata bestanden kan ik niet meer het internet op. Dwz niet via dns, als ik de ip nrs invoer kan ik wel die site's bereiken.

Uninstall van de virusscanner helpt niets meer, nieuwe install is steeds nodig.
Ik heb het modem en drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hetzelfde geld voor IE6, IE5 ook weer geprobeerd, etc,bij mijn weten heb ik vanalles verwijderd en opnieuw geinstalleerd (ook verse install in andere volgorde en met verschillende programma's), maar steeds zonder soelaas :( ik ben zo zoetjesaan een beetje uitgepuzzeld.
Het maakt geen verschil welke ISP ik gebruik (ik heb er 2) en zelfs handmatig invoeren van de dns server van Deamon helpt niet.

Ik denk dat er ergens een instelling gewijzigd word die het dns_vertaal_systeem oid :? corrupt maakt.

Wie kan hier iets zinnigs over melden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Misschien moeten we deze eens verplaatsen naar NT, om te kijken of men er daar wat meer mee kan. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Move I&T -> NT.

Aannames zijn fataal.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Weet niet of je norton en McAffee tegelijkertijd er op hebt gehad....want norton en mcaffee zien elkaar als virus (altijd leuk, die virusscanners). Dit zou een reden kunnen zijn van je probleem. Ook al uninstall je ze, er blijft altijd wat achter en de volgende virusscanner slaat meteen op tilt.
maar goed.....kun je wel je dns-servers pingen???
wat je ook kunt doen is de dns-server van een andere provider gebruiken......die kun je gewoon opgeven. (weet niet zo uit mn hoofd de nummers.....zul je even op moeten zoeken...staat wel iets van op gathering.tweakers.net )

misschien dat dat helpt....
suc6

iRacing Profiel

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Pingen lukt prima, en dns servers van andere prviders heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat dus |:(
De virusscanner zijn niet tegelijkertijd geinstalleerd geweest (zat steeds in een andere verse install).

Met andere woorden...
ik ben er nog steeds niet uit ;(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• iworx
  • Laatst online: 20-08 09:35
Die dingen (of jij toevallig) blokkeren de doorgang op poort 53 niet ?

Als je winipcfg runt in't command promt. Zie je dan wel de IP adr. van de DNS servers ?

edit:
Win98SE heeft geen Ipconfig |:(

This space intentionally left blank.

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
winipcfg laat wel gewoon de betreffende dns server zien.
Of poort 53 ineens dicht zit durf ik niet zomaar te zeggen, de firewall uitzetten maakt iig niets uit, dus het lijkt me sterk dat 53 dicht kan zitten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kroegtijger
Dus je ziet de dns-servers wel in ipconfig...hmmm...meestal is het dan een firewallprobleem.........heb je niet toevallig nog ergens blackICE draaien ofzo??

iRacing Profiel

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Niet geheel toevallig :+ maar ik heb idd Black Ice draaien ja.
Toch maakt het niets uit als ik die uitzet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kroegtijger
Black ICE is ellende van de bovenste plank om uit te zetten.......Gooi die er als eerste vanaf.....je kunt beter Norton Personal Firewall ofzo gebruiken...... Black ICE is op zich wel goed, maar een beetje TE goed......

iRacing Profiel

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Heb eens hetzelfde probleem gehad en na volledige verwijdering van BlackIce en een reboot was het voorbij. Vervolgens een nieuwere versie van BlackIce geinstalleerd en geen problemen meer. Of het jouw problemen ook oplost weet ik niet, ik had het domme geluk dat het werkte. Was op aanraden van een vriend van me

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik zal (werk-pc is maandag pas weer aan de beurt) BI eens verwijderen om te testen, ik heb de laatste versie (jawel nog legaal ook). Ik verwacht er niet direct iets van omdat ik dezelfde versie ook op andere pc's heb draaien, en daar zijn geen probs.
Maar aangezien ik het zo ook niet opgelost krijg kan een poging nooit kwaad.

word vervolgd...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens op: [topic=308033/1/25]
Volg dan de link die door mij is gepost naar http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453
Daar staat mogelijk een oplossing op je probleem ...
Blijkbaar past je prog wat je heb geinstalled iets in je register aan wat met je winsock te maken heeft..deze raakt dan op de een of andere manier corrupt..suc7!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Master_of_HellSound:
Een aantal symptomen komen heel bekend voor :)
Ik ga er mee aan de gang

to be continued

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Na wat gehark en geveeg zonder een bevredigend resultaat heb ik maar _weer_ eens een verse install gedaan waarbij ik de Black Ice Firewall voorlopig even in de doos heb gelaten (nee, niet in de windoos, maar in de verpakking ;))
Ook heb ik van de SBLive alleen de drivers geinstalleerd, dus zonder Creative's bloatware, en ik ben ook nog niet naar IE6 gegaan.

Vooralsnog lijkt alles nog steeds te werken :) ook al bevreemd me dat wel heel erg. Dezelfde software stond immers eerst ook op de vorige pc, zonder deze probs.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Enforcer
  • Niet online
Staat die firewall niet gewoon te scherp afgesteld ?
Want je hebt het probleem alleen maar als die firewall geinstalleert staat ?

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Staat die firewall niet gewoon te scherp afgesteld ?
ghe, nu zeker niet ;)
Maar voorheen ook niet, nivo verlagen of zelfs uitzetten hielp ook niet.

Het probleem deed zich pas na een poosje (x aantal herstarts) voor, zonder dat er een wijziging in de firewall settings waren gedaan. Het heeft veel overeenkomsten met het beruchte Winsock probleem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Probeer het es met Win2000, of WinXP?
Zelfde problemen?
:?

• Enforcer
  • Niet online
Als het puur aan dat corrupte winsock gebeuren lag en je hebt precies gedaan zoals op die site stond beschreven dan zou het opgelost moeten zijn... Dit soort dingen heb ik nl. al vaker gezien bij andere personen, en die hebben het wel op kunnen lossen. Nahja, vaag... andere firewall maar installeren dan :)
Pagina: 1