Toon posts:

Hoe zit 't nou met compabiliteit met mobo+AMD XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

ik heb eigenlijk laatste tijd niet meer zoveel meegekregen van de compabiliteit van huidige (oudere) mobo's met de nieuwe AMD XP Processor. Ik begin me namelijk ook af te vragen of die nieuwe processor bv. ook op mijn mobo (waar nu dus een TB 1@1,33Ghz) draait :? Ik heb de Soltek-75KAV.

ps. of is daar nog steeds weinig over bekend :?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Dat verschil per mobo dus ik zou gewoon op de site van mobo fabrikant gaan kijken. Meeste nieuwere mobo's ondersteunen het wel.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ik check nu www.soltek.com.tw :P

Ik vind er niet zoveel over, heb er maar even over gemaild, maar bij de downloads news, vind ik wel dit:
Updated 75KAV/75KAV-X BIOS REV Q9. PCB Version should be F1 or later, which is printed on the corner of component side, representing the engineering version of the board. (For AMD XP processor).
Mijn andere vraag hierbij is dan meteen of het zin heeft van een 1@1,33Ghz TB over te gaan naar een snellere XP processor :?

ps. ik heb gekeken en de AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) kost een kleine 500 gulden, terwijl de AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz) meteen 600 gulden kost. Ik neem aan dat dat de 100 gulden extra niet waard is, maar als ik dus me 1Ghz TB voor 150 gulden verkoop (hij komt zeker @1,33Ghz), dan heb ik voor 350 gulden een XP@1,47Ghz (die dan nog goed over te klokken valt, omdat ik een (zeer) goede koeler heb) i.p.v. een TB 1@1,33Ghz..... is dat de moeite waard :?
ps.2 nog iets wat ik niet helemaal snap, die 1,47Ghz TB, op welke multiplier loopt die standaard dan en welke FSB :? Is dat 11*133 ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand please :?