Op woensdag 07 november 2001 10:22 schreef richardc het volgende:
Leuk hoor die Aldi/Lidl laptops, maar dat zijn wel van het merk el cheapo. Dan heb je vaak van dat brakke plastic behuizing spul.
Nee, ik zou als ik jouw was eens tweedehands kijken.
Op sites zoals 'marktplaats' worden laptops zoals Toshiba 4600 met 14,1" Tft's en een PIII-800 zo voor 2500,- piek aangeboden.
Nou, daar ding je zo nog wel 150,- op af en dan heb je voor F2350,- toch echt een mooie laptop hoor! En vaak ook helemaal compleet met tas netwerk en heel de rataplan.
Je moet alleen wel even checken of alles 100% technisch ok is, maar das een kwestie van even goed proberen en evt. testprogjes erover flikkeren.
Maar ik denk dat je dan iets veel beters hebt dan zo'n el cheapo merk.
Dat ben ik per definitie niet met je eens.
Ten eerste zitten zo te zien veel mensen met een budget van 5000 gulden.
Dit gaat gedeeltelijk op aan rand-apperatuur als printer en wat andere zooi voor de huidige PC.
Dan blijft er nog een bedrag over van rond de 3 a 3.5k, en dat willen ze investeren in een laptop.
Hoe dan ook, ze kunnen geen 2dehands laptop naar de baas toe factureren. Want dan krijgen ze hun bon niet vergoed.
Ten tweede loop je met een 2dehands laptop ook een verhoogde kans op defecten. Waarom verkoopt iemand immers zo'n redelijk nieuw apperaat voor dat geld!? Hij zit net in zijn grootste afschrijving. Ook dacht ik ( correct me if i'm wrong ) dat bij wederhelfdelijk verkoop de garantie vervalt.
Overigens zie ik niet zo wat het probleem is van deze wat meer budget ingerichde laptops?! Okay ze zullen niet zo snel zijn als hun A-merk equivalente, maar daar bespaar je dan wel flink geld op.
Een laptop die 3300 gulden kost van toch een goed driver ondersteunend merk als
www.gericom.de , moet bij
www.dell.com toch als snel meer dan 5000 gulden gaan kosten.
En dan zit je nog met 1 jaar garantie bij dell ook ipv van de 2 jaar bij Gericom ( ook pick up and return !)
Dus waar liggen de gebreken dan?! Zwakkere behuizing betekend gewoon voorzichtiger omgaan, als je daar rekening mee houdt koop je een wat betere laptop tas ( kost je hooguit een paar geeltjes meer )