Toon posts:

advies voor een laptop.

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!!! ik wil een laptop kopen, maar nu heb ik eigenlijk geen idee wat voor merk ik het beste kan kopen. ik heb een Jewel Saffier op het oog met een PIII 1ghz en 256 mb intern. opzich een leuk ding maar is Jewel wel een goed laptop merk??

Wie kan mij advies geven??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Jewel?

Bij laptops is support van de fabrikant essentieel. Veel hardware is namelijk specifiek voor een bepaalde laptop, van drivers e.d. ben je dus echt afhankelijk van de fabrikant (OEM drivers zijn vaak NIET mogelijk). Ik zou zelf dus altijd kiezen voor een van de grotere merken met een uitgebreide support en goede websites.
-DELL
-Toshiba
-Fujitsu Siemens
-Compaq
e.d.

De kans dat bepaalde hardware namelijk nieuwe drivers nodig heeft om bijvoorbeeld een nieuw OS te kunnen draaien is vrij groot.

de betaler vervuilt

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een laptop die vergelijkbaar is met de jewel. Die dingen worden namelijk onder veel namen verkocht. Ik heb er verder nog geen problemen mee gehad, en hij bevalt verder goed :) Er zit een sis chipset in. Die drivers kun je allemaal wel downloaden bij www.sis.com

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ga dus maar voor de Jewel want deze is lekker aantrekkelijk geprijst fl 3785,- voor een PIII 1ghz met 256 mb intern en een hardeschijf van 15gb is niet veel geld :+

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Bij de Aldi hadden ze deze week ook een goede laptop, in de aanbieding.

Alleen das nooit te doen, of je moet met je slaapzak voor de deur gaan slapen :P

w00t

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik ga zelf binnenkort een keer voor de Sony FXA36 met Athlon 4 (XP) cpu erin. :)

XBO: Michaël#3318

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
die aldi laptop !!!!

p3 1 ghz
256 mb geheugen
20 gig harddisk
8 speed dvd rom
56k faxmodem
interne lan 10/100 mbit
8 mb savage mx
14" tft
soundblaster 16 compatible geluidschip
windows xp home edition ( inclusief cd )
een berg microsoft cd's
draagtas

fl,- 3499 incl btw

nou vertel mij maar eens waar jo zo een laptop goedkoper kunt aankomen ? :)

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Op zaterdag 03 november 2001 20:19 schreef taz3d_nl het volgende:
die aldi laptop !!!!

p3 1 ghz
256 mb geheugen
20 gig harddisk
8 speed dvd rom
56k faxmodem
interne lan 10/100 mbit
8 mb savage mx
14" tft
soundblaster 16 compatible geluidschip
windows xp home edition ( inclusief cd )
een berg microsoft cd's
draagtas

fl,- 3499 incl btw

nou vertel mij maar eens waar jo zo een laptop goedkoper kunt aankomen ? :)
nergens meer want hij is uitverkocht :P

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op zaterdag 03 november 2001 20:22 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:

[..]

nergens meer want hij is uitverkocht :P
;) Had je toch met je slaapzak voor de deur moeten slapen.

w00t

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
Ik ben woensdag om 10.00 uur even gaan kijken bij de plaatselijke Aldi: stonden er nog gewoon alle 4 exemplaren die per filiaal beschikbaar waren.... Niks geen slaapzakken en vechtende huisvrouwen!
Heb hem niet meegenomen, ik wacht op de LIDL laptop, lijkt me veel interessanter.

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 22:15
Kijk anders ook eens bij de Mediamarkt.
Daar worden Gericom laptops verkocht ( zelfde als de Lidl laptops )\

Die hebben een pick up and return garantie van 1 en/of 2 jaar.
Zelfde of zelf lager geprijst dan de "jewel" notebooks.

Toch wat prettiger dat ze hem komen ophalen, dan dat je hem naar een of andere vage online shop moet sturen!

American Express vraagbaak

Verwijderd

een easy note sc van packerd bell (= van nec)

celly 800
10g hardisk
56k modem
13,3 tft xga cherm
firewire
dolby digital oud
tv- oud
dvd 8 speed
8mb ati mobiel m1

3000 piek

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

die jewel laptops bevatten dat ik weet echte procs. hierdoor vreet hij dus meer stroom = minder lang met de accu (15 min ofzow hoorde ik :? ) = warmer = overclockbaar. meestal zit in die jewel's ook zon shared videokaart, dan gebruikt hij dus van je bijv. 64mB RAM, tot 32Mb ram (instelbaar kan dus ook 4/8 of 16 zijn).

ik denk dat als je laptop wilt kopen koop dan meteen een goede als een Dell, Sony, Toshiba, Compaq. dan weet je sekers dat je goed spul koopt en als je probs hebt dan ook beterz zit.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 05 november 2001 02:36 schreef ReseTTim het volgende:
die jewel laptops bevatten dat ik weet echte procs. hierdoor vreet hij dus meer stroom = minder lang met de accu (15 min ofzow hoorde ik :? )
Mwa, dat lijkt me overdreven hoor.
meestal zit in die jewel's ook zon shared videokaart, dan gebruikt hij dus van je bijv. 64mB RAM, tot 32Mb ram (instelbaar kan dus ook 4/8 of 16 zijn).
Dat hebben bijna alle laptops, tenzij je de echte topmodellen gaat zoeken.
ik denk dat als je laptop wilt kopen koop dan meteen een goede als een Dell, Sony, Toshiba, Compaq. dan weet je sekers dat je goed spul koopt en als je probs hebt dan ook beterz zit.
Valt zeker wat voor te zeggen. Laptops zijn nou eenmaal niet huis-tuin-en-keuken computers waar je op iedere straathoek alles voor kunt kopen. Je bent erg afhankelijk van de fabrikant.

de betaler vervuilt

Verwijderd

DELL-RULEZ !!!!

Kies voor een DeLL, deze zijn echt super!

Die Jewels zijn zo kapot, ik ken een aantal mensen met problemen met deze laptops.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 05 november 2001 12:37 schreef DeLL-RuLeZ het volgende:
DELL-RULEZ !!!!

Kies voor een DeLL, deze zijn echt super!

Die Jewels zijn zo kapot, ik ken een aantal mensen met problemen met deze laptops.
Laten er toevallig ook mensen zijn met problemen die toch wel degelijk een Dell hebben :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Hier heb ik laatst ook een topic over geopend enzo. Even zoeken hoor, search is nog steeds kapot nmw.

Verwijderd

Hier heb je de mijne:
[topic=300552/1/25]

En hier nog één die laatst langs gekomen is:
[topic=233163/1/25]

En nog één:
[topic=220786/1/25]

En als allerlaatste:
[topic=199611/1/25]

Veel plezier ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt!

edit:
even twee omgedraait

Verwijderd

Toshiba is ook een van de betere laptops

zien er goed uit, snel, goeie service, weinig problemen mee, groot beeldscherm

Heb eerst de toshiba 4600 gehad en heb nu de toshiba 6400.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Toshiba laptops erg goede ervaringen mee. Met Fujitsu Siemens laptops bagger ervaringen. Accus'die er na 3 maande mee ophouden, HD's die er de brui een geven en beeldschermen vol problemen. Makkelijk om te zeggen dat een beeldscherm altijd een zwak punt is bij een laptop maar bij Toshiba heb ik er dus geen last van. Van Dell hoor ik alleen maar goede verhalen dus dat zal ook wel goed spul zijn. Verder heb ik ook slechte ervaringen met Compraq laptops.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 05 november 2001 14:36 schreef ricoh het volgende:
Toshiba is ook een van de betere laptops
zien er goed uit,
maar hebben een kut klitje :r :r , Dell heeft ook nog een touchpad
snel,
ligt er net aan wat voor laptop je koopt. een celly of een pentium, een 700 of en 900MHz
goeie service,
Heeft Dell ook!!
weinig problemen mee,
me2, no probs, perfecte drivers voor elk type laptop van Dell.
groot beeldscherm
slaat helemaal nergens op bij Dell kan je ook een 15,2"TFT kopen.

kortom argumenteer ff beter!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 05 november 2001 17:37 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

maar hebben een kut klitje :r :r , Dell heeft ook nog een touchpad
Klitje werkt prima als je er aan went, touchpad neemt alleen maar ruimte in en op een vaste plek kun je een muis gebruiken.

de betaler vervuilt

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Als ik jou was, zou ik een Dell Inspiron kopen, goede kwaliteit, de prijs is vrij laag, en de service is perfect.
Ik heb zelf een Inspiron 3800, ik heb hem nu sinds augustus 2000. In het begin had ik problemen met m'n 6 GB schijfje, ik heb hem opgestuurd, en kreeg een 12 GB schijf terug! :9

Ook handig: de inspiron heeft een G-spot ÉN een clitoris. dus je mag ook nog kiezen hoe jij je muis wilt bewegen :D

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom iedereen het toch heeft over die goedkope b-keus laptop merken. Die fantasie merken van Media Markt en nog eger de Aldi. Voor het geld heb je best wel een aardige laptop maar om er nou zo overdreven over te doen lijkt mij niet noodzakelijk. Want de beeldkwaliteit, kwaliteit van accu's en duurzaamheid is echt een heel stuk minder dan de topmerken.

• Stinger_Ventura
Op dinsdag 06 november 2001 18:39 schreef delfosso het volgende:
Ik begrijp niet waarom iedereen het toch heeft over die goedkope b-keus laptop merken. Die fantasie merken van Media Markt en nog eger de Aldi. Voor het geld heb je best wel een aardige laptop maar om er nou zo overdreven over te doen lijkt mij niet noodzakelijk. Want de beeldkwaliteit, kwaliteit van accu's en duurzaamheid is echt een heel stuk minder dan de topmerken.
Maar is dat ook noodzaak?! Dat je je laptop elke dag versleept en lange accu standby tijd hebt?

Ik zoek een laptop die ik kan mee nemen. Gewicht maakt niet zoveel uit, omdat ik er toch niet on the road mee werk. Accu standby tijd ook niet, want er is toch altijd een stopcontakt.

Eigenlijk zoek ik gewoon een kleine versleepbare PC voor Office en Internet en af en toe een spelletje als het beestje dat toe laat.

Als ik dan kijk wat een Dell kost, dan zit je aan 50% meer! En voor misschien 10 a 15% extra kwaliteit/snelheid.
Als ik dat afzet tegen de 2dehands verkoopprijs, dan maak ik die extra kosten nooit goed!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Je moet ze maar eens gaan vergelijken, zul je zien dat die laatste zin in het algemeen nergens op slaat.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 19:30 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Je moet ze maar eens gaan vergelijken, zul je zien dat die laatste zin in het algemeen nergens op slaat.
Ik kom vrij vaak bij Media Markt en heb ze meerdere malen naar de laptops daar gekeken/vergeleken.

• Sovereign
Ik kom vrij vaak bij Media Markt en heb ze meerdere malen naar de laptops daar gekeken/vergeleken.
Blijkbaar heb je niet goed gekeken dan, of hebben ze bij Mediamarkt alleen maar troep.

Heb je wel eens naar de VaioŽs of naar de Thinkpads gekeken? Die hebben echt geen beter scherm dan bv Gericom in mijn notebook heeft gestopt. Net zo min dat er op andere onderdelen is bezuinigd (bv Samsung geheugen, Panasonic combi DVD/CDRW).

Verwijderd

wij hebben hier een compaq
prima dingetje

alleen de winkel waar wij hem kochten met pc prive was dynabyte :r

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:09 schreef robbie007 het volgende:
Bij de Aldi hadden ze deze week ook een goede laptop, in de aanbieding.

Alleen das nooit te doen, of je moet met je slaapzak voor de deur gaan slapen :P
Geld ook voor de printer die ze hadden (Hp psc 720),
WIJ HADDEN DE LAATSTE :):):):):):):):):):):):):):):)

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Heb een ouwe compaq laptop (Armada 7400, PII 266). Nooit echt problemen mee gehad, tot zover.
Zit wel een klitje op, maar dat went snel. Vind het inmiddels de normaalste zaak van de wereld. Het verschil tussen een klit en een touchpad is ongeveer zoiets als het verschil tussen Logitec muizen en die Microsoft.. De een vind logitec beter in de hand liggen, de ander vind MS fijner.

Service is iets waar je goed op moet letten. Check je garantie termijnen en eventuele opties op verlening hiervan. Koop ook bij een echte dealer, en niet zomaar in de supermarkt. Als je laptop dan terug moet, kan dat problemen opleveren omdat het personeel niet opgeleid is om RMA's aan te nemen. Compaq mag dan misschien duurder zijn als Jewel. Ze zijn bijzonder degelijk, vind ik (de mijne is van de trap gevallen, en hield er alleen wat krassen aan over :)).

• Sovereign
en niet zomaar in de supermarkt. Als je laptop dan terug moet, kan dat problemen opleveren omdat het personeel niet opgeleid is om RMA's aan te nemen.
Mwah, nee hoor. Zo ver ik weet heeft de supermarkt zodra je de notebook koopt er niets meer mee te maken (of dat rechtens ook juist is is een andere vraag), en wordt de garantie uitbesteed aan een ander bedrijf (Teleplan voor de Lidl/Gericom notebooks, en Medion zelf voor de Aldi notebooks dacht ik).

Verwijderd

Leuk hoor die Aldi/Lidl laptops, maar dat zijn wel van het merk el cheapo. Dan heb je vaak van dat brakke plastic behuizing spul.

Nee, ik zou als ik jouw was eens tweedehands kijken.
Op sites zoals 'marktplaats' worden laptops zoals Toshiba 4600 met 14,1" Tft's en een PIII-800 zo voor 2500,- piek aangeboden.
Nou, daar ding je zo nog wel 150,- op af en dan heb je voor F2350,- toch echt een mooie laptop hoor! En vaak ook helemaal compleet met tas netwerk en heel de rataplan.
Je moet alleen wel even checken of alles 100% technisch ok is, maar das een kwestie van even goed proberen en evt. testprogjes erover flikkeren.
Maar ik denk dat je dan iets veel beters hebt dan zo'n el cheapo merk.

• Stinger_Ventura
Op woensdag 07 november 2001 10:22 schreef richardc het volgende:
Leuk hoor die Aldi/Lidl laptops, maar dat zijn wel van het merk el cheapo. Dan heb je vaak van dat brakke plastic behuizing spul.

Nee, ik zou als ik jouw was eens tweedehands kijken.
Op sites zoals 'marktplaats' worden laptops zoals Toshiba 4600 met 14,1" Tft's en een PIII-800 zo voor 2500,- piek aangeboden.
Nou, daar ding je zo nog wel 150,- op af en dan heb je voor F2350,- toch echt een mooie laptop hoor! En vaak ook helemaal compleet met tas netwerk en heel de rataplan.
Je moet alleen wel even checken of alles 100% technisch ok is, maar das een kwestie van even goed proberen en evt. testprogjes erover flikkeren.
Maar ik denk dat je dan iets veel beters hebt dan zo'n el cheapo merk.
Dat ben ik per definitie niet met je eens.

Ten eerste zitten zo te zien veel mensen met een budget van 5000 gulden.
Dit gaat gedeeltelijk op aan rand-apperatuur als printer en wat andere zooi voor de huidige PC.
Dan blijft er nog een bedrag over van rond de 3 a 3.5k, en dat willen ze investeren in een laptop.
Hoe dan ook, ze kunnen geen 2dehands laptop naar de baas toe factureren. Want dan krijgen ze hun bon niet vergoed.

Ten tweede loop je met een 2dehands laptop ook een verhoogde kans op defecten. Waarom verkoopt iemand immers zo'n redelijk nieuw apperaat voor dat geld!? Hij zit net in zijn grootste afschrijving. Ook dacht ik ( correct me if i'm wrong ) dat bij wederhelfdelijk verkoop de garantie vervalt.

Overigens zie ik niet zo wat het probleem is van deze wat meer budget ingerichde laptops?! Okay ze zullen niet zo snel zijn als hun A-merk equivalente, maar daar bespaar je dan wel flink geld op.
Een laptop die 3300 gulden kost van toch een goed driver ondersteunend merk als www.gericom.de , moet bij www.dell.com toch als snel meer dan 5000 gulden gaan kosten.
En dan zit je nog met 1 jaar garantie bij dell ook ipv van de 2 jaar bij Gericom ( ook pick up and return !)
Dus waar liggen de gebreken dan?! Zwakkere behuizing betekend gewoon voorzichtiger omgaan, als je daar rekening mee houdt koop je een wat betere laptop tas ( kost je hooguit een paar geeltjes meer )

Verwijderd

JA Neem de DELL Inspirion 8100 !!!!!!!
Met de geforce to Go kaart !
Ik repareer die krengen..
Is leuk :) als we bv geen Pentium 800 meer hebben, gaat er gewoon een 900 in :D

+ dell heeft goeie garantie

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Dell heeft ZEKER goede garantie :)

8GB HD stuk? Asjeblieft, hier heb je een 12 GB HD, gratis en voor niets :D

Verwijderd

jep dell is goed spul.. op de site kun je een lappy samenstellen

Verwijderd

kijk nu op www.dell.nl, daar staat een super laptop voor 4999 incl. btw en verzendkosten. Ideaal voor een PC-prive projectje.
Pagina: 1