Grafische acceleratie in dual monitor systemen

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ben hier in bezit van een dual monitor configuratie.. Bestaande uit een radeon vivo en een pci 2MB 3D videokaartje

Nu als ik een DIVX wil afspelen op het tweede scherm gaat dat schokkerig.. En nu gaat het er bij mij niet in die videokaart niet normaal een film kan draaien..

Ik heb nu twee PCI videokaarten getest en beide draaien de films schokkerig.

heb je voor divx nu een zware videokaart nodig.?
Klopt het gerucht dat een secundaire videokaart geen accelaratie heeft in een dual monitor systeem?
Of moet ik ergens iets aanvinken dat het opeens wel mogelijk is..

Ik kan nog aan een S3virge 4MB komen.. Zal die dan wel de kracht hebben om een film goed aftekunnen draaien

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb een asus V7100 geforce 2 MX met tv-out en ik moet de 2d-acceleratie uitzetten om filmpjes te kunnen draaien op de televisie. Kweenie waarom, misschien dat er geen overlay of zo wordt ondersteund.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer een van die kaarten ZONDER dat je er een AGP kaart in hebt zitten en je komt er zo achter of hij wel of niet geschikt is om DivX ;) op af te spelen.

Maar ik d8 van niet.... Maar weet niet zeker.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Voor DivX heb je op zich niet zo'n hele snelle kaart nodig, maar een 2mb gevalletje lijkt me toch echt te weinig. ik draai zelf ook dual monitor met rage2c PCI met 4mb, en dat gaat ook bagger. Tenminste, kwaliteit is gewoon slecht, en vrij weinig frames p/sec. Dus als je goedkoop aan dat kaartje kunt komen dan doen, het is stukken beter dan 2mb ding, maar niet zodat je dan films relaxt kunt kijken, dat gaat namelijk nog steeds niet. wat ik altijd doe is monitor stekkers omwisselen. Niet echt je van het, maar dan kan ik ook een beetje mooi beeld verwachten.
Klopt het gerucht dat een secundaire videokaart geen accelaratie heeft in een dual monitor systeem?
Waarom zet je dan je PCI kaart niet primary? Ik neem aan dat primary zetten in windows genoeg is, maakt lijkt me niet uit hoe die staat in bios.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb drie dual-monitor configuraties, maar pas sinds ik Directx 8 heb het ik die acceleratie en 3d op beide schermen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!